Na internete sa objavili prvé ukážky tmavého módu mobilnej aplikácie Facebook.
Sociálna sieť Facebook nezažíva v posledných dňoch najlepšie obdobie. Množstvo veľkých spoločností ako Unilever či Coca Cola sa z nej rozhodlo stiahnuť svoje reklamy na najbližšie obdobie, pretože Mark Zuckerberg už niekoľko rokov odmieta na svojej platforme prijať rozumnejšie pravidlá toho, čo môžu užívatelia pridávať, upozorňuje The Verge.
Spornými sa stali najmä príspevky a reklamy politikov, v ktorých často zavádzajú, klamú či podnecujú k nenávisti a prejavujú rasistické názory, avšak Facebook príspevky ponecháva nedotknuté, pretože si vraj ctí slobodu prejavu a chce nechať na užívateľoch, nech si názor vytvoria sami.
So I have dark mode on Facebook now. #darkmode #facebook #iOS14 pic.twitter.com/AuC5uYoMJ2
— (@NotFridayCraig) June 26, 2020
Tieto komplikácie sa zrejme netýkajú dizajnérskeho tímu. Minulý mesiac Facebook spustil tmavý mód, ktorý si môžu užívatelia aktivovať na stolových počítačoch či laptopoch, a teraz konečne prišiel čas aj na tmavý mód pre mobilné telefóny.
V súčasnosti pravdepodobne prebieha úvodné testovanie tmavého módu, pretože ho má k dispozícii len minimum užívateľov po celom svete. Niektorí sa preto svojím tmavým módom na smartfónoch pochválili na sociálnych sieťach, a tak je jasné, že Facebook chystá oficiálne spustenie módu v najbližšom období.
Nejde pritom o výmysel kreatívneho grafika, ale o oficiálnu verziu aplikácie Facebook z operačného systému iOS 14 od Apple. Zatiaľ sa screenshoty tmavého módu objavili najmä zo smartfónov od Apple, a tak nevedno, či príde tmavý mód najskôr na iOS a až neskôr na Android.