Nástupca populárnej štýlovky prichádza.
Človek by to možno ani nepovedal, pravdou ale je, že od roku 2013 si prvú generáciu modelu CLA zakúpilo vyše 750-tisíc zákazníkov, čo je naozaj pozoruhodné číslo. Niet divu, že Mercedes-Benz nenechal nič na náhodou a na nástupcovi si dal záležať. Výsledkom je druhá generácia, ktorá práve uzrela svetlo sveta.
I keď nové CLA-čko nezmenilo svoju základnú koncepciu, povedať treba, že zmien je viac než dosť – novinka je až o približne 5 centimetrov dlhšia a širšia než predchodca a zároveň až o 13 centimetrov dlhšia ako trieda A sedan.
Naďalej platí, že vo veci je štýlové 4-dverové kupé, ktoré sa vyznačuje lákavým dizajnom – natiahnutá predná kapota, kompaktná kabína, široký rozchod kolies s vytiahnutými blatníkmi a napokon elegantne strihnutá zadná časť. Sám Gorden Wagener, vedúci dizajnu spoločnosti Daimler, prehlásil, že CLA má potenciál stať sa modernou dizajnovou ikonou.
Samozrejme, vpredu (za príplatok) nájdeme špičkové Multibeam full-LED svetlomety, ktoré zaujmú svojím atraktívnym vzhľadom i schopnosťami. Umožňujú totiž extrémne rýchle a presné prispôsobenie elektricky ovládaného osvetlenia vozidla k aktuálnej dopravnej situácii.
Dodať pritom treba, že v každom svetlomete sa nachádza 18 individuálne ovládateľných svetelných diód. Na daný segment opäť pozoruhodné.
Ako tomu bolo už u predchodcu, pôvabné tvary nie sú len o kráse samotnej, ale aj funkčnosti – koeficient odporu vzduchu má hodnotu len 0,23, čo možno považovať za skutočne výbornú aerodynamiku.
Nechýbajú bezrámové dvere či pomaly klesajúca línia strechy, ktorá plynulo nadväzuje na zadnú časť. Jej dominujú LED-kové koncové svetla s úzkym profilom.
Ako je v prípade značky Mercedes-Benz zvykom, v úvode predaja bude na trhu k dispozícii špeciálne vyhotovenie Edition 1, ktorého podstatou bude vyšperkovaný exteriér aj interiér.
Svedčí o tom najmä odtieň oranžovej farby. Ten si našiel miesto aj v interiéri. Jeho dominantou je kokpit, aký už poznáme z triedy A. Nechýba tak dvojica 10,25" obrazoviek, no predovšetkým zrejme najlepší súčasný infotainment na trhu – MBUX.
CLA chce byť po vzore triedy A najinteligentnejším vozidlom v segmente a práve multimediálne prostredie ovládané hlasom a doprevádzané prvkami rozšírenej reality to má zaručiť.
Na záver dodajme paradoxný údaj. Batožinový priestor medzigeneračne stratil 10 litrov, keďže ponúka len 460 litrov. Naopak, citeľný nárast rozmerov údajne postrehneme v interiéri.
Pokiaľ ide o motorizácie, automobilka je skúpa na informácie. Zatiaľ je totiž oficiálne známa len verzia CLA 250. O jej pohon sa stará benzínový štvorvalec s výkonom 225 koní a krútiacim momentom 350 Nm.
K dispozícii je len 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7G-DCT, v čase príchodu na trh (máj) bude však motorová ponuka viac-menej identická s A-čkom. Možno tak očakávať napríklad verzie CLA 200 či CLA 180d. Na výber bude aj manuál či pohon predných, respektíve všetkých štyroch kolies.