Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
21. marca 2017 o 11:23
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Snehobiely lak, karbón a až 850 koní. Brutálny S 63-kový kabriolet od Brabusu však zaujme najmä interiérom

TECH BRABUS MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Brabus ukazuje ďalšiu mimoriadne vydarenú konfiguráciu otvoreného S-ka.

Brabus nás z času na čas prekvapí nejakým tým tuningovým počinom, ktorý opäť raz posunie latku o čosi vyššie. Platí to aj pre S-ko bez strechy s obrovským stádom koní pod kapotou a upraveným exteriérom či interiérom. Mercedes-AMG S 63 Cabriolet si totiž zobral do parády práve tuningový mág so zdvojeným B-čkom v znaku a opäť nám tak servíruje niečo zaujímavé. V duchu zaužívaného názvoslovia je reč o modeli Brabus 850 (6.0 Biturbo Cabriolet), čo značí, že ide práve o vrcholnú úpravu pre 63-kovú verziu s plátenou strechou. Veľmi vydarený snehobiely zovňajšok bol osadený predným splitterom, novými bočnými prahmi, zadným difúzorom a decentnou odrazovou hranou, pričom ako inak, všetko z karbónových vlákien. Predná maska dostala povestné B-čko, pribudli tmavé kryty spätných zrkadiel a v neposlednom rade 22'' disky Brabus Monoblock F. Hriechom by bolo nespomenúť obrovskú štvoricu koncových výfukov, ktoré dozaista ponúkajú znova bezkonkurenčnú zvukovú kulisu. Nadšenie neutícha ani pri pohľade do interiéru, kde tentokrát dominuje prenikavo červená koža. Tú nájdeme prakticky všade, teda pokiaľ sa práve nepozeráte na karbónové dekóry.


Ako iste nikoho neprekvapím, za označením S 63 sa skrýva dobre známa 5,5-litrová V8-čka bi-turbo s pôvodným stádom koní 430 kW / 585 koní a krútiacim momentom 900 N.m. Veci sa majú však tak, že v duchu verzie Brabus 850 aj v tomto prípade evidujeme rozsiahlejší zásah pod kapotu, vrátane prevŕtania oného agregátu na 5,9-litra. Samozrejme, nechýba preprogramovaná riadiaca jednotka, dvojica nových firemných turbo-dúchadiel, došlo však aj ku kompletnej výmene výfukového potrubia a softvérovým zásahom, čoho výsledkom sú naozaj dychberúce čísla. Takto upravený, skutočne luxusný Brabus bez strechy sa v duchu označenia môže pýšiť výkonom 625 kW / 850 koní, no a aby toho nebolo málo, ani povestný krútiaci moment neprekvapí, v tomto prípade je teda na scéne známych 1450 N.m! Nakoľko vás iste zaujímajú rýchlostné parametre, takže z nuly na stovku tento počin nesúci rukopis Brabus akceleruje len za približne 3,5 sekundy, na dvestovke sa ocitne za 9,4 sekundy a ručička sa na plne digitálnom tachometri zastaví až na hranici 350 km/h. Mimochodom, ako už vieme dlhšie, ide o najvýkonnejší a zároveň najrýchlejší 4-miestny kabriolet na svete, keďže takto predstavili kompetentní už v čase jej prvotného predstavenia. Brabus si cení vyššie spomenuté úpravy na čiastke približne 70-tisíc €, plus za samotnú montáž si vypýtajú technici ďalších 5-tisíc €. Podotknúť pritom treba, že k dispozícii je aj slabšie vyhotovenie Brabus 750, naopak v prípade potreby nemôže chýbať ani 900-ka, ktorej podstatou je dvanásťvalec s výkonom 662 kW / 900 koní a krútiacim momentom neuveriteľných 1 500 N.m. 

Domov
Zdieľať
Diskusia