9. augusta 2017, 16:56

Chadwick Boseman kráča za pomstou pre svoju brutálne zavraždenú sestru v thrilleri Message from the King. Mali by ste to vidieť? (Recenzia)

Black Panther si evidentne napozeral Taken a Johna Wicka. Ale bolo to na niečo dobré?

Netflixu sa nepochybne darí. Teda, aspoň čo sa týka seriálov, v kategórii filmov to už taká sláva nie je. Niežeby z jeho stajne vychádzali zlé diela, ale hitovosti seriálových Stranger Things, House of Cards či najnovšie 13 Reasons Why sa nepriblížil asi žiadny. Napriek tomu je sympatické, že v štúdiu stále skúšajú preraziť aj čo sa týka celovečerákov. Najnovšie sa bodovať pokúsi krimi thriller Message from the King od Frabricea du Welza (Calvaire, Alléluia).

Jacob King (Chadwick Boseman) prichádza z Južnej Afriky do Los Angeles, aby vyhľadal svoju sestru Biancu. Už dlhšie ju nevidel, ale jej posledný zúfalý telefonát mu napovedal, že je v nebezpečenstve. Jeho najtemnejšie myšlienky sa naplnia - Biancu nájde v miestnej márnici. Pred smrťou bola navyše brutálne mučená, takže Jacob na nič nečaká a okamžite sa púšťa do pátrania po vrahoch s jediným cieľom: pomstiť sa.

Už keď som na Welzovu novinku videl trailer, tušil som, že ani tentokrát nepôjde pre Netflix o nejaký skvelý zásah. Ukážka lákala na štandardný revenge thriller, očividne inšpirovaný Taken či Johnom Wickom. A - prekvapivo - film samotný je presne tým, čo trailer sľuboval. Tuctový príbeh bez akýchkoľvek zaujímavých prvkov či nápadov. Vlastne mi trochu uniká, prečo sa Welz vôbec do podobného projektu púšťal. V dnešnej konkurencii totiž nemá ako obstáť.

Celková nenápaditosť je až zarážajúca. Myslím, že takto nejako by vyzeral film, ktorého scenár by v budúcnosti zvládol napísať nejaký generátor. Máme tu tajomného drsňáka, slizkých záporákov, krásku s ťažkým životom, prostitútky, skorumpovaných fízlov aj drogových dílerov. Všetko sme už videli tisíckrát a Message from the King bohužiaľ nedokáže tieto motívy variovať dostatočne kreatívne. Kreativita je vlastne niečo, čo snímke chýba asi najviac. Nemožno mu uprieť celkom pôsobivú špinavú atmosféru zločinom prelezeného Los Angeles, ale príbeh je strašne otrepaný a sterilne nakrútený.

K žiadnej z postáv si nevybudujete vzťah. Chadwick Boseman je síce charizmatický, ale mám pocit, že podobné roly mĺkvych pomstiteľov zrejme nebudú práve jeho parketa. Výsledkom bolo, že po chvíli mi ten jeho stále rovnaký upnutý výraz už začínal liezť na nervy. Teresa Palmer a Luke Evans sa predviedli trochu viac, ale bohužiaľ majú veľmi málo priestoru. No a Alfred Molina či Tom Felton vyslovene nemajú čo hrať (chudák Felton, ten snáď nemá ani cameo). Scenár je priamočiara story bez nápadu. Jacob King je v podstate len nezaujímavý panák, ktorému jeho plány vychádzajú úplnou náhodou, čo vďaka záverečnému "twistu" vyznie ešte hlúpejšie. Pokiaľ mu niekto informácie odmietne poskytnúť, tak ich skrátka z dotyčného vymláti reťazou z bicykla. Tak zhruba vyzerá celé jeho pátranie. Najhoršie je, že Message from the King nemá absolútne žiadne eso v rukáve, žiadny zaujímavý zvrat či prekvapenie. Ak ste niekoľko podobne ladených snímok videli, tak vám nebude robiť najmenší problém odhadnúť, akými cestami sa bude dej uberať.

Ako dráma je Message from the King plytký, ako akčňák málo akčný a ako thriller absolútne bez napätia. Nemá žiadne zapamätateľné scény ani motívy. Ide skrátka o prázdnu historku o pomste, akých je všade naokolo milión. Stačí vám to? Mne teda rozhodne nie. Chcel som dať 5 bodov, pretože ak máte podobné príbehy radi, zrejme nebudete tak nadávať. Bohužiaľ, deň po pozretí si z Welzovho filmu pamätám hlavne nudu a... nič viac. Čo asi nie je príliš dobrá vizitka. 4/10

0/10