4. januára 2018, 12:31

The Greatest Showman je najkrajším muzikálom od La La Landu, ktorý vám dokonale napraví chuť po skazených blockbusteroch (Recenzia)

Hugh Jackman si natočil svoj muzikál a vy by ste mali byť pri tom.

Myslel som, že La La Land bol len výnimkou a ide všeobecne o úžasný film (ono aj ide), no až po Showmanovi som si uvedomil, že milujem muzikály. Po Jackmanovom oscarovom vystúpení bolo jasné, aký film by rád natočil, no a presne taký koncom minulého roka dorazil aj do kín. The Greatest Showman však bude v multiplexoch ešte nejaký ten deň hrať a vy by ste to rozhodne nemali zmeškať.

Príbeh sa zameriava na život P. T. Barnuma, zakladateľa cirkusu s otvorenejšou mysľou, než bolo kedysi obvyklé, povolené či tolerované. Zidealizovaný pohľad na jeho život formou muzikálu odkrýva viaceré zákutia jeho príbehu, či už ide o rodinné zázemie, cirkus alebo celoživotné sny. Vzhľadom na krátku stopáž však ostáva viacero motívov nevyužitých a niekoľko dejových liniek nedostatočne prebádaných. A to je škoda, pretože práve tieto súčasti deja sa mohli vždy oprieť o skvelých hercov. Hugh Jackman je čarovný, na čo sme si už zvykli, no potešil aj Zac Efron. Za tých pár minút bola viac než úžasná aj Rebecca Ferguson, no a o stále výraznejšej Michelle Williams ani nemusí byť reč. O scenár sa sčasti postaral Bill Condon, ktorému žáner nie je vôbec cudzí a je to aj cítiť.

Zdroj: Fox

Postavy, dialógy aj dej celkovo ponúkajú množstvo svetlých chvíľok a krásnych momentov, pričom vám zaručujem, že nudiť sa nebudete ani chvíľu. Nedokážem sa ale zbaviť pocitu, že sa z príbehu P. T. Barnuma dalo vyťažiť viac. Možno aj po emocionálnej stránke, ktorá bezpochyby funguje, no tiež jej chýba ešte nejaký ten silnejší moment navyše. Ukázalo sa, že hoci kratšia stopáž pomáha tempu, na druhej strane môže aj za fakt, že filmu chýba pár scén navyše, aspoň jedno ďalšie muzikálové predstavenie a pár minút pre vedľajšie postavy. Hovoríme však o muzikáli, a tak občas môžeme prižmúriť oko.

Čo sa samotného soundtracku a skladieb týka, až na fakt, že by som ich prijal viac, filmu nemám čo vytknúť. Pri sledovaní perfektne nacvičených choreografií som sa častokrát pristihol civieť na plátno so širokým úsmevom a klopkal si nohami do rytmu. Skladby sú skvele napísané, úžasne skupinovo naspievané a spoločne s vycibreným zvukom dodávajú scénam nesmiernu silu. Vzhľadom na pozitívne emócie a celkový tón snímky by som za pokračovanie zaplatil na mieste dvojnásobok ceny vstupenky. Z kina som totiž naposledy odchádzal takýto nadšený po Kráľovi Artušovi.

Zdroj: Fox

Návštevou muzikálu The Greatest Showman nespravíte krok vedľa. Debutujúci režisér Michael Gracey vás prevedie zaujímavým životom P. T. Barnuma, ukáže schopnosti a energiu jeho cirkusantov a zanechá vám na tvári široký úsmev. Ak máte čo i len trošku radi muzikály, na tomto si zgustnete ako už dávno nie. 8,5/10

0/10