Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 6. 4. 2020 meniny má Irena

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Šport - Zahraničie
9
Peter Hlavička
3. február 2020, 7:56
Čas čítania: 4:24

Prečo nedostane Shakira ani Jennifer Lopez zaplatené za Super Bowl 2020 a čo sa dialo počas polčasovej šou?

Hlavnou témou sa stala latinsko-americká kultúra a na pódium sa tak dostali dve hviezdy z prelomu milénia, Shakira a Jennifer Lopez.

Peter Hlavička
3. február 2020, 7:56
Čas čítania: 4:24
Prečo nedostane Shakira ani Jennifer Lopez zaplatené za Super Bowl 2020 a čo sa dialo počas polčasovej šou?
Zdroj: @fuzyjoe/Instagram
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Pre mnohých Slovákov je ošiaľ okolo Super Bowlu nepochopiteľný, no finále NFL sledovalo v posledných rokoch zhruba 150 miliónov divákov po celom svete. Aj keď nerozumieš pravidlám amerického futbalu a je ti jedno, kto si domov odniesol titul (Kansas City Chiefs), popri televíznych reklamách, za ktoré platia firmy milióny dolárov býva zaujímavé sledovať aspoň tzv. Halftime Show, teda vystúpenie známych interpretov počas polčasovej prestávky. 

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Ako prebiehala polčasová šou na Super Bowle 2020
  • Koľko miliónov stál 30-sekundový reklamný spot
  • Prečo nedostanú hviezdy polčasového programu zaplatené
  • Čo sa stane s tričkami a šiltovkami tímu, ktorý nevyhral

Vstupenky stáli od 5 000 až po 28 000 €

Na rozdiel od NBA alebo NHL sa posledný zápas sezóny v NFL nehrá na štadióne jedného z finalistov a mestá, ktoré by chceli byť usporiadateľmi tohto podujatia sa môžu zapojiť do výberového konania aj niekoľko rokov dopredu. Na štadióne Hard Rock v Miami sa tak hral Super Bowl už šesťkrát najmä kvôli počasiu a faktu, že vo februári tam takmer nikdy neprší. Od posledného finálového zápasu z roku 2010 však prešiel štadión rekonštrukciou, a tým pádom dostal prednosť pred ostatnými uchádzačmi. 

 

Výhľad divákov so vstupenkami za 5 000 €
Výhľad divákov so vstupenkami za 5 000 €Zdroj: @offcampus.condos/Instagram

Samotný štadión dokáže usadiť zhruba 65 000 divákov, a aj keď Super Bowl je tým najprestížnejším zápasom roku, pár hodín pred začiatkom podujatia bolo na predaj stále dostupných zopár desiatok lístkov. Okrem bežných miest na sedenie za zhruba 5 000 € mali pritom diváci na výber aj z prémiových sedadiel „72 Club“, ktoré stáli aj 28 000 € a okrem kožených kresiel, extra priestoru na nohy a vlastnej obrazovky k nim prislúchalo all-inclusive jedlo a nápoje, obsluha a vlastný bar, v ktorom si mohol tráviť čas počas prestávok. 

 

Výhľad zo sedadiel v sekcii Club 72 za 28 000 €.
Výhľad zo sedadiel v sekcii Club 72 za 28 000 €.Zdroj: www.miamidolphins.com

Polčasová šou pod taktovkou Jay Z-ho

Za výber interpretov a samotnú polčasovú šou bývala NFL v posledných rokoch kritizovaná. Miliónový koncert totiž nemal žiadny hlbší zmysel a na rok 2020 sa tak liga rozhodla poveriť úlohou stratéga hip hopovú legendu a jedného z najúspešnejších afro-amerických podnikateľov, Jay Z-ho

 

Ten sa tak ako prvé postaral o to, že v priebehu nasledujúcich desiatich rokov investuje NFL 100 miliónov dolárov na podporu ľudských práv. Celý Super Bowl tak venovali najmä latinsko-americkej komunite, ktorá má v Miami hojné zastúpenie, a otázkam utečenectva alebo rasovej diskriminácie. Za hlavné hviezdy polčasovej šou zvolili Shakiru a Jennifer Lopez, ktoré síce dávno nie sú tými najhorúcejšími speváčkami, no počas svojej kariéry prispeli veľkou mierou k popularizácii latinsko-americkej kultúry. 

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 805 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
5 mobilných hier do 10 €, z ktorých si vyberie každý5 mobilných hier do 10 €, z ktorých si vyberie každý
15 najlepších bluetooth slúchadiel15 najlepších bluetooth slúchadiel
Otec ho mlátil a ľudia na ulici ho prenasledovali. Sloní muž zomrel ako 27-ročný pri pokuse o spánok v ľahuOtec ho mlátil a ľudia na ulici ho prenasledovali. Sloní muž zomrel ako 27-ročný pri pokuse o spánok v ľahu
VIAC
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by NYCReggaeton™✪ (@nycreggaeton) on

Shakira ani Jennifer Lopez nedostanú zaplatené

Nie že by ich výkony nestáli za nič, ale tak to jednoducho chodí. Obe hviezdy stihli v priebehu necelých 15-tich minút odspievať prierez svojou hudobnou kariérou. Potrebovali na to vyše 150 tanečníkov, hostí ako Bad Bunny a J Baldvin alebo komparz 600 divákov, ktorí údajne dostali zaplatené za to, aby skandovali pod pódiom a „vyzeralo to ako ozajstný koncert“.

 

 

Podľa odhadu z predchádzajúcich rokov by mal celkový rozpočet na tohtoročný Super Bowl bez problému prekročiť 10 miliónov dolárov, no to, že hlavné hviezdy polčasovej šou nedostanú zaplatené je bežnou praxou. Ako už bolo spomenuté v úvode, ich vystúpenie totiž uvidí cca. 150 miliónov divákov, písať sa o nich bude v médiách po celom svete (aj na Refresheri) a rásť budú pochopiteľne aj ich čísla na streamingových platformách. 

 

15 minút srandy za milióny dolárov. Taká bola polčasová šou Super Bowl 2020
Zdroj: @beautychaoticofficial/Instagram

 

Keď spieval na Super Bowle 2018 Justin Timberlake, jeho predaje narástli v ten deň o 543% a o týždeň neskôr sa dostal jeho album Man of the Woods na prvú priečku v americkom rebríčku Billboard 2OO. Rekordmankou posledných rokov je však Lady Gaga, ktorej po polčasovej šou z roku 2017 narástli predaje o viac než 1000%. 

 

 

Shakira tak spolu s J Lo stihla do 15-minútového vystúpenia natlačiť 13 legendárnych hitov, medzi ktorými nechýbali ani pesničky ako Whenever, Wherever, Hips Don’t Lie, On the Floor, Jenny from the Block či Waka Waka. Internet pochopiteľne najviac zaujala 11-ročná dcéra Jennifer Lopez, Emme, ktorá si s mamou zaspievala refrén songu Let’s Get Loud. Z pár sekundového záberu na Shakiru, ktorá do kamery vyplazovala jazyk sa mimochodom okamžite stalo meme. 

 

Reklamy za milióny

Vysielanie Super Bowlu si medzi sebou strieda trojica televíznych staníc Fox, NBC a CBS. Tento rok tak padla voľba na Fox, ktorý už v novembri 2019 ohlásil, že vypredal všetok reklamný priestor počas zápasu. V každej štvrtine zápasu sa tak vysielali 4 reklamné prestávky a 30-sekundový spot stál vybrané firmy viac než 5,6 miliónov dolárov

 

Okrem tradične vtipných alebo filmovo ladených spotov, v ktorých si zahrali rôzne hviezdy amerického šoubiznisu si však na svoju predvolebnú kampaň zadovážil 30-sekúnd priestoru aj Donald Trump. Stanica Fox však musela vyhovieť sťažnostiam inzerentov, ktorí nechceli, aby sa ich reklama vysielala pred alebo po Trumpovi, a v tomto priestore tak boli nakoniec len klasické spoty stanice Fox. 

 

 

Čo sa stane s merchom lúzerov?

S úderom poslednej sekundy zápasu prišli pochopiteľne obrovské ovácie, vzduchom začali lietať konfety, na ihrisko nabehli redaktori s mikrofónmi a kameramani, ale mnohým divákom rok čo rok unikne malý detail. Po tom, čo hráči výherného tímu zhodia svoje helmy totiž dostanú na hlavy šiltovky s nápisom „Kansas City Chiefs Víťaz Super Bowlu 2020“. O výsledku zápasu sa pritom často bojuje až do poslednej sekundy ale majstrovské šiltovky a tričká sú pripravené okamžite. Nikoho tak určite neprekvapí, že na podujatie, ktorého organizácia stála viac než 10 miliónov mala NFL pripravené 2 sady merchandisingu.

 

15 minút srandy za milióny dolárov. Taká bola polčasová šou Super Bowl 2020
Zdroj: @sportsxavi/Instagram

 

V minulosti dostávala produkty s názvom tímu, ktorý prehral, nezisková organizácia World Vision a následne nimi odievala ľudí v núdzi z krajín ako Mongolsko, Uganda, Rumunsko, Rwanda alebo Mali. Posledných šesť rokov ju nahradzuje podobná neziskovka menom Good360. Tá dostane každý rok od NFL zoznam krajín, do ktorých môže tento tovar vyviezť v prípade zemetrasení, záplav, výbuchov sopiek alebo iných živelných pohrom, no musí zabezpečiť, že tovar sa nedostane späť do USA. O pár týždňov tak budú niekde po svete chodiť ľudia s tričkom ktoré hlása, že Super Bowl 2020 vyhral tím San Francisco 49ers. 

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: cnn.com, cnbc.comNáhľadový obrázok: @ibile.network/Instagram Tagy: halftimeshow, Super Bowl 2020
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
16
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.