Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. júna 2017, 21:25
Čas čítania 0:00
johnnybravo

Najsexistickejšie reklamy na Slovensku útočili najmä na ženy. V jednom spote chcel muž tú svoju predať, v ďalšej chlapi odmietali vymäknúť

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Rodová rovnosť by nemala byť zbytočne bagatelizovaná ani v reklamách.

Problematika rodovej rovnosti je na Slovensku stále málo rozoberanou témou, a tak na jej propagáciu vznikajú rôzne zaujímavé udalosti či príležitosti, pri ktorých chcú aktivisti poukázať na to, ako to so sexizmom vyzerá v našej spoločnosti. Ocenenie Sexistický kix na Slovensku po druhý raz vyberalo tie reklamy, ktoré rôznymi spôsobmi zneužívali najmä postavenie žien, ale v menšej miere aj mužov, v spoločnosti, nevhodne si z nich uťahovali a podporovali rodové stereotypy, ako napríklad to, že domáce práce či zdravšie stravovanie sú výlučne ženskými záležitosťami. Odborná porota spoločne s verejnosťou napokon vybrali hneď tri reklamy, ktoré si zaslúžia takzvanú anticenu a v mnohých aspektoch by obyčajný človek možno ani sexizmus nezbadal, avšak ako tvrdí porota, práve skrytý sexizmus je ešte oveľa väčším problémom.

Aplikácia Letgo si anticenu vyslúžila za to, že na konci originálnej verzie svojej reklamy chlapík odfotí svoju ženu sediacu na sedadle spolujazdca, zatiaľ čo hlas v pozadí povie, či už to nie je načase predať. Podľa Sexistického kixu to vytvára dojem, že je žena menejcenná a ak sa mužovi prestane páčiť, môže sa jej len tak zbaviť.

Ani alkoholický nápoj Fernet nevyšiel zo Sexistického kixu slávne, pretože jeho reklama dostala anticenu za to, že v nej muži v krčme vystupujú drsne a hlásajú, že oni nevymäknú. Narážajú pri tom na jedenie nízkotučných jogurtov či robenie domácich prác, čím nepriamo naznačujú, že ide o akési činnosti výlučne pre ženy a muži by sa k ich vykonávaniu nemali znižovať.

Najsexistickejšie reklamy na Slovensku útočili najmä na ženy. V jednom spote chcel muž tú svoju predať, v ďalšej chlapi odmietali vymäknúť
Zdroj: Sexistický kix

Známa značka Budiš vo svojej reklamnej kampani využila sarkastický humor zo stránky Demotivácia, ale porote Sexistického kixu sa nepáčila napríklad časť, v ktorej bobor vyhlasuje, že mu nevadí, že sa žena neoholila. Porota verí tomu, že podobné vety len zvyšujú tlak na ženy, ktoré by mali dodržiavať rôzne štandardy krásy a tam samozrejme patrí aj holenie.

Špeciálnu cenu si ešte vyslúžila sieť záložní Breva používajúca na svoju propagáciu nahé ženy, ale nominovaných reklám bolo celkovo až 55, čo je obrovské číslo na to, že náš trh nie je až taký rozsiahly. Aj agentúry zodpovedné za jednotlivé spoty či kampane by preto podľa Sexistického kixu mali svoje aktivity upraviť tak, aby bola na Slovensku rodová rovnosť zachovaná.

Domov
Zdieľať
Diskusia