Parkovacie asistenčné systémy napredujú neúprosne vpred.
Príchod novej, v poradí štvrtej generácie X5 je ostro sledovaný, najmä ak prízvukujeme, že ide o jeden z celosvetovo najúspešnejších modelov BMW. Ba čo viac, na našom trhu patrí k tým vôbec najpredávanejším. Vskutku zaujímave je, že Mníchovčania z klasického životného cyklu predchodcu vypustili facelift, a teda úplne nový nástupca prišiel už po štyroch rokoch.
To je pomerne netypický krok, BMW však netají obrovské ambície a na trh prináša revolučnými technológiami po zuby ozbrojenú novinku. Okrem úplne nového multimediálneho prostredia BMW Cockpit Live (nahrádza iDrive), sofistikovaného jazdného pilota, špičkových plne laserových svetiel, mimoriadne kvalitnej 360-stupňovej kamery či všakovakých pomocníkov sa hrdí jednou veľkou unikátnosťou.
Novú X5-ku vieš nielen za/vyparkovať na diaľku cez inteligentný kľúč a zároveň poslať vďaka parkovaciemu asistentovi do priľahlého parkovacieho boxu, teraz však prichádza na scénu revolučná fíčurka.
Ide o technológiu Reversing Assistant, alebo ak chceš cúvací asistent, ktorým BMW posúva šikovné systémy na novú úroveň. Podstatou systému je schopnosť zapamätať si poslednú 50-metrovú trasu, akú vozidlo absolvovalo, a následne po aktivovaní asistenta túto trasu bez zásahu do volantu vycúvať.
Vodič vie počas manévru regulovať plynovým, respektíve brzdovým pedálom rýchlosť celého aktu, všetko ostatné je však už v rukách najnovšej technológie. Samozrejme, systém neustále monitoruje okolie, upozorňuje vodiča na osoby/predmety v dráhe vozidla, pričom pokiaľ sa objaví nová prekážka, cúvací manéver sa vypne.
BMW sa tak snaží vyhovieť vodičom, ktorým cúvanie v úzkych uličkách či dlhých dvoroch robí obzvlášť s veľkým SUV problém. Technológiu Reversing Assistant okrem X5-ky nájdeme aj v novom rade 3, 7, 8, či v modeloch Z4 a X7.