Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
17. januára 2019 o 16:35
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nové BMW 7 dostalo nielen obrovské obličky, ale opäť aj majestátnu V12-ku

Nové BMW 7 dostalo nielen obrovské obličky, ale opäť aj majestátnu V12-ku
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0289615EN/the-new-bmw-7-series" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH BMW
Uložiť Uložené

BMW faceliftovalo svoju vlajkovú loď.

Faceliftovaný rad 7 sprevádzalo hneď niekoľko únikov, vďaka čomu sme už pár týždňov mohli pozorovať, ako si tradičné obličky statočne prilepšia na rozmeroch. Napokon sa tak naozaj stalo, a teda ako už ukazujú oficiálne fotografie, ich veľkosť citeľna narástla. Aby sme boli presnejší, ide o približne 40-percentné zväčšenie. Či nádielka rozmerov naozaj zlepšila tvar prednej časti necháme už na tebe.

Modernizácia však nie je len o samotných obličkách vďaka až o 50 milimetrov vyššej prednej časti možno badať značne dominantnejší vzhľad. Vozidlo dostalo užšie jednotky štandardne dodávaných adaptívnych LED svetlometov, na požiadanie sa už však po novom montujú plne laserové svetlomety BMW Laserlight, ktoré dosvietia do vzdialenosti 560 metrov.

Bočné lišty sa teraz tiahnu až po zadný nárazník, ktorý rovnako prešiel decentnými úpravami. Obrysy zadného nárazníka sa inšpirovali tvarmi predných otvorov na nasávanie vzduchu. Zapracované koncovky výfukov dostali väčšie chrómové rámiky, zatiaľ čo nové priestorovo stvárnené a o 35 milimetrov užšie zadné svetlá dostali vylepšenú grafiku.

BMW 7
BMW 7 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Ako je zvykom, rad 7 bude naďalej v ponuke v dvoch karosárskych vyhotoveniach – základný rázvor totiž dopĺňa predĺžená verzia o 14 centimetrov s dodatkom Long. Štandardná (5 120 mm) aj predĺžená (5 260 mm) karoséria pritom narástli o 22 mm. Do ponuky sa následne začlenili nové laky exteriéru a disky kolies z ľahkých zliatin. 

O čosi decentnejšie zmeny nájdeme vnútri. Nové je exkluzívne čalúnenie kožou Nappa s rozšíreným prešívaním, pribudli obklady z amerického duba a náladové prvky so vzhľadom z dymového skla. Kožou čalúnený volant sa pýši upraveným rozmiestnením multifunkčných tlačidiel. Miesto na bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov sa po novom premiestnilo pred držiaky nápojov. 

V zmysle nových modelov X5, X7, Z4 či radu 8 už aj sedmička dostala plne, 12,3" digitálne budíky s futuristickejšou grafikou. Tá nahrádza digitálne kruhové budíky, ktoré si držali svoj klasický tvar doteraz. Značka ďalej vyzdvihuje lepšie odhlučnenie a upozorňuje na BMW Touch Command s aktualizovaným hardvérom aj softvérom, či na systém zábavy pre zadné sedadlá, kde nájdeme 10-palcovú full-HD dotykovú obrazovku a Blu-ray prehrávač.

BMW 7
BMW 7 Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Motorická paleta dostala drobné vylepšenia, vďaka čomu všetky verzie spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Nechýbajú tak 3-litrové radové 6-valcové naftové motory – 750d (294 kW /400 k), 740d (235 kW / 320 k) a napokon základný agregát 730d (195 kW / 265 koní). Na výber bude pohon výhradne zadnej či oboch náprav xDrive.

Pozitívnou správou je opätovný príchod dvanásťvalcovej verzie M760Li na európsky trh. 6,6-litrová V12-ka sa totiž skrz emisné normy dávnejšie vytratila z ponuky, teraz ale disponuje filtrom pevných častíc a výkonom 430 kW / 585 koní.

Na výber však bude aj 4,4-litrová V8-čka v 750i s výkonom 390 kW / 530 koní, čo je o 80 koní viac ako doteraz. Plug-in hybridné verzie 745e nového BMW radu 7 dostali špeciálne upravený radový 6-valcový benzínový motor a lepšiu vysokonapäťovú batériu. Systémový výkon vzrástol na 290 kW / 394 koní. Dojazd na elektrinu sa zvýšil na 50 – 58 kilometrov.

Na záver spomeňme pokrok pri automatizovanej jazde. Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu pracuje sofistikovanejšie, novinkou je pritom parkovací asistent, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti cúvať.

Domov
Zdieľať
Diskusia