Osobný profil Igora Matoviča sleduje približne 170-tisíc Slovákov, každý príspevok zaznamenáva tisíce až desaťtisíce interakcií. Jeho príspevky sú však často skôr kontroverzné, ako informatívne.
Vyzuté topánky a náznak zapáchajúcich ponožiek, fotka Pellegriniho zabudnutých osobných vecí v zásuvke v kancelárii premiéra aj nálož adminom Zomri – toto všetko a ešte oveľa viac stihol nový predseda vlády Igor Matovič za prvý mesiac od vymenovania. Počas koronavírusovej krízy sa stal jeho osobný profil na Facebooku nástrojom na komunikovanie s voličmi, ale aj koaličnými partnermi.
Igor Matovič nakladal Richardovi Sulíkovi, keď chcel ako minister hospodárstva svižnejšie otváranie ekonomiky a popri tom v statusoch pripomínal „priblblý úsmev“ dnes už obvineného Kajetána Kičuru.
- Koho prácu nazval Igor Matovič primitivizmom, kto podľa neho píše bludy a komu vraj „hrabe“
- Prečo sa podľa politológa, politického marketéra a komentátora Igor Matovič zmenil na neriadenú strelu
- Či má a bude mať horší vzťah s novinármi ako Robert Fico
- Či môže mať jeho vystupovanie na sociálnej sieti vplyv na rozpad vlády
Hnutie Igora Matoviča získalo v parlamentných voľbách rekordných 25 %, vďaka čomu porazilo dlhodobo vládnuci Smer a zosadilo z trónu Roberta Fica. Sám Matovič dostal viac ako pol milióna krúžkov, a tým pádom aj veľmi silný mandát. Povolebné prieskumy agentúr Focus a AKO ukazujú, že OĽaNO preferencie nestráca, práve naopak.
Akú rolu na jeho úspechu zohrala nevídaná aktivita na sociálnej sieti zmerať nevieme, za pomoci odborníkov na politiku a politický marketing sme však zistili, či bude mať horší vzťah s novinármi ako Fico a prečo je dnes premiér neriadenou strelou, ktorá môže svoje emócie obrátiť na kohokoľvek – dokonca aj na svojich voličov.
Peter Tkačenko – politický komentátor denníka SME s dlhoročnými skúsenosťami ako politický redaktor
Adam Znášik – politický marketér, jeho agentúra Komplot Advertising viedla prezidentskú kampaň Andreja Kisku. Pracoval aj pre SDKÚ, Most Híd alebo Jána Luntera
Pavol Baboš – politológ z Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave
Od fondu pre novinárov až po nepriame nadávanie do hulvátov: Ako Matovič prirovnal Denník N ku konšpiračným médiám
Všetko odštartoval moment, keď Igor Matovič začal na tlačovkách a vo svojich statusoch skloňovať slovo „blackout,“ ktoré používal ako synonymum k „vypnutiu krajiny.“ Novinári sa opakovane na tento termín pýtali, odpovede vyhodnocovali a prispôsobovali im svoj obsah. Igor Matovič nazval jeden z článkov o tzv. blackoute primitivizmom redakcie, pričom vo facebookovom statuse zároveň opravoval autorov článku.
Konflikty s mienkotvornými médiámi mal aj premiér Robert Fico, ktorý musel v roku 2018 po vražde novinára odstúpiť. Nazýval ich „protislovenské prostitútky,“ nadával im do idiotov, slizkých hadov či hyen.
Politický marketér Adam Znášik si myslí, že média zatiaľ na Igor Matoviča netlačia tak, ako by mohli. Zároveň nevníma napätie medzi premiérom a médiami ako niečo prekvapivé vzhľadom na niektoré Matovičove návrhy: „Každý politik na planéte Zem má pocit, že mu médiá krivdia. To je fyzikálny zákon a týka sa aj predsedu vlády. Dnešná realita je skôr taká, že stále je v skúšobnej dobe a médiá sú k nemu zhovievavejšie, ako boli k jeho predchodcom. Ak má vláda alebo premiér nejaký problém, nejdú po nich ako po údenom, stačí im normálne vysvetlenie alebo stanovisko. Takýto luxus jeho predchodcovia nemali. Druhá vec sú úmyselne vyvolávané konflikty, keď premiér vedome a zámerne tlačí témy, ktoré verejnosť a médiá dráždia. Tam konflikt je, ale potom sú jeho sťažnosti len na hecovanie jeho voličov a nie odrazom reality. Keď s niekým bojuješ (blekautami, vládnymi novinami, ľuďskoprávnymi aktivistami), tak prekvapenie, že sú z toho konflikty, nie je úplne úprimné,“ povedal politický marketér Adam Znášik pre Refresher.
Igor Matovič v minulosti zdieľal aj komentár jedného zo svojich sledovateľov, o ktorom nie je zrejmé, či ide o skutočný profil. Viliam Sluka na Facebooku napísal, že novinári zašli príliš ďaleko a správajú sa ako hulváti. Opäť to bolo v súvislosti Matovičovym blackoutom. Aj keď nepriamo, premiér tak poslal odkaz komentátorom Denníka SME aj Denníka N.
Premiér Igor Matovič podobne pokračoval aj v televízii Markíza, kde nazval Denník N konšpiračným médiom, ktoré púšťa bludy. Reagoval tak na text o chýbajúcom nariadení, ktorým vláda zatvorila hranice. Nariadenie do dnešného dňa vláda nesprístupnila, aj keď by malo byť dostupné, minister vnútra na otázky ohľadom neho nevedel jednoznačne odpovedať.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Koho prácu nazval Igor Matovič primitivizmom, kto podľa neho píše bludy a komu vraj „hrabe“
- Prečo Matoviča desaťtisíce voličov milujú a nedajú na jeho autenticitu dopustiť
- Či je reálna šanca, že Matovič bude mať hovorcu
- Či škodia Slovensku statusy, kde Matovič nakladá médiám, koaličným aj opozičným poslancom, fotí si burgre, reďkovky a ponožky
- Ako odpovedal Igor Matovič na otázku, či sa vzdá svojho Facebooku v prospech hovorcu