Je komédia Why Him? s Bryan Cranstonom a Jamesom Francom perfektnou vianočnou zábavkou, ktorá tu chýbala? (Recenzia)

Neslušná komédia „Prečo práve on?" prichádza do kín v perfektnom čase a so slušnými predpokladmi. Ako sa jej podarí očariť divákov?

26. december 2016, 19:18 Čas čítania: 0:00
0
26. december 2016, 19:18

26. december 2016, 19:18

Bryan Cranston je vcelku zaujímavý herec. Myslím, že nebudem klamať, ak poviem, že svoju hereckú pozíciu upevnil ako bezkonkurenčne skvelý Walter White a.k.a Heisenberg v jednom z najlepších seriálov 21. storočia - Breaking Bad. Od toho momentu však opäť pôsobil ako sivá nevýrazná myška a aj napriek solídnemu výkonu v dráme Trumbo sme čakali na jeho ďalšiu silnú rolu. Minulý rok ohlásil, že si zahrá v komédii Why Him? (Prečo práve on?) po boku Jamesa Franca (11.22.63) a my sme sa nejak zmierili s tým, že toto jeho nástupca pervitín-predávajúceho záporáka nebude. Po prvých traileroch si film našiel hneď niekoľko nadšencov. F*ck a sh*t presvištali snáď každou krátkou scénou a po úspechu neslušného Sausage Party sme dúfali, že sa v trende inteligentného humoru pokrytého vrstvou špinavého vtipu bude pokračovať. Čo sme ale od filmu skutočne dostali? Milú vianočnú komédiu? Inteligentný film s neslušným pozlátkom? Otrepaný príbeh v originálnom podaní? Nebodaj všetko dokopy?

Zdroj: 20th Century Fox

Začneme zľahka. Od príbehu skutočne žiadne inovatívne zvraty nečakajte. Klasický boj rodičov a detí sa začína v momente, kedy hneď po pár úvodných minútach vidíme veľkú narodeninovú oslavu Neda Fleminga (Cranston) a jeho skype telefonát s dcérou. Milú chvíľku však naruší excentrický Laird Mayhew (Franco) a od tohto momentu sa nám na plátne mihá sled udalostí podľa šablóny, predstavenej napríklad v Svokor je lotor (rovnaký scenárista). Prvé trápne stretnutie, hádka s priateľom, hádka s dcérou, započatie rodinného súboja, ďalšie trápne stretnutie... Veď si to viete ďalej domyslieť.

Na začiatok musím spomenúť, že Cranston je naozajstný sympaťák a Franco je šialený ako vždy. Čo teda tie sľúbené hlášky, slovné prestrelky, vtipy a podobne? Na rovinu. Od čias druhého Zoolandera som sa tak nehanbil za to, čo sa dialo na plátne predo mnou. Ešte pred tým, než začnete písať štipľavé nadávky v komentároch, skúste si ma vypočuť. V prvom rade. Ak niekomu vadili vulgarizmy v Sausage Party a mal pocit, že boli prehnané, verte, že ste nevideli vôbec nič. Zatiaľ čo Buchty a klobásy pracovali s celou myšlienkou skutočne originálne a film pôsobil ako konverzačka rozčúlených amíkov, Why him? je rázne cez čiaru. Keď Franco v každej vete zdôrazňuje emóciu prídavným menom „f*cking", ono vás to fakt prestane po čase baviť. Vtipy už od začiatku pôsobia silene, bezducho, fádne, absolútne očakávane a najmä totálne nezábavne. Viete, že máte problém, ak vaša starostlivo vystavaná scéna (napríklad tá záchodová) vyznie ako skit z polnočného sitcomu z produkcie slovenskej televízie a úsmev na tvári vám vyčarí akurát tak scéna s hodením kuraťa a „nemecké slovíčko shplush". Neskôr som zistil, že spomínaný módny magnát Zoolander a boj otca s priateľom svojej dcéry majú niečo spoločné. Režisér John Hamburg pracoval ako jeden zo scenáristov na oboch projektoch. Nič však proti pánovi Hamburgovi osobne. Neviem, do akej miery ovplyvnil snímku s Benom Stillerom, ale po zhliadnutí oboch sa minimálne v miere svojej trápnosti úplne vyrovnajú.

Zdroj: 20th Century Fox

Sviatky lásky a pokoja sú v plnom prúde, no ja túto recenziu píšem celkom nahnevane. Vopred odkazujem našim čitateľom, že v kine sa niektorí účastníci naozaj smiechom chytali za brucho, no bolo aj pár takých, ktorí prežívali túto bolesť so zatajeným dychom. Záchodový humor zbožňujem, ale aj ten má niekde svoje hranice, a ak nemá, tak musí byť skutočne originálne podaný. To mi však Why Him? neposkytlo. Žáner komédií v žiadnom prípade nerozvíja, skôr čerpá z otrepaných klišé, humor je založený na bezduchých a detinských vulgarizmoch a dokonca sa nevtipnému scenáru podarilo ubiť aj jedného z mojich obľúbených komikov (Keegan-Michael Key v role majordóma Gustava). Keď si to tak po sebe čítam, cítim sa ako zatrpknutý starý kritik, ale opak je pravdou. Ak vám spomenuté výhrady nevadia a v podobných veciach sa vyžívate, hurá do kina. Ak zbožňujete Franca a Cranstona, hurá do kina. Ak potrebujete k zasmiatiu (alebo jednoducho nemáte náladu) viac ako neoriginálny stredoškolský humor, zvoľte pri vchode do kina iný film. Tie takmer 2 hodiny totiž môžete stráviť doma na niečom lepšom alebo s rodinou a asi sa nasmejte oveľa viac. 2.5/10.

0/10
Rozhovory o nízkom libide, fotky bývalých frajeriek a trápne ticho. Mladí Slováci nám povedali o najhorších rande svojho života
Sex & Porno 7