Jedna z najväčších noviniek tohto roka je realitou.
Rok 1997 sa datuje ako začiatok éry luxusných alebo ak chcete prémiových SUV, keďže práve vtedy svetlo sveta uzrel prvý zástupca toho segmentu, Mercedes-Benz Triedy M. Odvtedy sa automobilový svet značne zmenil a my sa v sklonku posledných hodín zoznamuje s úplne novou, 4. generáciou jedného z najúspešnejších SUV na svete, ktoré už nejaký ten rok nesie názov GLE.
Už na prvý pohľad je zrejmé, že novinka citeľne nabrala na rozmeroch – rázvor náprav narástol o nemalých 80 milimetrov, z čoho bude profitovať najmä posádka. Dizajn novej generácie ide ruka v ruke so súčasným smerovaním značky, vpredu tak nájdeme masívnu masku, užšie svetlomety, no a inak tomu nie je ani vzadu – koncové svetlá majú užší a elegantnejší tvar. Samozrejme, na výber bude štandardné, povedzme uhladené vyhotovenie, za príplatok ale v ponuke nebude chýbať citeľne športovejší AMG balík s väčšími otvormi, vystupujúcimi blatníkmi či efektný Diamond Grill.
Povestne riešený C-stĺpik ostáva zachovaný, základný poznávací znak ML/GLE-čka sa teda nemení. Spomenúť rozhodne treba špičkovú Multibeam LED technológiu, ktorá v prípade diaľkových svetiel dokáže "dostreliť" až do vzdialenosti 650 metrov. Automobilka sa zároveň hrdí perfektnou aerodynamikou – súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu cw = 0,29, ide tak o rekordný údaj v triede.
Jednou z najväčších noviniek je možnosť až 7-miestnej konfigurácie. Priestor na nohy posádky v druhom rade narástol o nemalých 69 milimetrov, unikátnosťou je však plne elektricky ovládaný druhý rad sedadiel, a to až v šiestich smeroch. Krajné sedadlá v strednom rade je navyše možné pozdĺžne posúvať až v rozmedzí 100 milimetrov, čo výraznou mierou prispieva k väčšiemu komfortu pri nastupovaní do tretieho radu. Batožinový priestor v 5-miestnej konfigurácii má 825 litrov, po sklopení druhého radu vznikne až 2055 litrov.
Veľkou revolúciou je návrh palubnej dosky, kde neostal kameň na kameni. Úplne nanovo vytvarovaná, horizontálne situovaná palubovka ponúka spleť prémiových materiálov a tých najmodernejších technológií. Základom infotainmentu na palube je už systém MBUX, ktorého podstatou je nielen dvojica 12,3" displejov s technológiou lepeného skla a štvoricou odlišných štýlov, ale i umelá inteligencia, ovládanie hlasom či prvky rozšírenej reality.
Samotné obrazovky sú efektne začlenené do výduchov klimatizácie, zaujímavo tvarovaný je pritom aj stredový tunel s novou dotykovou plochou. Novinkou je i rozpoznávanie pohybov – systém sníma pohyby rúk posádky, čím vie identifikovať, či dotykový displej obsluhuje vodič alebo spolujazdec a podľa toho vie napríklad to, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu. Nový head-up displej ponúka rozlíšenie až 720 x 240 pixelov, zatiaľ čo rozsiahle ambientné podsvietenie ponúka nekonečnú škálu farebných kombinácií.
V úvode predaja bude nové GLE dostupné výhradne s nový radovým benzínovým šesťvalcom s mild-hybrid technológiou a 48-voltovou sieťou. Verzia GLE 450 4Matic disponuje výkonom 270 kW / 367 koní a 500 Nm, krátkodobo bude pritom po ruke funkcia EQ Boost, ktorá dodá ďalších 22 koní a 250 N.m. Štandardom je pohon všetkých štyroch kolies a 9-stupňová automatická prevodovka.
Veľkou prednosťou je aktívne ovládanie pohybu karosérie, ktoré spolu s novým vzduchovým podvozkom AirMatic dokáže systém regulovať silu pruženia a tlmenia na každom kolese samostatne, čo je ďalším unikátom na trhu. Novinkou je zároveň schopnosť vyslobodzovania, kedy aktívny podvozok vďaka nezávislému ovládaniu dokáže rozhojdať vozidlo a vyslobodiť ho tak napríklad z piesku. Podvozok pritom dokáže nastavovať svetlosť na ľubovoľnom kolese, nechýba pritom ani systém potláčania naklánania.
Významnou mierou došlo i k zlepšeniu asistenčných systémov a pomocníkov pri automatizovanej jazde. Asistent udržiavania odstupu Distronic čerpá informáciu už aj v rámci služby LiveTraffic, čím dokáže prediktivne regulovať rýchlosť vozidla. Všetky technologické vychytávky nám automobilka ukáže určite už čoskoro v praxi, keďže inovácii je viac než dosť!