10. decembra 2019, 11:38

Marriage Story je autentickým a bolestivým pohľadom na rozpad manželstva a to, ako pri tom trpia deti (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY MARRIAGE STORY NETFLIX

Netflix má za sebou nesmierne silnú jesennú sezónu.

The Marriage Story je ďalším veľkým hitom od Netflixu. Včera sme sa dozvedeli, že si odnáša najviac tohtoročných nominácií na Zlaté glóbusy. Ide o vynikajúcu drámu, v ktorej sa nájde množstvo z nás, ak nie úplne všetci. Po Irishmanovi tak môžeme hovoriť o ďalšom kandidátovi do TOP 10 tohto roka. Netflix ide hore.

Nominácie na Zlaté glóbusy sú známe. O sošky sa pobijú Irishman, Tarantino, Marriage Story od Netflixu či Parazit Nominácie na Zlaté glóbusy sú známe. O sošky sa pobijú Irishman, Tarantino, Marriage Story od Netflixu či Parazit 9. decembra 2019, 17:12

Príbeh hovorí o manželskom páre Nicole (Scarlett Johansson) a Charliem (Adam Driver) v dobe, keď ich vzťah už viac nemá budúcnosť a oni sa rozhodnú pre rozvod. Prvých 15 minút ťa melancholicky naladí aj na krásne momenty lásky a vzťahu, no režisér a scenárista Noah Baumbach ťa následne schladí. Režisér a scenárista sa do nášho hlbšieho povedomia dostal s The Meyerowitz Stories (taktiež v spolupráci s Netflixom), no tentoraz svoju hru dostáva o level vyššie.

Okamžite ťa ovalí depresívnou latkou a nastaví ťa na smutný, a tak reálny príbeh o tom, ako rozvod zmení lásku, vzťah medzi ľuďmi a hlavne to, ako vplýva na dieťa. Charlie a Nicole sa dohodnú, že do svojho rozvodu nebudú ťahať právnikov, no Nicole to poruší a jej právna zástupkyňa sa postará o to, že sa jej vzťah s Charliem začne extréme zhoršovať.

Snímka sčasti vykresľuje hyenizmus právnikov a ich neetických cieľov v rozvodovom konaní, primárne sa však zameria na zobrazenie chýb manželov a ich zlých rozhodnutí. Trochu ma štvalo, že aj v tomto príbehu to celé „odštartovala“ žena (nájdenie si právničky), keďže by som si tento príbeh vedel predstaviť aj v opačnom prípade. Nemusíš sa však báť, že Baumbach zvádza všetku vinu rozpadu manželstva na Nicole. V podstate nám nepriamo celý čas podsúva, že v tom vzťahu s Charliem by nevydržala žiadna žena. Ako som však vysvetľoval vyššie, ani o tom tento film nie je.

Marriage Story sa autenticky a bez preháňania snaží ukázať zmenu, prechod z fázy lásky a vzájomnej snahy o porozumenie, v sebecké správanie a túžbu po ukončení trápenia nešťastnými rozhodnutiami. V správaní Charlieho a Nicole sa nájdeš veľakrát. Obzvlášť v hádkach, ktoré sa z ničoho nič extrémneho vyhrotia. Koľkokrát sme všetci zažili niečo podobné pri hádkach či v období pred rozchodom?

Vedel si, že na Netflixe môžeš hrať špičkové hry zdarma? Návod, ako na to, a výber 10 najlepších, pri ktorých ušetríš stovky eur Vedel si, že na Netflixe môžeš hrať špičkové hry zdarma? Návod, ako na to, a výber 10 najlepších, pri ktorých ušetríš stovky eur 23. apríla 2024, 14:30

Marriage Story nefabuluje, nezveličuje, nepreháňa. Nesľubuje divákovi šťastný koniec, sľubuje mu odzrkadlenie všetkého zlého, čo rozvod prináša do života rodiny a všetkých s nimi spojených. Vďačiť za to môžeme geniálnemu scenáru Noaha Baumbacha a predovšetkým hereckým výkonom Adama Driver a Scarlett Johansson.

Obaja boli nominovaní na Zlaté glóbusy, a to celkom zaslúžene. Dokážu strhnúť ako v spoločných, tak v individuálnych scénach. Predávajú každú jednu emóciu cez široké spektrum hereckých prejavov a ani na sekundu nenudia. Za tých vyše dvoch hodín dokonale priblížia charaktery ich postáv a vykreslia ich v dostatočne detailnom obraze, ktorý divák potrebuje pre orientovanie sa v deji.

Zrejme najlepšiemu filmu od Netflixu vôbec udeľujem silných osem a pol bodu z desiatich. Marriage Story je autentickým pohľad na všetko, čo so sebou prináša rozvod. Je nesmierne bolestivý, miestami depresívny a taktiež jeden z tých filmov, ktoré v sebe naozaj cítite. Geniálne zahraný, technicky špičkový a prinášajúci silný záver v emotívnom celku. Jeden z najlepších filmov tohto roka tak zase raz prichádza tak trochu nečakane, a ty by si ho mal vidieť.