Švédska automobilka ponúka športový paket R-Design pre ďalšie svoje modely.
Volvo za posledne roky pristúpilo na modelovú ofenzívu, no a vy mi iste dáte za pravdu, že sa mu darí statočné výriť vody v jednotlivých segmentoch. Na mysli mám samozrejme predovšetkým úplne nové XC90 a S90, respektíve V90. Prvému menovanému sa očividne darí aj u nás, keďže za posledné mesiace je možné vidieť na naších cestách čoraz väčší a väčší počet týchto švédskych SUV-čiek a dovolím si tvrdiť, že inak na tom nebude ani nová limuzína a od nej odvodený kombík, i keď tie bojujú v segmente s ešte väčšou konkurenciou. Dizajn noviniek od Volva je nepochybne veľmi vydarený, nehovoriac o minimalisticky navrhnutých interiéroch, naďalej však neutíchajú hlasy o tom, prečo Švédi do svojich ponúk nezačlenili aspoň jeden jediný šesťvalcový motor, nakoľko všetky súčasné modely si musia vystačiť s novou generáciu štvorvalcov. Je jasné, že Volvo sa nikdy neprofilovalo ako extra športová automobilka, skôr si buduje imidž elegantného a dlhoročne-verného štvorkolesového tátoša, bojovať najmä proti nemeckým prémiovkám bez prítomnosti šesťvalca je však veľmi odvážna hra.
Pre viac športovo zameraných, ktorí sa potrpia na agresívnejších krivkách však Volvo najnovšie odhaľuje športový balík pre S/V90-ky, ktorý už tradične nesie názov R-Design. Jeho podstatou je nový exteriérový optický paket, ktorý vsádza na predný nárazník s masívnejšími otvormi, zatiaľ čo ten zadný obnáša väčšie koncovky výfukov, medzi ktorými nájdeme aj akýsi náznak difúzora. Spätné zrkadlá sú zabalené do strieborného laku, pričom strieborná farba pokrýva i väčšinu vonkajších detailov. O obutie sa starajú dvojfarebné 20" disky so značne dynamickým look-om. Do interiéru sa nasťahovali športovejšie sedačky, pozmenený volant, hliníkové pedále či dekóry imitujúce karbón. Po technickej stránke došlo k úpravám len podvozku, ktorý má zaručiť dynamickejšiu jazdu. Motoricky sa žial nič nemení, na šesťvalce teda zabudnite. Do pozornosti však určite treba dať vrcholnú plug-in hybridnú verziu T8 Twin Engine počítajúca s dvoma motormi a celkovým výkonom 300 kW / 407 koní. S balíkom R-Design je možné si zaobstarať obe karosárske verzie.