Talianska automobilka po rokoch odkladania predstavuje nástupcu modelu 159.
Túžobne očakávaný model strednej triedy od automobilky Alfa Romeo je po niekoľkoročnom odkladaní realitou. Znie to priam až neuveriteľne, no po tom, ako mala dizajnovo veľmi vydarená 159-ka svojho nástupcu spoznať už v roku 2011, stalo sa tak až teraz. Pri príležitosti osláv 105. výročia značky a po dlhoročných prípravách a testovaniach Taliani predstavujú konečne svoj úplne nový model Giulia. A to naozaj veľkolepo! V rámci slávnostnej prezentácie došlo totiž k odhaleniu toho najlepšieho, keďže novinka od Alfy Romeo bola predstavená vo vrcholnej verzii Quadrifoglio Verde (QV). Skalní fanúšikovia značky už teda tušia, že kompetentní vyložili na stôl všetky esá, a že prvotné ambície konkurovať trojkovému BMW naberajú na reálnych kontúrach.
Ba čo viac, toto asi nikto nečakal. Giulia QV má pod kapotou dvakrát preplňovaný šesťvalec (s elektronicky riadeným vypínaním valcov) z Maserati Ghibli. Čuduj sa však svetu, agregát, ktorého korene siahajú až k samotnému Ferrari je v tomto prípade ešte silnejší než v spomínanej luxusnej "limuzíne" trojzubca, nakoľko počas prezentácie sme sa mohli s údivom dozvedieť, že novinke ponúka výkon až 375 kW / 510 koní. Ten putuje, vďaka manuálne šesťstupňovej prevodovke a samosvornému diferenciálu, k zadným kolesám, respektíve v rámci príplatku ku všetkým štyrom. Za prítomností tejto sily, Giulia vo verzii QV vyšprintuje z pokoja na 100 km/h len za neuveriteľné 3,9 sekundy! V Alfe ďalej upriamujú pozornosť na dokonalé rozloženie hmotnosti medzi nápravy, teda v pomere 50:50. Samotný údaj o váhe zatiaľ nepoznáme, spomenutý bol len hmotnostný pomer menej než 3 kg/k, čo predznamenáva veľké veci. Teda malé, keďže jednoduchým výpočtom sa dostávame na hmotnosť pod 1500 kg, čo na danú triedu a výkon zaváňa rekordom. Veľkú úlohu na tom zohral predovšetkým karbón, ktorý nájdeme na viacerých partiách exteriéru i interiéru, ale i ľahké hliníkové prvky - motor, brzdy, nápravy a rovnako časti karosérie.
Modely BMW a v prípade QV-čka i veľkolepá M3-ka je naozaj na muške, nehovoriac o novučičkom C 63 S s rovnakým údajom v kolonke výkon. Doménou Alfy oproti nemeckému top triu však má byť jej športový temperament a atraktívny dizajn. Veď vozidlá tejto automobilky boli odjakživa v prvom rade o optických sympatiách a i tentokrát tomu nie je inak. Giulia rozhodne nie je už na prvý pohľad nudným či okukaným automobilom, ktorý by ste si v premávke nepostrehli. Zástupcovia značky hovoria o exteriéri, ktorý má evokovať dravé šelmy, a my s týmto tvrdením musíme len súhlasiť. Samozrejme,do úvahy treba brať skutočnosť, že sa pozeráme na top verziu QV, čo znamená, že tá vyzerá určite podstatne lepšie, než tomu bude u klasických verziách, ktoré určite spoznáme v najbližších dňoch. Predná maska sa nesie v duchu tradícií, nechýba tak charakteristický tvar masky chladiča ako i rozmerné nasávacie otvory po stranách v nárazníku. Na jeho spodnej časti sa dokonca nachádza decentný aktívny splitter, ktorý sa po vzore napríklad 911-ky Turbo podľa potreby vysúva. K celkovej aerodynamike prispieva aj viacero karbónových nadstavcov, zadná odtrhová hrana či naozaj rozmerný difúzor.
Celkový temperament okoreňuje až štvorica výfukov, čierne efektné disky známych tvarov, či agresívne strihnuté svetlomety s technológiou LED-diód. Bližšie informácie nepoznáme, dokonca doteraz nedisponujeme žiadnou informáciou ani náhľadom do interiéru, na internete sa objavilo len pár počítačových vízií, ktoré však ukazujú pravdepodobne jeho finálnu podobu. Už teraz je jasné, že v kokpite nebude chýbať prepínač DNA, ktorý v rámci režimov Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing bude citeľne meniť nastavenia vozidla, a teda jeho štýl jazdy a odozvy na reakcie vodiča. Svetová výstavná premiéra je naplánovaná na tohtoročný autosalón vo Frankfurte, kde okrem Giulie QV spoznáme aj jej bežné deriváty, ktoré by mali byť na trhu k dispozícii s motorovou paletou počítajúcou s agregátmi 1.4, 1.8, 2.0 a 2.2.