Po niekoľkých únikoch sa nová X6-ka ukazuje svetu.
Či sa ti X6 páči alebo nie, je neodškriepiteľným faktom, že BMW týmto modelom trafilo do čierneho, stalo sa akýmsi trendsetterom a s predošlými dvomi generáciami zaznamenalo obrovský úspech. Teraz prichádza 3. generácia, ktorá chce na úspešných predchodcov nadviazať. Podarí sa?
Po dizajnovej stránke veľké zmeny nečakaj. Teda, áno, zmien je viac než dosť, ale špecifická silueta strechy, čiže tradičný prvok tohto SUV kupé ostáva naďalej takmer nezmenený. Naopak, predná a zadná časť sa vizuálne prispôsobila súčasnému štýlu značky – vpredu dominujú užšie svetlomety (s technológiou BMW Laserlight), agresívnejší nárazník a samozrejme, podstatne väčšie ľadvinky. Úplnou novinkou je, že po novom môžu byť už aj podsvietené. Vzadu si miesto našli vskutku rozmerné svetlomety, ktoré svojím úzkym profilom opticky rozširujú vozidlo.
Štandardom sú 19" disky, priplatiť sa ale bude dať aj za 20, respektíve 21" kolesá. Nová generácia stojí na platforme CLAR, inými slovami zdieľa techniku s modelom X5 a X7, takže môžeme hovoriť viac-menej len o akomsi karosárskom deriváte. Oproti predchodcovi je novinka o 26 milimetrov dlhšia, o 15 mm širšia a zároveň o 6 mm nižšia. Rázvor náprav sa pritom natiahol o 42 milimetrov, zaujímavosťou je napokon až o 44 milimetrov zväčšený rozchod kolies. BMW tak hlási nižšie ťažisko a lepšie jazdné vlastnosti.
Interiér nás už po novej X5-ke ničím neprekvapí, keďže do väčšinovej miery je identický. Jedinou relevantnou zmenou je priestrannosť, ktorá je v tomto prípade podriadená štýlovej karosérii. Bližšie informácie zatiaľ nemáme, dá sa ale predpokladať, že vzadu bude o čosi viac miesta. Zadná lavica je delená v pomere 40:20:40 a po jej sklopení vznikne batožinový priestor o veľkosti 1 530 litrov. V klasickej konfigurácii má 580 litrov.
Palubná doska stojí na novom dizajnovom koncepte s modernými krivkami i technológiami. Súčasťou štandardnej výbavy sú dve 12,3" digitálne obrazovky – jedna pred vodičom, kde nájdeme vskutku netypickú grafiku budíkov, zatiaľ čo v strede palubovky je hlavný dotykový displej infotainmentu. Ten je možné ovládať dotykmi, združeným voličom alebo hlasom (zatiaľ stále bez slovenskej či českej lokalizácie). Samozrejmosťou sú desiatky bezpečnostných a asistenčných systémov.
Pod kapotou novej X6-ky sa v úvode predaja ocitnú dve naftové a dve benzínové jednotky. Najdostupnejším a pravdepodobne aj najpredávanejším variantom bude základný xDrive30d, teda radový šesťvalec s výkonom 195 kW / 265 koní a 620 Nm. Vrcholom naftového portfólia je variant M50d, identický šesťvalec, ktorý ale dopujú až 4 (!) turbodúchadlá a vo výsledku ponúka 294 kW / 400 koní a 760 Nm.
Benzínová ponuka začína vyhotovením xDrive40i, čiže benzínovým radovým šesťvalcom s výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom na úrovni 450 Nm. Najsilnejšou verziou je následne M50i, ktorému pod kapotou bije benzínová V8-čka s výkonom 390 kW / 530 koní a 750 Nm. Najvýkonnejší variant novej X6-ky dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 4,3 sekundy. Vo všetkých prípadoch je okrem pohonu xDrive štandardom aj 8-stupňová automatická prevodovka.
Pohon xDrive funguje ale veľmi inteligentne a prediktívne, teda pokiaľ nie je nutný pohon oboch náprav, v rámci zníženia spotreby a lepšej hospodárnosti sú poháňané len zadné kolesá. Už v základe je X6-ka vybavená aktívnymi tlmičmi Dynamic Damper Control, za príplatok nechýba vzduchový podvozok na oboch nápravách (rozsah svetlej výšky je možné meniť v rozmedzí až 80 mm) či elektronicky riadený M diferenciál na zadnej náprave.