Prvý AMG variant nového GLE je na svete.
Nový Mercedes-Benz GLE je rozhodne tou najočakávanejšou novinkou tohto roku, keďže na našom trhu ide o mimoriadne obľúbený model, ostatne neraz zastupuje ten vôbec najpredávanejší. Medzigeneračná výmena bola odhalená už minulý rok, až v nasledujúcich týždňoch sa však novinka dostaví k nám. Aby toho ale nebolo málo, zákazník bude mať po novom na výber o jeden variant naviac.
Týždeň pred autosalónom v Ženeve totiž spoznávame zatiaľ najvýkonnejšiu verziu – Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+. Ako už iste v zmysle tradícii vieš, ide o medzistupeň medzi klasickými verziami a vrcholnou 63-kou, ktorá príde na záver. Podstatou 53-kového GLE-čka je teda benzínový (radový!) šesťvalec s výkonom 435 koní a 520 Nm.
Vďaka funkcii EQ boost je možné krátkodobo získať navyše ďalších 22 koní a 250 Nm. O preplňovanie sa stará turbo a elektrický kompresor. Štandardom je 9-stupňová automatická prevodovka, plne variabilný pohon všetkých štyroch kolies 4Matic+ či vzduchový podvozok AMG Active Ride Control s elektromechanickou stabilizáciou náklonov.
Novinka dokáže akcelerovať na stovku za 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na úroveň 250 km/h. Svetlú výšku je možné regulovať v rozmedzí až 55 milimetrov, už v základe pritom stojí GLE 53 na 20" diskoch, v ponuke však nechýbajú ani 22" kolesá.
Pokiaľ ide o dizajn samotný, exteriér vychádza zo štandardného športového AMG paketu, odlišujú ho len dva výrazne detaily – štvorica okrúhlych koncoviek výfuku a nová maska. Zaujímavosťou je, že Nemci už aj v prípade 53-kových modelov pristúpili na mriežku chladiča s vertikálnymi lamelami. V tomto prípade ich je presne 15.