Borat si z Kachastanu odjakživa uťahoval, ale tentokrát zobrala opraty do svojich rúk organizácia na podporu miestneho turizmu. Z populárnej frázy chce spraviť oficiálne motto kazašského cestovného ruchu.
Kazachstan premieňa negatívnu publicitu na pozitívnu kampaň. Aj keď si z tejto krajiny, odkiaľ pochádza filmový Borat, herec Sacha Baron Cohen odjakživa uťahoval a vykresľoval ju ako zaostalú, rasistickú či anti-semitskú, tamojšia vláda sa rozhodla využiť jednu z najznámejších fráz filmového reportéra, informuje The Guardian.
Borat Sagdijev prepožičal svoju frázu „Very nice!“ novej kampani na podporu cestovného ruchu. Kazachstan si zrejme väčšina ľudí najmä v Spojených štátoch amerických spája výlučne so zábermi, ktoré videli vo filme, ale vláda chce upozorniť, že Kazachstan je moderný, pohostinný a ponúka krásnu prírodu.
Zástupca organizácie Kazakh Tourism Kairat Sadvakassov vysvetlil, že Boratova fráza „Very nice!“ v skutočnosti výborne vystihuje obrovský kazašský turistický potenciál krátkym a zapamätateľným spôsobom. „Kazašská príroda je veľmi pekná, jedlo je veľmi dobré, a tamojší ľudia, napriek Boratovým vtipom naznačujúcim opak, sú medzi najmilšími na svete,“ skonštatoval.
Všetkých chce prostredníctvom novej kampane pozvať vyskúšať si Kazachstan na vlastnej koži už na budúci rok, keď bude pandémia koronavírusu viac či menej zažehnaná. „Aby mohli vidieť, že Boratova domovina je krajšia, ako mohli počuť,“ dodal Sadvakassov. Vidiecke scény z filmu Borat boli pritom od začiatku natáčané v Rumunsku a nie v Kazachstane.
Vo videu ku kampani sa turisti prechádzajú po kazašských horách, popíjajú fermentované konské mlieko, oceňujú miestnu architektúru alebo sa fotia s miestnymi obyvateľmi v tradičných krojoch, od ktorých rovno dostali pozvanie na svadbu.
Kampaň pritom vymyslel Američan Dennis Keen, ktorý momentálne žije v meste Almaty a nápad s kamarátmi poslali turistickej organizácii, od ktorej hneď dostali zelenú.