Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 1. 12. 2020 meniny má Edmund

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zdravie - Posilňovanie
1
Simon K.
10. október 2017, 10:17
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Ramená či triceps nie sú malé svalové partie. Zabudni na takéto nesprávne označovanie a nauč sa relevantnejšie pomenovania

Cvičíš "malé" alebo "veľké" svalové partie? Ono to v podstate nie je tak, ako si myslíš.

Simon K.
10. október 2017, 10:17
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

„Čo dnes cvičíš? Aaale, dám si jednu veľkú partiu, dnes hrudník a k tomu nejakú malú, napríklad ramená.“ Je ti takéto pomenovanie svalových partií blízke? Asi áno. Už dlhšie pomenúvame svalové partie podľa toho, či ide o malú alebo veľkú. Biceps máme zakorenený ako malú partiu, rovnako ramená či triceps. Nohy, hrudník alebo chrbát sú zase veľké svalové partie. Dnes zistíš, že to tak nie je.

 

Ramená či triceps nie sú malé svalové partie. Zabudni na takéto nesprávne označovanie a nauč sa relevantnejšie pomenovania 

Vďaka novej publikácii by sme sa mali všetci trošku spamätať a voliť lepšie slová, ak hovoríme o svalových partiách. Nepoužívaj "veľké" či "malé", pretože to je značne nepresné. Takéto chybné označovanie sa dokonca používa aj v mnohých výskumoch, či už ide o spodnú alebo vrchnú časť tela. Je to z dôvodu, že sa zameriavame na vizuálne vnímanie svalovej veľkosti a nie na skutočný objem svalu. Zopár výskumov hovorilo o cvikoch na ramená ako cvikoch na malú svalovú partiu, avšak triceps je v skutočnosti objemovo jeden z najväčších svalov na tele. Dokonca ešte väčší ako latissimus dorsi (chrbát) či pectoralis major (hrudník), pritom tieto svaly sú považované za veľké svalové partie.


Ako sa spomína v publikácii, nemali by sme zabúdať, že hodnoty svalového objemu sú trojrozmerné a nemôžeme sa sústrediť len na povrchovú plochu, teda dĺžku a šírku.

Sťahovanie kladky na triceps či upažovania na ramená sú ti asi známe. Zvyčajné pomenovania, že ide o cviky, resp. cvičenia na "malé" svalové partie, a to je nesprávne. Namiesto toho by sme mali hovoriť o tom, že ide o jednokĺbové cviky, pri ktorých je práca svalov menšia ako pri viackĺbových cvikoch. Namiesto zlých zaužívaných pojmov hovor, že poznáme viackĺbové, resp. komplexné cviky (drepy, mŕtve ťahy, benchpress, príťahy na chrbát...) alebo naopak, že jednokĺbové, resp. izolované cviky (zakopávania, predkopávania, upažovania, sťahovanie kladky na triceps, pec deck...) v rámci ktorých zasahujeme jednotlivé svaly. 

 

Vďaka štúdiám a meraniam vieme, že objemovo najväčšia svalová partia vrchnej časti tela sú ramená, nasleduje triceps a hrudník. V spodnej časti tela dominujú stehná a zadok.

 

Ramená či triceps nie sú malé svalové partie. Zabudni na takéto nesprávne označovanie a nauč sa relevantnejšie pomenovania

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.