CEO PlayStation oficiálne odhaľuje názov novej konzoly od Sony.
Od príchodu Jima Ryana na pozíciu CEO celého PlayStation sa toho stihlo udiať už veľa (Ryan vystriedal Koderu, ktorý ako CEO figuroval len pár týždňov, kedy vystriedal Andrewa Housea). Sony nečakane ohlásila nástupcu PS4, a to skrz článok pre magazín Wired, čím predbehla konkurenciu a prekvapila celú hráčsku obec. Dnes, podobným štýlom (pre Wired), z čista-jasna ohlasuje oficiálny názov novej konzoly a taktiež pár detailov.
Možný vzhľad dev-kitu pre PS5
Samozrejme, ide o PlayStation 5. CEO Jim Ryan prezradil, že sa jej dočkáme koncom roka 2020 (pravdepodobne november) a taktiež máme potvrdených pár detailov o hardwari. Hlavný architekt konzoly Mark Cerny (pre Sony vytvoril už aj PS4) prezrádza, že podporovaný Ray Tracing (technológia pracujúca s komplexnými zvukovými a obrazovými efektami v 3D prostrediach) nebude len softwárovým upgradom. Ray tracing bude vychádzať priamo z čipu v GPU, takže hry na novú generáciu konzol budú vyzerať naozaj úchvatne.
Zmenou prejde aj inštalovanie hier. PS5 bude mať SSD (nie HDD). Ide o oveľa rýchlejšie úložisko dát. Tak napríklad, loading time pri Spider-Manovi na PS4 Pro trval pri fast travel 8,10 sekúnd, zatiaľ čo na dev-kite pre PS5 (verzii konzoly pre vývojárov, než sa dostanú k oficiálnej konzole) trval loading 0,8 sekundy.
Sony's official video comparing performance of PS4 Pro vs next-gen PlayStation pic.twitter.com/2eUROxKFLq
— Takashi Mochizuki (@mochi_wsj) May 21, 2019
Hru si po novom nebudeš musieť nainštalovať celú. Môžeš sa vykašľať na multiplayer, ak chceš hrať singleplayer čím skôr (alebo naopak). Po dohraní hry zase môžeš vymazať singleplayer, ak vieš, že naďalej budeš hrať už len multiplayer a chceš si ušetriť miesto na disku.
Pár detailov:
- Hry budú vychádzať na Blu-ray diskoch s veľkosťou 100 GB
- Konzola bude oplývať 4K Blu-ray mechanikou
- ovládač má nové reproduktory. Je možné, že s hrami na PS5 ti bude ponúkať hlasový AI asistent
- devkit pre PS5 je už dlhšie vonku. Pracujú s ním mnohé štúdiá (vrátane gamepadu)
- Jim Ryan potvrdil, že Ghost of Tsushima nie je cross-gen titul, ale hra vyjde ešte na PS4
- Užívateľské rozhranie bude kompletne prerobené. Apeluje sa najmä na možnosť sledovať kamarátov a ich multiplayerové hry, ku ktorým sa budeš môcť pripojiť hneď z menu PS5
Revolúciou prejde aj ovládač. Nástupca DualShocku 4 bude oplývať adaptívnymi tlačítkami (L2, R2). Hráč bude cítiť rozdiel medzi naťahovaním tetivy na luky a strieľaním zo zbrane. Redaktor Wired si s novým ovládačom vyskúšal niekoľko demo levelov. Pochválil najmä štýl, akým joystick reagoval na rozličné prostredia. Ovládač vnímal odpor vody, piesku a ľadu rozlične.
Na devkit PS5 bolo portnuté aj Gran Turismo Sport, kde redaktor pocítil rozdiel ešte viac. Sekciu hral na PS4 s DualShock 4 a následne aj na next gen verzii hardwaru a bol uchvátený zmenami. Ovládač bude skrz nové technológie a väčšiu baterku o niečo ťažší ako DualShock 4, avšak stále ľahší ako ovládač pre Xbox One. Nabíjať sa bude cez kábel (Type-C).
Lots of good next-gen details in here. I’m on paternity leave but did ask a couple people about some rumors last week that Sony was communicating poorly about the PS5 and heard the exact opposite. One third-party dev said the hardware was excellent and tools were on time. https://t.co/HUJaH2aJ5T
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 8, 2019
Čo sa týka hier, PS5 bude podporovať spätnú kompatibilitu s minimálne PS4. Všetky hry, ktoré na túto konzolu vlastníš, si teda budeš môcť zahrať aj na PS5. Samozrejmosťou sú exkluzivity. Spider-Man 2, nový Ratchet, God of War 2, Horizon 2, Days Gone 2 (hej, začiatok next genu bude v podaní PS5 hlavne o sequeloch pre úspešné nové značky) a množstvo ďalších, doteraz neoznámených či neodhalených titulov.
Na jednom takom pracuje aj Bluepoint Games (remastery Uncharted, Gravity Rush či Shadow of the Colossus). Mnohí špekulujú, že pôjde o remake Demon’s Souls (hru pôvodne vyvinulo pre PS3 From Software). Všetky tieto detaily sa pravdepodobne dozvieme budúci rok počas predstavenia konzoly. Či to bude na PS meetingu alebo počas nejakej inej akcie (buď vlastnej, alebo E3), ostáva vo hviezdach. PlayStation sa mení a my netušíme, akým spôsobom odhalí svoju budúcnosť.
V PlayStation sa v súčasnosti dejú zaujímavé veci. Údajne prebieha akýsi súboj o moc, pričom sa už celé roky mení celá infraštruktúra spoločnosti. Najnovšie si to odniesol predseda a hlava WorldWide Studios (WWS) Shawn Layden. Ten dozeral na všetky first-party tituly (exkluzívne hry na PlayStation od ich vlastných štúdií), pričom sa staral, aby všetko prebiehalo podľa plánu a konzultoval hry s tvorcami.
Layden bol obľúbený na prezentáciách a stretávali sme sa s ním na takmer každej akcii. Sony však 1. októbra z ničoho nič oznámila, že na svojej pozícii končí. A urobila tak cez Twitter, bez akéhokoľvek vysvetlenia či tlačovej správy.