Ostrieľaní marketéri a podnikatelia inšpirujú novú generáciu kreatívcov. Sprístupňujeme celú kapitolu z knihy Ako vyrásť v kreatívnom biznise.
Na túto knihu sa v kníhkupectve nemusíš pýtať. Jej výrazný žltý obal určite neprehliadneš, nech sa bude nachádzať na ktoromkoľvek mieste. Predná strana je husto popísaná hrubým textom, akoby chcel autor už pri prvom kontakte ukázať jej obsah. Nenájdeš v nej žiadny siahodlhý predslov, je zaplnená dvadsiatimi inšpiratívnymi rozhovormi s hosťami, ktorých si mohol vidieť v YouTube show Marketing Backstage.
Do tejto show sa však nezmestilo všetko, preto sa jej autor, Kamil Aujeský rozhodol zverejniť celé rozhovory vo formáte, ktorý by si možno od digitálneho marketéra nečakal.
„Myslím si, že sa nám podarilo zachytiť veľa zaujímavých skúsenosti a myšlienok od ľudí, ktorí sú v kreatívnom biznise zbehlí. Trvalo nám viac ako 2 roky, kým sme tieto informácie zozbierali, vyselektovali a dali do takej peknej podoby ako je kniha Ako vyrásť v kreatívnom biznise." Dodáva, že „kniha je nabitá informáciami, ktoré v podstate nevieš získať inde a môžu ti pomôcť v tvojej kariére v marketingu, reklame, alebo iných kreatívnych odvetviach."
Úspech kreatívcov však nie je to jediné, o čom sa v knihe rozpráva. Vybudovať biznis, ktorý ide príkladom sa nezaobíde bez failov, sklamaní a naivných očakávaní. Kniha je o skúsenostiach a vytrvalosti, ktoré spájajú zakladateľov a manažérov kreatívnych firiem.
Každému rezonuje iný príbeh. Presne to je cieľ - aby si spoznal rôznorodé detaily a insighty, ktoré ťa budú motivovať. Koncept Marketing Backstage sa tak premiestňuje z online prostredia do pomalšieho offlinu. Môžeš sa tak nerušene sústrediť a vychutnať si každú stranu rozhovoru. Je pritom jedno, na ktorom z nich začneš, knihu môžeš čítať v ľubovoľnom poradí.
O výrazný dizajn knihy sa postaral Martin Jenča zo štúdia Milk. Ak sleduješ jeho prácu, žltá farba ťa neprekvapí. Martina totiž všetci poznajú pod prezývkou "Žltý" a táto farba je súčasťou jeho neprehliadnuteľného grafického štýlu aj v magazíne o dizajne a biznise Backstage Talks, či medzinárodnej konferencie By Design, ktorej je kurátorom.
Autori knihy Kamil Aujeský a Martin "Žltý" Jenča
Okrem dizajnérov v knihe nájdeš aj príbehy ľudí z reklamných agentúr, ktorí za svoje práce pravidelne vyhrávajú prestížne ocenenia. Z tohto prostredia vzišli Michal Pastier, ktorý zakladal jednu z prvých digitálnych agentúr na Slovensku Zaraguza, Martin Woska z Triad Advertising, Róbert Slovák, ale aj Peter Šebo či Rasťo Michalik z MUW Saatchi & Saatchi.
Títo lídri sú pravidelnými účastníkmi konferencií, ktorých cena za vstupenku často dosiahne trojmiestnu sumu. S knihou tak dostaneš nejednu lekciu za zlomok vstupného.
Naučíš sa, ako pracovať efektívne, akým chybám sa vyhnúť či kde sa zamestnať, aby si získal cenné skúsenosti. Ako v rozhovore hovorí Martina Jamrichová, ktorá prešla z reklamných agentúr na miesto hovorcu O2 Slovensko a momentálne pôsobí v HB Reavis: ,,Dobré veci, ktoré človeka niekam posunú prichádzajú samy. Človek len musí byť dostatočne otvorený, aby ho nezbrzdili definované predstavy."
Aby sme ti ukázali viac, prinášame ti časť rozhovoru s Michalom Pastierom, ktorý si môžeš prečítať v tejto galérii. Otvor si obrázky strán na novej karte, aby bol text ešte čitateľnejší.
Knihu Ako vyrásť v kreatívnom biznise nájdeš vo kníhkupectvách akými sú Martinus, Artfórum či Panta Rhei, alebo Gorila.