Ako prebiehal tréning pre natáčanie bitky v Blavikene?
Prvá séria Zaklínača je dávno za nami a my sme si o nej povedali už azda všetko. Po vyjadreniach hercov a skvelej práci webu Redanian Intelligence sme mohli priniesť aj rozbor miest natáčania, vďaka čomu sme sa dozvedeli, ako do tohto procesu zasahoval Vladimír Furdík a kde na Slovensku sa natáčala prvá séria.
Dnes sa na natáčanie pozrieme trochu detailnejšie z iného uhla pohľadu. A to opäť vďaka Redanian Intelligence. Na ich webe nájdete množstvo obrázkov a videí z natáčania, ako aj noviniek zo sveta Zaklínača. Začnime pilotom, v ktorom sme sa dočkali skvelého stretu v Blavikene, a to medzi Geraltom, Renfri a jej poskokmi. Na fotografie a videá z natáčania sa môžeš pozrieť tu, tu a tu.
Nesmierne náročné bolo aj natočenie bojových scén a sekvencií, kde musela striekať krv. Písali sme o tom v článku, kde Henry Cavill rozoberá masaker v Blavikene.
Behind the scenes pic! #TheWitcher pic.twitter.com/57I82kwG0b
— The Witcher - Netflix (@witchernetflxtv) January 10, 2020
Produkčný výpravy Andrew Laws k téme počítačovej grafiky (CGI) povedal: „Chcem ujasniť, že nikto nerozprával v zelenej miestnosti na nejakú loptičku. Chceli sme drsný a žijúci príbeh s viacerými vizuálnymi dimenziami. Boli sme tak praktickí, ako to len šlo (z hľadiska využívania praktických efektov a kulís versus CGI – computer generated image – počítačové efekty). Verejnosť sa už v CGI vyzná a ak nie je kvalitné, dokáže ich to vyhodiť z atmosféry seriálu. Zážitok so špeciálnymi efektami musí byť bezproblémový a snažíme sa vyhnúť prílišnej rozdielnosti medzi realitou a predstavivosťou. Veľmi sme sa snažili, aby sme zachovali význam príšer, keďže sú pre príbeh také dôležité.“
The grim and the gore - shooting THAT fight sequence for pilot episode of @witchernetflix during relentless, unforgiving rain with @HenryCavillOrg @HenryCavill_HCF and 1stAD extraordinaire #seanguest @witchernetflxtv pic.twitter.com/M8ufAHQJpe
— Marc Jobst (@marcjobst1) December 24, 2019
Čo sa vizuálnych efektov (VFX - visual effects) týka, trikári pracovali takmer na všetkom. Pozadia, dokončovanie kulís, odrazené šípy, samozrejme mágia a vytváranie armád. Niekoľkotisícové, až desaťtisícové skupiny nemohli logicky byť prítomné na natáčaní a tak ich museli vytvoriť počítače. Ale tak to funguje pri každej produkcii.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako vznikali príšery a ďalšie počítačové efekty
- Prečo tvorcovia počítačových trikov museli brať do úvahy fyzikálne zákony
- Ako rozhýbali príšery a čo bolo najťažšie
- Videá a animácie nakrúcania viacerých scén