Srdcom verzie Turbo S je 3,8-litrový šesťvalec.
Najnovšia generácia Porsche 911 sa ukázala svetu koncom roka 2018, no na ženevský autosalón bola naplánovaná jeho ikonická verzia Turbo S. Tú teraz predstavili a aj keď to tak na prvý pohľad možno nevyzerá, opticky sa od svojich slabších súrodencov naozaj dosť líši. Ako dôkaz poslúži najmä fakt, že vpredu sú blatníky širšie až o 45 a vzadu o 20 milimetrov.
V zadnej časti má teda táto 911-ka šírku až 1,9 metra, za čo pochopiteľne môže rozšírený rozchod kolies. Inak riešený je predný i zadný nárazník, kde si miesto našla hranatá štvorica koncoviek výfuku. Ako kupé, tak i kabriolet dostali viaceré aktívne aerodynamické prvky – klapky na reguláciu prívodu vzduchu vpredu či zadné výsuvné krídlo. Štandardom sú 20" kolesá vpredu (255/35) a až 21" vzadu (315/30)
Interiér sa nesie v dobre známom duchu novej generácie, ktorá spája športovosť a luxus viac ako kedykoľvek predtým. Prešívanými sedadlami má automobilka odkazovať na 1. generáciu 911 Turbo (930). Samozrejme, aj tu evidujeme digitálne budíky po stranách centrálneho analógového otáčkomera a 10,9" dotykovú obrazovku infotainmentu PCM.
Srdcom verzie Turbo S má byť úplne nový, plochý, 3,8-litrový šesťvalec, ktorý dopujú 2 turbodúchadlá. Nové je aj vstrekovanie, sací systém, chladenie či výfukové potrubie. Na výsledku je to naozaj badať – 478 kW / 650 koní a 800 Nm. To je o 70 koní a 50 Nm viac ako u predchodcu. Zaujímavosťou však je to, že tentokrát Porsche predstavilo len výkonnejší variant Turbo S a vyhotovenie Turbo nie.
Tak či onak, o prenos sily na všetky štyri kolesá sa stará 8-stupňové PDK. Aj vďaka nej dokáže novinka akcelerovať na stovku za 2,7 sekundy a uháňať rýchlosťou až 330 km/h. Podvozok Porsche Active Suspension Management navyše znižuje svetlú výšku o 10 milimetrov oproti štandardným verziám.
Ceny sú nasledovné – 911 Turbo S začína v Nemecku na čiastke od 216-tisíc €, zatiaľ čo vyhotovenie 911 Turbo S Cabriolet od 230-tisíc €.