Jedna spoločnosť zaplatí za reklamu počas Super Bowlu neuveriteľných 64 miliónov dolárov.
V USA sa blíži deň D s názvom Super Bowl, nastúpia proti sebe Los Angeles Rams a New England Patriots. V priamom prenose zápas ponúkne kanál Sport 1. Big Game, ako zápas mnohí označujú, je jednou z najvýznamnejších a najsledovanejších udalostí roka na celom svete. 53. ročník finále NFL sa uskutoční tento víkend na štadióne Mercedes-Benz v Atlante v Georgii.
Lístok až 15 000 dolárov, jedna 30 sekundová reklama osem miliónov
K obrazovkám sa prilepí každý rok viac ako 150 miliónov ľudí, ktorí si okrem skvelého zápasu vychutnajú aj zaujímavú hudobnú šou počas polčasovej prestávky a uvidia najdrahšie reklamné spoty na svete.
Ak by si sa chcel dostať na štadión, bude ťa to stáť celkom slušný balík. Jeden jediný lístok sa predáva v rozmedzí od 2 500 až 15 000 dolárov, na čiernom trhu by si ho dokázal nájsť za desaťtisíce.
Super Bowl ponúka nevšednú emóciu
Okrem samotného zápasu je súčasťou aj polčasové hudobné vystúpenie, headlinerom 13-minútového minikoncertu bude americká popová skupina Maroon 5. Na pódiu uvidíš okrem spomínanej kapely ešte raperov Travisa Scotta a Big Boia. Pred prvým hvizdom zaspieva americkú hymnu Gladys Maria Knight.
Mnohí známi umelci účinkovať na Super Bowle ale nechcú. Dôvodom je prístup NFL k hráčovi a politickému aktivistovi Colinovi Kaepernickovi. Bývalý hráč na pozícii quarterbacka za tím San Francisco 49ers v auguste 2016 na začiatku zápasu počas hymny pokľakol namiesto toho, aby sa postavil.
Chcel tým vyjadriť protest proti policajnej brutalite voči Afroameričanom a proti rasovo motivovaným útokom, ktoré po nástupe Donalda Trumpa do funkcie prezidenta zosilneli. Kaepernick si odvtedy nezahral a súdi sa s NFL. Viacero umelcov s postojom NFL nesúhlasí a vyjadrili to neprijatím ponuky vystúpiť počas Big Game. Ide napríklad o umelcov Jay-Z, Rihanna, Pink či Cardi B.
Skvelé reklamy ako bonus
Ďalšou neodmysliteľnou súčasťou Big Game sú reklamné spoty. Cena pol minútovej reklamy neustále rastie, tento rok odborníci odhadujú sumu 8 miliónov za spot, čo je o 300 000 dolárov viac ako minulý rok. Najviac reklamného priestoru si kúpil najväčší pivovar na svete Anheuser-Bush. Počas ôsmich reklám bude propagovať 7 produktov, dohromady zakúpil 5 a pol minúty. Za spoty teda celkom zaplatí až 64 miliónov dolárov.
Toto je podľa nás 10 najlepších reklám, ktoré s vysokou pravdepodobnosťou uvidíš tento rok počas Super Bowl
AMAZON propaguje Alex
Pivo STELLA ARTOIS s „The Dude“ Jeffom Lebowskim a Sarah Jessicou Parker
PEPSI tradične provokuje
PRINGLES
MICHELOB ULTRA so Zoe Kravitz
Spoločnosť BUDWEISER
DORITOS, Backstreet Boys a Chance the Rapper
Mrazené jedlá DEVOUR
AVOCADOS FROM MEXICO a zaujímavá reklama v podobe súťaže
BUMBLE a Serena Williams