Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
6. decembra 2018, 12:59
Čas čítania 0:00
Jakub Paulík

Lidl končí s predajom jednorazových plastov. Slovensko odbremení od 160 ton odpadu ročne

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Skvelé rozhodnutie obchodného reťazca.

Len včera sme ťa informovali o tom, že Rakúsko plánuje spraviť pre životného prostredie ešte viac, než požaduje legislatíva Európskej únie. Ich vláda schválila zákaz väčšiny plastových tašiek, čím sa chce vyhnúť tomu, aby ľudia kupovali biologicky nerozložiteľné plastové tašky. Legislatívny návrh bude u našich susedov účinný od roku 2020.

Okrem toho však na svojej facebookovej stránke známa sieť predajní Lidl Slovensko informovala o vyradení najtenších igelitových tašiek. Podľa ich odhadu sa týmto spôsobom v našej krajine ušetrí až 125 ton plastu ročne

Reťazec predajní aktuálne už len dopredáva najtenšie igelitky a rozširuje sortiment ekologických tašiek, ktoré budú vhodné na viacnásobné používanie.

Na svojej stránke ďalej spoločnosť Lidl Slovenská republika uvádza, že do konca roku 2019 skončia s predajom jednorazových plastových výrobkov, ako sú napríklad slamky, jednorazové poháre a šálky, taniere, príbory či vatové tampóny s plastovou paličkou.

Spomínaný sortiment majú nahradiť výrobky z recyklovateľných materiálov. Toto rozhodnutie bude platiť pre všetky predajne na Slovensku, ktorých je dokopy 132. K spomínaným 125 tonám z igelitových tašiek by sa teda mali pridať aj jednorazové plastové výrobky, ktoré ročne tvorili 35 ton dopadu. Dokopy teda pôjde o eliminovanie 160 ton odpadu na rok.

V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť - obmedziť - recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ vyjadril sa Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika za oblasť nákup.

Domov
Zdieľať
Diskusia