Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. februára 2017, 10:53
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?

TECH TOP 10
Uložiť Uložené

Kúpiť si v dnešnej dobe nové vozidlo nie je vôbec tak finančne náročné, ako tomu bolo kedysi. Kvalita automobilov sa pritom stále zvyšuje.

V momente, keď príde na rad otázka kúpy automobilu, jednoznačne najdôležitejším a najsledovanejším faktorom je pochopiteľne cena. Áno, možno budete teraz namietať, avšak ten, kto patrí medzi mizivé percento ľudí na Slovensku, pre ktorých peniaze nezohrávajú absolútne žiadnu rolu, ten si tento článok v konečnom dôsledku i tak neotvorí. Naopak, ak patríte medzi majoritnú skupinu čitateľov našich stránok, teda mladých ľudí, náš výber vám nebude úplne ľahostajný. Vytvorili sme totiž abecedný zoznam najlacnejších nových áut na našom trhu na základe oficiálnych a aktuálnych cenníkových cien príslušných značiek. Ešte raz podotýkame, že ide o nové automobily. Nájsť tie najdostupnejšie počiny nie je pritom vôbec ťažké, otázkou je, či ide o zároveň aj o tie najlepšie voľby, o tom ale skôr v závere článku.

Podstatnejšie pre túto chvíľu je to, že už dávno neplatí skutočnosť, že čo je lacné, je aj zlé. Iste, od samotnej ceny sa vždy odvíja všetko ostatné, žijeme však v dobe, kedy aj tie najzákladnejšie automobily spĺňajú slušné bezpečnostné štandardy (teda pokiaľ sa bavíme minimálne o Európskej únii), no a ani po stránke komfortu či výbavy to nie je neraz vôbec zlé. Samozrejme, všetko je to v konečnom dôsledku otázkou preferencií, ak si ale mladý, nenáročný človek s obmedzenými prostriedkami, rozmýšľaš racionálne a prioritou pre teba je len čo najefektívnejší presun z bodu A do bodu B, náš výber ťa môže rozhodne zaujať a možno aj čo-to poradiť.


Citroën C1

Zoznam otvárame francúzskym počinom, ktorého cenníková cena činí síce 8790 €, na stránkach automobilky sa ale dočítate, že už nejaký ten čas je dokonca znížená na akciovú sumu 7990 €. Podstatou takéhoto mestského auta je litrový trojvalec VTi 68 s výkonom 51 kW / 69 koní, pričom o prenos sily sa stará 5-stupňová manuálna prevodovka. V rámci sériovej výbavy v najnižšom balíku Live nechýba systém ABS, ESP, ale ani asistent rozjazdu do kopca, rozdeľovač brzdného účinku či airbag vodiča, spolujazdca, ale aj bočné a hlavové airbagy. Za uvedenú cenu dostanete ale aj elektronický imobilizér, manuálnu klimatizáciu, autorádio s MP3 a USB, elektrické ovládanie okien predných dverí, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Hravý exteriér, ktorý je možné za príplatok skutočne rozsiahlo individualizovať, dopĺňajú efektné pásy denných LED svetiel, pričom drobec stojí na 14, respektíve príplatkových 15" kolesách. Viac sa dozviete v podrobnom cenníku.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Dacia Sandero

Ešte donedávna bolo Sandero najlacnejším vozom na našom trhu, ktorému sa relatívne dobre darilo najmä v dobe, kedy u nás prebiehalo známe šrotovne zvýhodnenie. V tomto momente pohľad do cenníka prináša odrazový mostík v podobe čiastky 6790 €. Za túto sumu budú už čoskoro pritom dostupné hneď dve motorizácie. K benzínovému štvorvalcu 1.2 16V s výkonom 54 kW / 73 koní pribudne aj nový benzínový agregát 1.0 SCe s identickým výkonom 54 kW / 73 koní. Základný balík Access obnáša 15" kolesá, 5-stupňovú manuálnu prevodovku, no a keďže len nedávno prešlo 5-dverové Sandero faceliftom, plusom je aj značne prepracovanejší a modernejší look. Za príplatok mimochodom nechýba dokonca ani cúvacia kamera. Tento 1044 kilogramov vážiaci počin akceleruje z 0 na 100 km/h za 14,2 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je pritom 158 km/h. Podrobné informácie a parametre nájdete na oficiálnej stránke Dacie u nás.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Fiat Punto

Možno tomu ani neuveríte, no ikonická 500-ka je paradoxne drahšia (9880 €) ako väčšie Punto, za čo môže nielen silné meno oného miniauta, ale aj fakt, že predčasom prišiel facelift a s ním aj značne modernejšia a bohatšia výbava. Tiež veľmi populárne a obľúbené Punto v súčasnej generácii začína na cene 8920 €. Základ tvorí benzínový štvorvalec 1.2 8V s výkonom 51 kW / 69 koní a 102 N.m, ktorý je spárovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Súčasťou tejto ceny je balík výbavy Plus, ktorý zahŕňa, okrem iného, centrálne uzamykanie a elektrické ovládanie predných okien, diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania, elektrický posilňovač riadenia, elektricky ovládané predné okná, vyhrievané zadné okno, zadný stierač alebo 15" plechové disky. Punto navyše počíta s relatívne širokou paletou motorizácii - okrem základnej 1,2-ky môžete siahnuť po agregáte 1.4 8V (77 k) či naftovej jednotke 1.3 MultiJet (95 k). Benzínová 1,4-ka sa pritom dá priamo od automobilky kúpiť v prestavbe na LPG aj CNG. Podrobnejšie informácie a parametre nájdete po kliknutí na tieto modré slová.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Hyundai i10

Nedávno predstavé najnovšie pokračovanie mestského mini auta od Kie začína u nás s cenovkou 7990 €. Moderná 5-dverová karoséria vo svojich útrobách schováva benzínový trojvalec 1.0 MPi dosahujúci maximálny výkon 48 kW / 66 koní pri otáčkach 5500 ot./min a maximálny krútiaci moment 95 N.m. Štandardom je 5-stupňová manuálna prevodovka, za príplatok je možné ale vozidlo osadiť aj 4-stupňovým automatom. Automobilka garantuje jeden z najpriestrannejších interiérov v rámci triedy, čo potvrdzuje aj skutočnosť, že i10 má jeden z najväčších batožinových priestorov v triede - základný objem 252 litrov sa dá sklopením zadných sedadiel zväčšiť až na 1 046 litrov. Súčasťou základnej výbavy Start je protiblokovací systém ABS, signalizácia v prípade núdzového brzdenia ESS, elektronický stabilizačný systém ESC či HAC, teda asistent pre rozjazd do kopca. Zaujme aj prítomnosťou až 6 airbagov, kontrolou tlaku v pneumatikách či alarmom a imobilizérom. Základné vyhotovenie je postavené na 15" oceľových diskoch s plastovým krytom. Viac tu.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

 
Kia Picanto
Aj Kia má svojho zástupcu medzi tými úplne najlacnejšími autami na trhu. Ostatne, model Picanto patrí medzi nich už pomerne dlho a aj posledná generácia sa teší celosvetovo nemalej obľube v danom segmente. Cenová politika je na rovnakej úrovni ako súrodenecká i10-ka a väčšinová zhoda platí aj v prípade ponúkanej výbavy, keďže v konečnom dôsledku ide o takmer totožné automobily. V rámci základného stupňa výbavy Amer tak obdržíte tiež systém ABS, signalizáciu v prípade núdzového brzdenia, elektronický stabilizačný systém ESC či asistent pre rozjazd do kopca. Zaujme aj prítomnosťou až 6 airbagov, kontrolou tlaku v pneumatikách či alarmom a imobilizérom. Pod kapotou tróni motor 1.0 MPI s výkonom 49 kW / 66 koní a v úplnom základe získate 5-stupňovú manuálnu prevodovku, 6 airbagov, alarm či kontrolou tlaku v pneumatikách. Vo výsledku za najlacnejšie Picanto zaplatíte 7999 €. Spomenúť však treba, že na fotografiách nižšie prikladáme už najnovšiu generáciu, ktorú Kia ukázala len prednedávnom a čoskoro poputuje aj na náš trh. Jej cena sa diametrálne líšiť nebude, dizajn je však už na pohľad podstatne atraktívnejší.
 
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Lada Granta sedan

Vôbec najlacnejším novým vozidlom na slovenskom trhu je ruský model Granta (označovaný ako aj ako 2190) vo verzii sedan. Päťmiestny sedan so štvordverovou, trojpriestorovou karosériou v zásade dopĺňa hatchback Kalina o priestrannejší variant s 440-litrovým kufrom. Cenníková cena začína u nás na čiastke 6590 €. 1560-kilogramvú Ladu s dĺžkou 4260 milimetrov poháňa 1,4-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 64 kW / 87 koní a 140 N.m. O prenos sily sa stará v štandarde 5-stupňový manál, za príplatok je ale možné zakúpiť aj 4-stupňovú automatickú prevodovku. Aj Lada sa už medzičasom snaží o kvalitnejšie, vybavenejšie a modernejšie vozidlá, čoho výsledkom je hlavne model Granta z roku 2011. Dizajnovo cítiť nemalý progres, rovnako tak zlepšenie evidovať po stránke aktívnej či pasívnej bezpečnosti - základ už obnáša posilňovač riadenia, výškovo nastaviteľný volant, airbag vodiča a spolujazdca, centrálne zamykanie dverí, ale aj systém ABS či kontrolu trakcie. Okrem toho, vyzdvihnúť treba aj skutočnosť, že daný agregát spĺňa dokonca emisnú normu EURO 6. Bližšie informácie nájdete na stránkach domáceho zastúpenia značky.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: lada-auto.sk
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: lada-auto.sk
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: lada-auto.sk

Renault Twingo

Zatiaľ čo Smart stojí niečo málo nad desaťtisíc €, jeho súrodenecký Francúz začína u nás na cene 7999 €. Novú generáciu s podstatne vydarenejším zovňajškom poháňa benzínový trojvalec 1.0 SCe s výkonom 52 kW / 70 koní, pričom skombinovaný je s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Za vyššie uvedenú cenu dostanete balík výbavy Life s čelnými a bočnými airbagmi, stabilizačným systémom, kontrolou trakcie, systémom ABS, no rovnako tak dostanete aj asistent rozjazdu z kopca, palubný počítač alebo diaľkové centrálne zamykanie. Na rozdiel od Smartu nie je na výber dvojica karosárskych verzií, keďže siahnuť môžete výhradne po 5-dverovom variante. Za príplatok 250 € dostanete autorádio s MP3 a Bluetooth, ktoré navyše môžete ovládať priamo na volante. O tom, že Twingo patri medzi tie najhravejšie a zároveň aj do veľmi veľkej miery odlišitelné vozidlá na našom trhu sa dozviete aj tu.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Suzuki Celerio

Úplne novým členom tejto entry-level rodiny vozidiel je japonský model Celerio. Výhradne 5-dverové malé Suzuki s vyšším posedom a karosériou hatchback stojí u nás 8400 eur. Na výber je prakticky len jedna motorizácia ako aj stupeň výbavy - litrový agregát s výkonom 50 kW / 68 koni posiela na prednú nápravu prostredníctvom 5-stupňovej automatickej prevodovky. Tá je jedinou možnosťou, keďže na našom trhu je k dispozícii Celerio len vo výbave GL s tými najzákladnejšími atribútmi. Ako píše na svojich stránkach samotná automobilka, ide o ideálne vozidlo do mesta s moderným benzínovým motorom a prevodovkou, čím sa priemerná kombinovaná spotreba má pochybovať na úrovni len 3,7 l na 100 km.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Škoda Citigo

Najdostupnejšie vozidlo v portfóliu českej automobilky stojí v súčasnosti 7955 €, za čo dostanete jeden z najmenších automobilov na trhu v 3-dverovej karosérii. V ponuke ale nechýba ani väčší, 5-dverový karosársky variant, za ktorý zaplatíte o približne 350 € viac. Za tieto peniaze v oboch prípadoch dostanete základný stupeň výbavy Active, teda napríklad 14" plechové disky, stabilizačný systém, 4 airbagy, 5-stupňovú manuálnu prevodovku či biely, žltý alebo červený lak karosérie bez metalízy. O pohon sa stará benzínový trojvalec 1.0 MPI s výkonom 44 kW / 60 koní, ktorý poháňa výhradne prednú nápravu. Za pár stoviek € si následne môžete priplatiť za balík Active Plus, v rámci ktorého sa do ponuky začlenia elektricky ovládané okna alebo centrálne zamykanie. Viac údajov a pohľad cenníka na oficiálnom webe značky.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Toyota Aygo

Japonský derivát C1-ky má pod malinkou prednou kapotou rovnako litrový trojvalec VVT-i s výkonom 51 kW / 69 koní a aj v tomto prípade je spárovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Toto základné vyhotovenie vo výbave X štartuje na čiastke 7820 €. Tú môžeme rovnako považovať za akciovú, nakoľko bežná cenníková hodnota je 8320 €. Bez akýchkoľvek príplatkov dostanete centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané okná, 14" oceľové disky či denné svetlá s technológiou LED. Za manuálnu klímu si priplatíte 400 €, už v štandarde ale Aygo disponuje výstražným systémom tlaku pneumatík aj kontrolou stability. Na rozdiel od C1-ky, na výber je medzi 3 a 5-dverovou karosériou, pričom za dvojicu dverí navyše si priplatíte 400 €. Za relatívne slušný peniaze je možné malého Japonca vybaviť automatickou prevodovkou aj klimatizáciou, v ponuke ale dokonca nechýba ani výstraha pri opustení jazdného pruhu bez použitia smerových svetiel. Všetky podrobností ako aj cenové relácie nájdete tu.

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

Volkswagen Up!

Koncernové dvojča Citiga veľa odlišností neprináša, aj napriek tomu sú obe ponuky do istej miery relatívne odlišné. Samozrejme, ako prvé je to samotný vzhľad, ktorý sa líši fakt len v detailoch, pre niekoho môže byť rozhodujúci, najmä ak má v obľube jednu z príslušných značiek. Up! pôsobí spredu viac hravo a možno milšie, odlišná je ale aj cenová politika. Za 8350 € dostanete rovnako 3-dverovú karosériu, 3-valec 1.0 MPI s výkonom 44 kW / 60 koní, no už v základe môžete rátať napríklad s výškovo nastaviteľným sedadlom vodiča, elektricky ovládanými oknami, centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním či rádiom s CD/MP3. Zoznam výbavy "basic" vyhotovenia pritom počíta s naozaj množstvom položiek, aj keď je pravda, že neraz ide o prvky, ktoré človek považuje za úplnú samozrejmosť než niečo, o čom ho treba informovať prostredníctvom prítomnej výbavy. Nepochybne, aj v tomto prípade môžete siahnuť po 5-dverovej verzii, dokonca, najmenší Volkswagen nedávno prešiel decentným faceliftom, ktorý nielenže prispel k väčšej atraktivite, do ponuky sa ale dostali značne modernejšie technológie. O aké ide, respektíve, za aký peniaz sa k ním dostanete viete nájsť tu

Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com
Toto sú vôbec najlacnejšie nové automobily na našom trhu. Ide však zároveň o najlepšie voľby pre mladých?
Zdroj: www.netcarshow.com

V obdobnom duchu by sme mohli vyberať ďalej, keďže súčasný trh počíta s naozaj nemalým množstvom vozidiel do približne 10-tisíc €. V každom prípade, teraz si položte ruku na srdce a povedzte, či by ste si niektorý z týchto automobilov aj napriek atraktívnej cene kúpili. Samozrejme, ich kvality či dizajn nespochybňujeme, ostatne, ako odznelo v úvode, aj tieto najmenšie a najlacnejšie vozidlá sú v súčasnosti na vysokej úrovni, v ich neprospech však možno hovorí dnešná doba. Žijeme totiž v časoch, kedy je (najmä u nás) automobil (nielen) medzi mladými skôr otázkou statusu než vyslovene potreby, respektíve využitia - pokiaľ sa dnes mladý človek dostane k niekoľkým tisícom € a padne rozhodnutie na kúpu auta, drvivá väčšina sa napokon prikloní ku kúpe, povedzme, desaťročného bavoráka než nového vozidla (nielen) z toho zoznamu.

Na tom v konečnom dôsledku nemusí byť nič zlé - jednak platí staré známe, sto ľudí, sto chutí a rovnako, každý sa na automobil pozerá inými očami. Niekto racionálne, niekto očami automobilového fanúšika, iní chcú zas okoliu svojím tátošom niečo dokázať. Ak by sme to mali teda zhrnúť, nikde nie je napísané, ktorá z možností je tou najlepšou a najideálnejšou, všetko záleží na jedincovi. Povedať na záver treba, že aj keď môžeme vozidlá v našom výbere považovať za kvalitné, spoľahlivé či pekné, ide zväčša o automobily zo segmentu A, teda miniautá, ktoré neraz nedokážu pokryť potreby majiteľov. Napriek tomu bude zaujímavé sledovať priloženú anketu nižšie, aj vďaka ktorej v dohľadnej dobe chystáme článok, s výberom tých najlepších možností, respektíve najobľúbenejších vozidiel pre mladého vo všeobecnosti.

Anketa:
Pokiaľ by si mal rozpočet cca 10-tisíc €, ktoré z vozidiel by si si kúpil?
Citroën C1
Dacia Sandero
Fiat Punto
Hyundai i10
Kia Picanto
Lada Granta sedan
Renault Twingo
Suzuki Celerio
Škoda Citigo
Toyota Aygo
Volkswagen Up!
iný nový automobil
jazdený automobil
Citroën C1
6 %
322 Hlasov
Dacia Sandero
10 %
577 Hlasov
Fiat Punto
7 %
381 Hlasov
Hyundai i10
6 %
327 Hlasov
Kia Picanto
9 %
532 Hlasov
Lada Granta sedan
6 %
354 Hlasov
Renault Twingo
2 %
124 Hlasov
Suzuki Celerio
2 %
134 Hlasov
Škoda Citigo
2 %
146 Hlasov
Toyota Aygo
8 %
471 Hlasov
Volkswagen Up!
12 %
692 Hlasov
iný nový automobil
9 %
520 Hlasov
jazdený automobil
22 %
1268 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia