Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. augusta 2019, 19:05
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Prvý elektrický van je na svete. EQV má 8 miest, moderný interiér a dojazd 405 km

Prvý elektrický van je na svete. EQV má 8 miest, moderný interiér a dojazd 405 km
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Mercedes-Benz-EQV-World-Premiere-for-the-first-fully-electric-premium-MPV.xhtml?oid=44166308&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=1" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Rodina elektrických EQ modelov značky Mercedes-Benz sa rozrastá.

Počas tohtoročného marcového autosalónu v Ženeve nám automobilka Mercedes-Benz predstavila koncept luxusného plne elektrického MPV, no a niekoľko mesiacov na to prichádza na scénu finálna sériová verzia. Nové EQV zastupuje vôbec prvý čisto elektrický prémiový van na svete. Sériová verzia sa pritom od štúdie prakticky takmer vôbec nelíši, pár podstatných detailov sa ale predsa len zmenilo.

Hneď v úvode je potrebné povedať, že nové EQV je po EQC-čku druhým plne elektrickým modelom v rámci radu EQ, ako pritom naznačuje samotný názov, ako základ poslúžila dobre známa a zároveň aj obľúbená trieda V. Od V-čka s konvenčným agregátom sa elektrická verzia líši predovšetkým prednou časťou – maska dostala takmer identický tvar ako nedávno predstavené EQC, čo značí prítomnosť horizontálnych lamiel a napokon čierneho detailu, ktorý masku lemuje a plynulo nadväzuje na čelné full-LED svetlomety.

gfd
gfd Zdroj: media.daimler.com

Z profilu vyznievajú najmä špecifické 18" disky z ľahkej zliatiny, pozornému oku ale neunikne najmä schránke pre nabíjanie pod predným svetlom na vodičovej stane. V zadnej časti elektrický variant od klasického nerozoznáte. V interiéri pribudli detaily v zaujímavej ružovo-zlatej farbe, tým navyše sekunduje do modrej farby ladený vrch palubnej dosky. Základom interakcie medzi vodičom a vozidlom je revolučný infotainment MBUX. Spája nový 10-palcový dotykový displej so systémom ovládania hlasom, ktorý sa dokáže učiť. Súčasťou systému sú aj prvky rozšírenej reality. 

Pozitívnou informáciou je, že prítomnosť elektrickej sústavy nijak neovplyvnila rozloženie a koncepciu interiéru, inými slovami, všestrannosť a praktická stránka V-čka ostala úplne neobmedzená – ako 6, tak i 7 a 8-miestna konfigurácia sedadiel sa nemení, keďže batérie boli umiestnené do podlahy, navyše, pozitívne vplývajú na rozloženie hmotnosti, a teda i jazdné vlastnosti.

gfd
gfd Zdroj: media.daimler.com

Podstatná je predovšetkým samotná technika, takže prejdime k veci. O pohon EQV-čka sa stará vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 150 kW / 204 koní a 362 Nm. Poháňané sú výhradne predné kolesá, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Batérie majú kapacitu až 100 kWh (využiteľných 90 kWh). Menič energie, prevodovka s pevným prevodovým pomerom, chladiaca sústava, ako aj výkonová elektronika tvoria pritom kompaktnú jednotku s vysokou mierou integrácie. 

Mercedes-Benz EQV je sériovo vybavený vodou chladenou nabíjačkou s výkonom 11 kW a je tak pripravený na nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma a na verejných nabíjacích staniciach. Automobilka uvádza, že priemerná spotreba by mala byť na úrovni 27,0 kWh/100 km, pričom na plne nabité akumulátory zvládne novinka absolvovať až 405 kilometrov (v zmysle novej metodik WLTP). Systém pritom podporuje nabíjanie výkonom až 110 kW, vďaka čomu sa batéria dokáže z 10 na 80 % nabiť za menej ako 45 minút.

Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, na trh by sa mala novinka dostať budúci rok. Vskutku zaujímavou informáciou je váha – podľa neoficiálnych informácii by nové EQV malo vážiť až 2 900 kilogramov, čo môže byť problém v momente, keď zoberieme do úvahy plne naloženú 8-miestnu verziu a 3,5 tonovú maximálnu prípustnú hmotnosť. Nuž, batérie niečo vážia, v tomto prípade vyše 700 kilogramov.

Domov
Zdieľať
Diskusia