Hlavnou témou sa stala latinsko-americká kultúra a na pódium sa tak dostali dve hviezdy z prelomu milénia, Shakira a Jennifer Lopez.
Pre mnohých Slovákov je ošiaľ okolo Super Bowlu nepochopiteľný, no finále NFL sledovalo v posledných rokoch zhruba 150 miliónov divákov po celom svete. Aj keď nerozumieš pravidlám amerického futbalu a je ti jedno, kto si domov odniesol titul (Kansas City Chiefs), popri televíznych reklamách, za ktoré platia firmy milióny dolárov býva zaujímavé sledovať aspoň tzv. Halftime Show, teda vystúpenie známych interpretov počas polčasovej prestávky.
- Ako prebiehala polčasová šou na Super Bowle 2020
- Koľko miliónov stál 30-sekundový reklamný spot
- Prečo nedostanú hviezdy polčasového programu zaplatené
- Čo sa stane s tričkami a šiltovkami tímu, ktorý nevyhral
Vstupenky stáli od 5 000 až po 28 000 €
Na rozdiel od NBA alebo NHL sa posledný zápas sezóny v NFL nehrá na štadióne jedného z finalistov a mestá, ktoré by chceli byť usporiadateľmi tohto podujatia sa môžu zapojiť do výberového konania aj niekoľko rokov dopredu. Na štadióne Hard Rock v Miami sa tak hral Super Bowl už šesťkrát najmä kvôli počasiu a faktu, že vo februári tam takmer nikdy neprší. Od posledného finálového zápasu z roku 2010 však prešiel štadión rekonštrukciou, a tým pádom dostal prednosť pred ostatnými uchádzačmi.
Samotný štadión dokáže usadiť zhruba 65 000 divákov, a aj keď Super Bowl je tým najprestížnejším zápasom roku, pár hodín pred začiatkom podujatia bolo na predaj stále dostupných zopár desiatok lístkov. Okrem bežných miest na sedenie za zhruba 5 000 € mali pritom diváci na výber aj z prémiových sedadiel „72 Club“, ktoré stáli aj 28 000 € a okrem kožených kresiel, extra priestoru na nohy a vlastnej obrazovky k nim prislúchalo all-inclusive jedlo a nápoje, obsluha a vlastný bar, v ktorom si mohol tráviť čas počas prestávok.
Polčasová šou pod taktovkou Jay Z-ho
Za výber interpretov a samotnú polčasovú šou bývala NFL v posledných rokoch kritizovaná. Miliónový koncert totiž nemal žiadny hlbší zmysel a na rok 2020 sa tak liga rozhodla poveriť úlohou stratéga hip hopovú legendu a jedného z najúspešnejších afro-amerických podnikateľov, Jay Z-ho.
Ten sa tak ako prvé postaral o to, že v priebehu nasledujúcich desiatich rokov investuje NFL 100 miliónov dolárov na podporu ľudských práv. Celý Super Bowl tak venovali najmä latinsko-americkej komunite, ktorá má v Miami hojné zastúpenie, a otázkam utečenectva alebo rasovej diskriminácie. Za hlavné hviezdy polčasovej šou zvolili Shakiru a Jennifer Lopez, ktoré síce dávno nie sú tými najhorúcejšími speváčkami, no počas svojej kariéry prispeli veľkou mierou k popularizácii latinsko-americkej kultúry.