Veľkosť motora tejto luxusnej limuzíny by ste určite neuhádli.
V prípade BMW sa opäť presúvame do Abu Dhabi, kde sa nachádza veľkolepý showroom mníchovskej automobilky. Práve odtiaľ vychádzajú do sveta skutočne pozoruhodné počiny, nakoľko tamojšie zastúpenie je známe vyberavou klientelou, a teda netradičnými konfiguráciami vozidiel. Tentokrát však na verejnosť prenikol exemplár, ktorý možno skutočne označiť za veľkú bizarnosť.
Pokiaľ ide o dizajn ako taký, ten je veľmi efektne a trefne vyšperkovaný príplatkovými paketmi a príslušenstvom v rámci M Performance. Ako prvé je to špecifický odtieň Ruby Black Metallic, ďalej mnoho-lúčové 21” disky Orbit Grey a napokon nielen športový M paket, ale aj dodatočný predný splitter a množstvo detailov, ktoré boli zabalené do čierneho lesklého laku. V interiéri môžeme rovnako vidieť zaujímavejšie vyhotovenie, než sme vo väčšine prípadov zvyknutí. Okrem "prezidentskej" verzie, ktorou podstatou sú dve osobité kresla v zadnom salóniku, zaujme aj výrazný červený odtieň kože v kombinácii s hliníkom a čiernym lesklým lakom. Najväčšia senzácia sa ale odohráva v motorovom priestore.
Zadné partie totiž vďaka štítku odhaľujú vskutku zarážajúcu motorickú verziu - 730Li. Ako prvé treba povedať, že vyhotovenie 30i sa v prípade novej sedmičky objavuje len na niektorých trhoch, nakoľko napríklad vo väčšine Európy (aj na Slovensku) najslabší benzínový variant zastupuje šesťvalcové 740i s výkonom 240 kW / 326 koní. To však neznamená, že neexistujú slabšie verzie, čoho dôkazom je tento exemplár. Na tom by tiež ešte nemuselo byť nič nezvyčajné, ostatne, verzie 30i patria v rodine BMW dlhodobo medzi tie najvyhľadávanejšie a najikonickejšie verzie, lenže odstupom času sa toho veľa zmenilo...
Pod kapotou 730Li by ste už niekdajší šesťvalec nenašli, nakoľko za týmto označením sa podobne ako v modeloch 330i či 530i po novom nachádza len 2-litrový štvorvalec s výkonom 190 kW / 258 koní. To nie sú v zásade na štvorvalec vôbec zle údaje, avšak už len prítomnosť samotného štvorvalca v luxusnej limuzíne je nevídaný paradox, nie to, ak sa nachádza v takto nakonfigurovanom vozidle.
Vo vodách daného segmentu je totiž nepísaným pravidlom, že pár tisíc naviac nezohráva žiadnu rolu a minimálne prítomnosť šesťvalca sa považuje za "základný" odrazový mostík. Pri pohľade na toto 730Li sa však naskytá otázka, ako je možné, že niekto vedel naliať slušné peniaze do dizajnu, no akoby na motor zabudol. Na druhú stranu, doba sa maní a o pár rokov budeme asi radi i za tie štvorvalce.