23. septembra 2017 o 17:22

Lego Ninjago je najhorším a úplne zbytočným Lego filmom. Chýba mu humor, nápaditosť a originalita (Recenzia)

Na Lego Ninjago vyrazte jedine s deťmi.

Warner trafil s Lego Movie do čierneho. Perfektná animácia s množstvom originálnych nápadov, kreatívnych gagov, skvelý voice acting, sympatické a vtipné postavy či úžasný záver. Snímka mala skutočne všetko. Po úspechu prvej časti sa odklepla aj dvojka, no medzitým mali náš hlad ukojiť spin-offy o Batmanovi a ninjoch. Zatiaľ čo prvý menovaný sa naozaj vydaril a sme z neho nadšení, ninjovia dopadli na úplne inú stranu bojového poľa. Už z trailerov bolo cítiť, že to asi nebude ono, no v kútiku duše som dúfal, že je to len kvôli nepremyslenej reklamnej kampani a zle postrihaným trailerom. Bohužiaľ, trailery animák prezentovali zrkadlovo, a tak som sa v kine trápil ako už dlho nie.

Začalo to hneď v úvode, kedy nám je predstavená celá zápletka a dej. 6 ninjovia pod velením majstra bojujú proti Garmadonovi a jeho armáde. Záporák nie je ničím výnimočný, jednoducho chce zničiť a ovládnuť mesto Ninjago. Vo chvíli, keď sa mu to konečne podarí a ninjovia zlyhajú, sa však niečo nepekne pokazí a musia sa tak uchýliť ku spolupráci so svojím úhlavným nepriateľom. Ninjov vedie zelená ninja, v civile známy ako Lloyd Garmadon. Správne, človek, ktorý záporákovi stojí v ceste je zároveň jeho synom. Divákovi je hneď zo začiatku jasné, že snímka bude jednoduchou cestou za vykúpením Garmadona a taktiež nám ukáže napredovanie ninjov. Dej za sebou nezanechá žiadny veľký odkaz a decká si z neho skutočne nič neodnesú. A to je problém, keďže Lego Ninjago je filmom pre tých najmenších.

Zdroj: Warner Bros.

Či už ide o prezentáciu, dramaturgiu, dialógy a štýl humoru, všetko nasvedčuje tomu, že Warner sa z nejakého dôvodu rozhodlo urobiť Lego pre deti do 13 rokov. Pritom oba predošlé kúsky fungovali aj ako animáky pre dospelých a menších zároveň. Narozdiel od Lego Ninjago však mali aj nejakú hĺbku, boli skutočne vtipné, originálne, mali sympatické postavy a taktiež krajšiu animáciu. Ninjagu však chýba srdce a nápaditosť tvorcov urobiť z neho film, ktorý ťaží z potenciálu a podstaty Lega potrebné ingredience. Režírovali pritom hneď 3 ľudia, zatiaľ čo na scenári pracovalo údajne dvakrát toľko ľudí. Dej je extrémne predvídateľný, postavy vám nemajú čo povedať, zasmejete sa tak možno dva alebo trikrát a ani animácia nie je na najvyššej úrovni (zabudnite na plamene z kociek a podobné efekty).

Hodina a 40 minút sa zdá skôr ako regulérna dvojhodinovka v kine, kedy sa budete až príliš často nudiť dianím na plátne. Sklamaním sú aj bojové scény. Problém nie je v ich exekúcii, skôr v množstve. Ninjovia idú na plno asi tak dvakrát za celý film a okrem toho sme sa dočkali ešte krátkeho súboju ich majstra s Garmadonom. Po zvyšok času sa kecá a prezentujú emócie, ktoré by fungovali na šesťročných. A mne sa vlastne o tomto filme už ani viac písať nechce, hlavne preto, že ani nie je o čom.

Zdroj: Warner Bros.

Lego Ninjago je nevkusný, nevtipný, neoriginálny a prázdny animák s niekoľkými dobrými scénami, no ako súčasť LEGO sveta je jednoducho nezaujímavý. Animák zďaleka nevyužil svoj potenciál, scenáristi nedokázali napísať sympatické postavy a bohužiaľ ani pobaviť a rozosmiať diváka. Navyše sa vystrihlo pár dobrých scén z trailerov a slovenský dabing tomu všetkému taktiež nepomáha. Jediný dôvod, prečo zájsť do kina tkvie v pohľade na prosebné oči vašich detí, ktoré Lego milujú. V každom inom prípade dajte ruky preč a zájdite radšej na niečo iné. 4/10

0/10