Známy reťazec reštaurácií s rýchlym občerstvením nasleduje trend boja proti plastovému odpadu.
Začiatkom tohto mesiaca sme písali o stanovisku obchodného reťazca Lidl, ktorý sa rozhodol ukončiť predaj jednorazových plastov. Do konca roku 2019 by mal slovenský Lidl zastaviť napríklad predaj plastových slamiek, jednorazových pohárov, šálok, tanierov, príborov či vatových tampónov s plastovou paličkou.
Hrozbu plastového odpadu si ďalej uvedomilo aj KFC, pričom spoločnosť chystá viacero opatrení. Bližšie sa k veci vyjadrila pre portál TREND Lucia Tóthová, marketingová manažérka Queensway Restaurants Slovakia, pod ktorú spadá aj KFC.
„Plastové tašky sme nahradili papierovými, ktoré sú biologicky rýchlo rozložiteľné a plastové slamky nahradia slamky vyrobené z cukrovej trstiny. Je to stopercentne kompostovateľný a recyklovateľný materiál, ktorý sa veľmi rýchlo rozkladá,“ povedala Tóthová.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Trstinové slamky majú byť podľa tvrdenia Tóthovej dvakrát drahšie ako ich plastový variant, no napriek tomu sa spoločnosť rozhodla aj týmto spôsobom znížiť objem produkovaného plastového odpadu.
Boj proti plastovému odpadu môžeš aktuálne pozorovať aj vo veľkých slovenských mestách, akými sú Trnava či Žilina.
Na vianočných trhoch by si sa už v daných mestách nemal stretnúť s jednorazovými plastmi, pretože predajcovia boli upozornení, že im v prípadne nedodržiavania nariadenia hrozí vysoká pokuta.