hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Módny seriál
0
Peter H.
28. september 2017, 11:11

Life is Porno: Po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá! (Rozhovor)

Na domácej streetwearovej scéne je len zopár labelov, ktorým sa podarilo udržať dlhšie než len pár sezón a LIP pozná recept na úspech

Peter H.
28. september 2017, 11:11
Life is Porno: Po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá! (Rozhovor)
Zdroj: Lukáš Bíba
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Ak by sme ti položili otázku, koľko streetwearových značiek zo Slovenska a Česka poznáš, výsledok by si pravdepodobne dokázal spočítať aj na prstoch jednej ruky. Na domácej scéne sa to síce novými nápadmi a kolekciami len tak hemží, ale väčšine značiek chýba jedna dôležitá vec, a tou je myšlienka. Life is Porno je bez pochýb label, ktorý si každý z nás pamätá už od prvého momentu, kedy sme uvideli ich logo ale nebyť nových kolekcií a posúvania hraníc samotného umenia, aj LIP by mohlo upadnúť do zabudnutia. To sa však chvalabohu ešte nestalo a dvojica najpovolanejších osôb samotného labelu, Dian a Tino, sa s nami podelili o niekoľko životných postrehov a najmä myšlienok, vďaka ktorým si držia svoju pozíciu na trhu aj po piatich rokoch.

 

Z viacerých rozhovorov je známe, že celá idea LIP vznikla na Porno vile. Aký bol tvoj život vtedy, čo sa odvtedy zmenilo a aký to malo vplyv na tvoju tvorbu #dirtyisthenewclean

DIAN: Na Porno ville to bola sranda, ale to je aj teraz, všade, kam ideme. Takže sa mení asi len doba, my sme stále rovnakí blízni, ako sme boli. V tej dobe sme boli len dirty, po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá!

 

Počas piatich rokov fungovania LIP vzniklo viacero zaujímavých kolaborácií: 365, Bysju, Londoner bunda... Majú tieto spolupráce aj nejakú jednotnú myšlienku alebo tvoríš vždy len podľa nálady?

DIAN: Tvorím hodne podľa nálady, ale vždy to má jednotnú myšlienku, že chceme predávať naše nápady. Vždy sa ich snažíme robiť inak ako iní. Alebo úplne nové veci vymýšľame a snažíme sa to robiť len so správnymi a kvalitnými ľuďmi, ktorí tiež chcú posúvať svoje hranice…

TINO: Jednotná myšlienka je aj to, že to v prvom rade musí baviť nás. Či ten výsledný produkt alebo projekt. Hranice si posúvame radi, tiež si to vieme skomplikovať a vybrať si ťažšiu cestu. Ale aj o tom je Life is Porno…

 


 

Svet módy je aktuálne posadnutý IKEOU a LIP nie je výnimkou. Ako vznikla táto spolupráca?

DIAN: To naše kolabo bolo tiež tak trochu recesia. Ale o tom, že budem premaľovávať nábytok sme už hovorili na Porno ville, respektíve som to vlastne aj robil. Takže som rád, že sme to dali a ešte radšej, že sme to vypredali v deň releasu.

 


 

Ak by si mohol spolupracovať s akýmkoľvek umelcom alebo značkou na svete, kto by to bol a prečo?

DIAN: Uf neviem, väčšinou keď niečo také vyslovím, že by som chcel, tak sa to neskôr aj stane, lebo ma podvedomie núti to dosiahnuť. Poznám pár svetových umelcov, s ktorými by som ešte chcel niekedy v živote robiť, tak dúfam, že sa to stane. A so značkami dúfam, že to bude podobné... Nechcel by som ich ešte asi vyslovovať, ale nie všetky, s ktorými urobíme kolabo, budú značky oblečenia.

 


 

Čo najčastejšie nosíte, resp. ako vnímate módu vo všeobecnosti?

DIAN: Najradšej nosím pohodlný streetwear, o značky ako také mi až tak nejde, kľudne nosím H&M, nohavice z C&A, mám aj drahšie veci, ale u mňa to nemá význam, ja strašne rýchlo ničím oblečenie a tenisky.

TINO: Haha áno, Dian je rekordér v tom, ako rýchlo dokážeš mať novú vec komplet zadrbanú od farby. To by si neuveril.  

DIAN: Ale módu sledujem z bezpečnej vzdialenosti, aby mi z toho nepreplo jak niektorým;))) Takže áno, sledujem ju a bavím sa na nej.

 

Aká je vaša vízia značky LIP do budúcnosti. Ostane to stále len pri streetweare a už tradičných LIP motívoch?

DIAN: LIP svoju tvár nezmení určite, ale určite pôjde aj do iných vizuálov a určite nepôjde len o streetwear. Strašne sa vždy teším na ďalší nový rok značky, čo za pi*oviny zase vymyslíme.

TINO: Snažíme sa mať svoj rukopis, ale samozrejme to je aj bude ovplyvnené umelcami a ľuďmi, s ktorými spolupracujeme. Pri streetweare je pre nás okrem designu strašne zásadná kvalita a funkčnosť. V tom sme fakt prepnutí. Tajné vačky, vtípky s inside printmi, vychytávky, ktoré si všimneš až neskôr. Toho sa budeme držať.


 

Každá značka/label musí mať svoje evergreeny a rovnako aj kúsky ktoré prilákajú pozornosť. Zo začiatku sa LIP preslávilo najmä šiltovkami, čo ľudia kupujú najviac v dnešnej dobe?

TINO: Áno, šiltovky respektíve headwear je taký náš flagship. Ľudia ich zbierajú, hustlia medzi sebou. Potom určite triká, v zime sú to kulichy. Za tých päť rokov máme už dosť svojich vlastných – a pre nás špecifických – strihov. A samozrejme accessories. Skejtové dosky, ale aj vône do auta alebo koberce.

DIAN: Myslím si, že sa to predáva všetko tak nejak na rovnako... Len niektoré veci sa predajú za deň, niektoré za mesiac alebo pol roka… Záleží na počtoch kusov a od toho, koľko veci nám poserú vo výrobe... To je už klasika, o tom vie svoje každý, kto vyrába oblečenie;))))

 

D(e)ad Hats.  Born in the streets of Prague. LifeisPorno.com.

Príspevok, ktorý zdieľa lifeisporno (@lifeisporno),


 

Ako funguje LIP z hľadiska marketingu. Tlačíte online/offline alebo sa snažíte zaujať pozornosť verejnosti len tým, akí ste v skutočnosti?

TINO: V tejto scrollovacej dobe vôbec nie je ľahké získať pozornosť a nie to ju ešte aj udržať. Takže to tlačiť nejakým spôsobom musíš, aby si bol na očiach. Máme svoje kanály, ktorými komunikujeme. Offline je to hlavne o artových projektoch a o eventoch spojených s Forbidden Spotom (ktorý bohužiaľ musíme od novembra zatvoriť respektíve presťahovať).

DIAN: Inak, skutočnosť je trefné slovo, to niektorým chýba. Ale bohužiaľ je taký pretlak informácií, že len skutočnosť v dnešnej dobe nestačí;))) Ale snažíme sa ju používať aj pri online aj offline marketingu... Bez marketingu to fakt nejde. 

 


 

LIP funguje na rodinnej báze a vo vašom okruhu je veľa športovcov, umelcov a pod.. Ako sa vám darí využiť podobnú výhodu vo svoj prospech?

DIAN: Využívame to tak nejak prirodzene. Nezneužívame, všetko je naša karma. A vďaka prirodzenosti chcú s nami robiť aj kvalitní športovci a umelci zo zahraničia...

TINO: Je to fakt na family báze, to nie je len klišé. S nikým z riders nemáme žiadne zmluvy, proste si pomáhame navzájom. Je to fakt top pocit, keď nejaký športovec zabíja v našich veciach niekde vo svete, vyhrá závody a tak. Ale nikdy sme na tom nestavali, nezneužívali to. Asi preto to tak funguje.

 

 

Ak by si v dnešnej dobe chcel založiť niekto podobný label ako LIP, alebo len klasickú značku oblečenia, čo by si mu odporučil? Z akých chýb ste sa poučili najviac?

DIAN: Ja dúfam, že podobnú značku si nezaloží nikto;))) Aj keď pár fakeov už samozrejme je. Ale ak si niekto chce založiť značku, tak mám pre neho tri najdôležitejšie slová: úprimnosť, vytrvalosť a vkus! Bez týchto slov si založíš značku iba na pol roka. Alebo to neni značka ale merch...

TINO: Áno, navonok to vyzerá oveľa jednoduchšie, než to v skutočnosti je. A všetko je to beh na dlhú trať. Tak s tým proste počítať a nastaviť si to tak, aby ťa to bavilo, aj keď prídu fuckupy. Lebo tie prídu stopro.

 

Deluxe Fart. Antilookbook by #LifeisPorno in cooperation with the visual artist Vojta Zak...

Príspevok, ktorý zdieľa lifeisporno (@lifeisporno),


 

Aká široká je základňa LIP? Kde všade nosia ľudia LIP okrem cz/sk?

TINO: Stále je to hlavne Československo, plus okolité štáty. Ale shipujeme v podstate do celého sveta.

DIAN: Popravde som zistil, že Slovensko je na tom stále slabšie ako Česko. 

Ale je tam Poľsko , Amerika a Brazília… So svetom sa ešte len oťukávame, máme objednávky aj z iných štátov EU, ale určite by som zatiaľ nehovoril o základni...

TINO: Dosť záleží, na čo sa práve fokusujeme, či v nejakej krajine máme nejaký projekt a podobne. A mimochodom, práve vo štvrtok spúšťame predaj aj vo Footshope a máme spoločný projekt dosť cielený na zahraničie, keďže aj Footshop aj my sa snažíme priniesť Československo zvyšku sveta.

 

Life is Porno: Po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá! (Rozhovor)Life is Porno: Po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá! (Rozhovor)Life is Porno: Po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá! (Rozhovor)Life is Porno: Po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá! (Rozhovor)

Ohodnoť článok
49
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.