Tak toto sme tu ešte nemali.
Divízia BMW Individual sa už desiatky rokov stará o šperkovanie modelov mníchovskej značky, čoho výsledkom sú neraz naozaj unikátne počiny. Jedným z nich je najnovšie aj len nedávno predstavený rad 8, ktorý sa dočkal ešte luxusnejšej a okázalejšej verzie.
Model M850i xDrive totiž prichádza v exkluzívnej edícii Night Sky, ktorým sa BMW snaží priniesť prvky vesmíru do vôd automobilového priemyslu. Aby sme boli presnejší, túto 8-čku zdobia komponenty vyrobené z častí meteoritu. Presuňme sa teda rovno do interiéru, kde sa odohralo gro úprav.
Kokpit radu 8 totiž zdobí meteorický kameň, ktorý nájdeme najmä v podobe obkladového dekóru, na štartovacom tlačidle, voliči osemstupňovej prevodovky aj iDrivu, či v rámci prahov. Samotná štruktúra pritom odkazuje na mimozemské objekty – použitá geometrická schéma/obrazce možno v obdobnej podobe vidieť práve vnútri meteoritov.
Ako sa píše v tlačovej správe automobilky, takáto štruktúra vzniká zdĺhavým procesom, aký nemožno na Zemi dosiahnuť. Jedinečný vzor bol prvýkrát objavený v 19. storočí, pričom nemalú zásluhu na tom niesol rakúsky vedec Alois von Beckh Widmanstätten, podľa ktorého je štruktúra pomenovaná ako Widmanstättenov vzor.
Tento vzor môžeme následne evidovať aj v stropnej časti či uprostred sedadiel, čím celok korešponduje s unikátnym dekórom. Sedadlá sú v 3-farebnom vyhotovení – strieborné časti kombinuje odtieň Opal White a Midnight Blue. Čerešničkou na torte je napokon akási hviezdna obloha, ktorá je prostredníctvom lediek premietaná v stredovej opierke.
Navonok Night Sky spoznáš podľa špecifického vyhotovenia laku karosérie. Základom je nemetalická čierna farba, na ktorú bola v spodnej časti nanesená metalická vrstva modrého laku San Marino Blue. Aby toho nebolo málo, na celú karosériu boli napokon nanesené až 3 vrstvy priehľadného laku, do ktorého štruktúry boli pridané rôzné pigmentové zrnká.
Meteorická štruktúra napokon pokrýva spätné zrkadlá, časti otvorov v prednom nárazníku či v maske, pričom všetky tieto detaily vznikli v rámci 3D tlače. Dokonca, Widmanstättenov vzor je vyfrézovaný aj do brzdových strmeňov od divízie BMW Motorsport. Tie sú rovnako vyrobené 3D tlačou, navyše, vo výsledku sú až o 30 % ľahšie než konvenčné brzdy.
O pohon sa samozrejme stará preplňovaná 4,4-litrova V8-čka s výsledným výkonom až 390 kW / 530 koní. Sprevodovanie má na starosti 8-stupňová prevodovka od ZF, ktorá silu prenáša na všetky štyri kolesá. Ostatne, hovorí o tom samotné označenie xDrive v názve modelu. Bohužiaľ, to, koľko kusov vznikne, sme sa nedozvedeli a tajomstvom je aj to, na akú čiastku si BMW tento počin vo výsledku cení.