Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 1. 6. 2020 meniny má Žaneta

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
News
0
Viktor Kniš
12. máj 2020, 9:52
Čas čítania: 10:17
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Fotí ponožky, Pellegriniho šuflík, jedlo aj sám seba. Prečo je Igor Matovič na Facebooku kontroverzný a každému nakladá?

Osobný profil Igora Matoviča sleduje približne 170-tisíc Slovákov, každý príspevok zaznamenáva tisíce až desaťtisíce interakcií. Jeho príspevky sú však často skôr kontroverzné, ako informatívne.

Viktor Kniš
12. máj 2020, 9:52
Čas čítania: 10:17
Fotí ponožky, Pellegriniho šuflík, jedlo aj sám seba. Prečo je Igor Matovič na Facebooku kontroverzný a každému nakladá?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Vyzuté topánky a náznak zapáchajúcich ponožiek, fotka Pellegriniho zabudnutých osobných vecí v zásuvke v kancelárii premiéra aj nálož adminom Zomri – toto všetko a ešte oveľa viac stihol nový predseda vlády Igor Matovič za prvý mesiac od vymenovania. Počas koronavírusovej krízy sa stal jeho osobný profil na Facebooku nástrojom na komunikovanie s voličmi, ale aj koaličnými partnermi. 

 

 

Igor Matovič nakladal Richardovi Sulíkovi, keď chcel ako minister hospodárstva svižnejšie otváranie ekonomiky a popri tom v statusoch pripomínal „priblblý úsmev“ dnes už obvineného Kajetána Kičuru.

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Koho prácu nazval Igor Matovič primitivizmom, kto podľa neho píše bludy a komu vraj „hrabe“
  • Prečo sa podľa politológa, politického marketéra a komentátora Igor Matovič zmenil na neriadenú strelu
  • Či má a bude mať horší vzťah s novinármi ako Robert Fico
  • Či môže mať jeho vystupovanie na sociálnej sieti vplyv na rozpad vlády

 

Hnutie Igora Matoviča získalo v parlamentných voľbách rekordných 25 %, vďaka čomu porazilo dlhodobo vládnuci Smer a zosadilo z trónu Roberta Fica. Sám Matovič dostal viac ako pol milióna krúžkov, a tým pádom aj veľmi silný mandát. Povolebné prieskumy agentúr Focus a AKO ukazujú, že OĽaNO preferencie nestráca, práve naopak.

 

Akú rolu na jeho úspechu zohrala nevídaná aktivita na sociálnej sieti zmerať nevieme, za pomoci odborníkov na politiku a politický marketing sme však zistili, či bude mať horší vzťah s novinármi ako Fico a prečo je dnes premiér neriadenou strelou, ktorá môže svoje emócie obrátiť na kohokoľvek – dokonca aj na svojich voličov.

 

Kto odpovedal na naše otázky

Peter Tkačenko – politický komentátor denníka SME s dlhoročnými skúsenosťami ako politický redaktor

Adam Znášik – politický marketér, jeho agentúra Komplot Advertising viedla prezidentskú kampaň Andreja Kisku. Pracoval aj pre SDKÚ, Most Híd alebo Jána Luntera

Pavol Baboš – politológ z Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave

 

Od fondu pre novinárov až po nepriame nadávanie do hulvátov: Ako Matovič prirovnal Denník N ku konšpiračným médiám 

Všetko odštartoval moment, keď Igor Matovič začal na tlačovkách a vo svojich statusoch skloňovať slovo „blackout,“ ktoré používal ako synonymum k „vypnutiu krajiny.“ Novinári sa opakovane na tento termín pýtali, odpovede vyhodnocovali a prispôsobovali im svoj obsah. Igor Matovič nazval jeden z článkov o tzv. blackoute primitivizmom redakcie, pričom vo facebookovom statuse zároveň opravoval autorov článku. 

 

Konflikty s mienkotvornými médiámi mal aj premiér Robert Fico, ktorý musel v roku 2018 po vražde novinára odstúpiť. Nazýval ich „protislovenské prostitútky,“ nadával im do idiotov, slizkých hadov či hyen. 

 

Politický marketér Adam Znášik si myslí, že média zatiaľ na Igor Matoviča netlačia tak, ako by mohli. Zároveň nevníma napätie medzi premiérom a médiami ako niečo prekvapivé vzhľadom na niektoré Matovičove návrhy: „Každý politik na planéte Zem má pocit, že mu médiá krivdia. To je fyzikálny zákon a týka sa aj predsedu vlády. Dnešná realita je skôr taká, že stále je v skúšobnej dobe a médiá sú k nemu zhovievavejšie, ako boli k jeho predchodcom. Ak má vláda alebo premiér nejaký problém, nejdú po nich ako po údenom, stačí im normálne vysvetlenie alebo stanovisko. Takýto luxus jeho predchodcovia nemali. Druhá vec sú úmyselne vyvolávané konflikty, keď premiér vedome a zámerne tlačí témy, ktoré verejnosť a médiá dráždia. Tam konflikt je, ale potom sú jeho sťažnosti len na hecovanie jeho voličov a nie odrazom reality. Keď s niekým bojuješ (blekautami, vládnymi novinami, ľuďskoprávnymi aktivistami), tak prekvapenie, že sú z toho konflikty, nie je úplne úprimné,“ povedal politický marketér Adam Znášik pre Refresher. 

 

 

Igor Matovič v minulosti zdieľal aj komentár jedného zo svojich sledovateľov, o ktorom nie je zrejmé, či ide o skutočný profil. Viliam Sluka na Facebooku napísal, že novinári zašli príliš ďaleko a správajú sa ako hulváti. Opäť to bolo v súvislosti Matovičovym blackoutom. Aj keď nepriamo, premiér tak poslal odkaz komentátorom Denníka SME aj Denníka N.

 

 

Premiér Igor Matovič podobne pokračoval aj v televízii Markíza, kde nazval Denník N konšpiračným médiom, ktoré púšťa bludy. Reagoval tak na text o chýbajúcom nariadení, ktorým vláda zatvorila hranice. Nariadenie do dnešného dňa vláda nesprístupnila, aj keď by malo byť dostupné, minister vnútra na otázky ohľadom neho nevedel jednoznačne odpovedať.

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Koho prácu nazval Igor Matovič primitivizmom, kto podľa neho píše bludy a komu vraj „hrabe“
  • Prečo Matoviča desaťtisíce voličov milujú a nedajú na jeho autenticitu dopustiť
  • Či je reálna šanca, že Matovič bude mať hovorcu
  • Či škodia Slovensku statusy, kde Matovič nakladá médiám, koaličným aj opozičným poslancom, fotí si burgre, reďkovky a ponožky
  • Ako odpovedal Igor Matovič na otázku, či sa vzdá svojho Facebooku v prospech hovorcu

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Dostávaj upozornenia na aktuálne udalosti, ako je táto. Zapnúť upozornenia
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.