Nové A 45 S a CLA 45 S zaujmú dychberúcimi parametrami.
Predstavenie nových vrcholných kompaktov od Mercedesu-AMG bolo len otázkou času. To, kam však nemecký výrobca s novými modelmi A 45 S a CLA 45 S zašiel, čakal len málokto. Pod ich kapotou sa totiž ocitol najvýkonnejší benzínový štvorvalec v sériovom aute na svete.
Nový 2-litrový agregát M139 prešiel zásadnými zmenami, v porovnaní s predchodcom bol otočený o 180 stupňov (sanie vpredu, výfukové zvody a turbo vzadu), zväčšené boli výfukové ventily a dvojstupňové vstrekovanie paliva je teraz až na úrovni 200 barov. 160-kilogramový motor disponuje turbodúchadlom s technológiou Twin-scroll, vyrábaný pritom bude v zmysle hesla “One Man, One Engine”.
A teraz výkonnostne parametre. Základný výkon je 285 kW/387 koní a 480 Nm, avšak S-kové modely (A 45 S a CLA 45 S) s nim dosahujú výkon až 310 kW/421 koní a 500 Nm (5 000 - 5 250 ot./min). Štandardom je nový 8-stupňový automat AMG Speedshift DCT, podvozok AMG Ride Control a pohon 4Matic+.
Zaujímavosťou pritom je, že k dispozícii bude Drift Mode, kedy bude sila putovať výhradne na zadnú nápravu. Otázkou zostáva, ako bude táto technológia fungovať, keďže kompaktné modely od Mercedesu majú primárne poháňanú prednú nápravu.
Akcelerácia na stovku je pozoruhodná. A 45 S dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len za 3,9 sekundy, vďaka čomu možno naozaj hovoriť o akomsi superšporte v kompaktnej triede. CLA 45 S a A 45-ka v slabšej verzii túto disciplínu zvládne za rovné 4 sekundy. CLA 45 napokon akceleruje na stovečku za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je pre všetky verzie rovnaká – 270 km/h.
Osemstupňová automatická prevodovka s dvojspojkovou technológiou v manuálnom režime nepreradí smerom hore, a teda pokiaľ tak nespravíš ty, ocitneš sa v obmedzovači. Ako je u AMG-čkach zvykom, ani tu nechýba funkcia Race Start, teda kontrolovateľný štart, ktorý je známy ako Launch Control.
Jazdné režimy po novom počítajú s novými úrovňami – okrem režimom Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual pribudli ďalšie podkategórie. Vodič tak môže zvoliť buď Basic, Advanced, Pro alebo Master, ktoré individuálne ešte dodatočne pritvrdzujú nastavenie vozidla.
Po dizajnovej stránke evidujeme masívnejšie nárazníky a dokonca i blatníky, keďže 45-ky majú širší rozchod kolies. Poznávacím znakom je však Panamericana gril, teda maska s vertikálnymi lamelami a až 4 okrúhle (a reálne) koncovky výfuku s priemerom až 90 mm. Do ponuky sa zaradili nové 19” disky kolies a väčšie a účinnejšie brzdy. V kokpite si miesto našli príplatkové športové sedačky, športové dekóry, polep či zospodu zrezaný volant.
Ceny noviniek zatiaľ nepoznáme, ak ale zoberieme do úvahy, že už A 35, respektíve CLA 35 je možné naložiť za približne 60-tisíc €, 45-ky si to zjavne namieria do astronomický výšok v danom segmente. Tak či onak, AMG s novinkami zašlo poriadne ďaleko, takže sa cenovým reláciám asi veľmi čudovať nemožno. Nechajme sa prekvapiť.