Prvý oficiálny video teaser odhaľujúci najväčšie detaily či informácie o technologických novinkách chystanej vlajkovej lode.
Určite si pamätáte, ako na prelome rokov internety zaplavili uniknuté fotografie úplne novej generácie vlajkovej lode BMW. Ako som spomínal pri tejto (ne)šťastnej situácii už v momente, keď sa stala, na pomery mníchovskej automobilky išlo o naozaj nevídanú skutočnosť, keďže ako Bavori, tak aj zvyšní dvaja prémioví hráči z Nemecka si svoje novinky poctivo vždy chránia až do úplného odhalenia. V diskusiách sa síce hovorilo o jasnom marketingovom ťahu, k tejto verzii sa však prikláňať veľmi nedá. To je už ale na teraz jedno, keďže sa v uplynulých hodinách na svet predral prvý oficiálny video teaser, ktorý začína očakávaný rad 7 pomaly ale isto odhaľovať prostredníctvom jednotlivých detailov, pričom ako upútavka hovorí, k úplnému predstavenou dôjde "už" 10. júna.
Oficiálna premiéra sa tak o čosi posunula, keďže v úvode roka sa predpokladalo, že sedmička sa predvedie už v Ženeve, čo sa ale očividne nestalo. Odhliadnuc od toho, nová limuzína s kódovým označením G11 po spomínanom úniku veľké prekvapenie predstavovať pochopiteľne nebude. Dané fotografie síce neboli najkvalitnejšie, ukázali však v podstate všetko. Súdiac podla nich, už na prvý pohľad môžeme teda povedať, že ničím výnimočným nová sedmička neprekvapí, niekto by dokonca povedal, že ide skôr o facelift ako novú generáciu. Zdanie zväčša klame a nie je tomu inak ani v tomto prípade, keďže od základov je vo veci nové vozidlo, ktoré síce očividne vychádza z dizajnovej línie predchodcu, kombinuje ju však s novým autom a štýlom súčasných modelov. Dovolím si povedať, že sedmička pôsobí o čosi štýlovejšie a emotívnejšie, za čím môžu stáť v nedávnej minulosti odprezentované vízie Gran Lusso Coupe a Vision Future Luxury. Prednú časť budú zdobiť tradičné ľadvinky vo väčších rozmeroch, z bokov sa na ne pripájajú rovnako rozmernejšie svetlomety zasahujúce viac do strán, navyše za príplatok budú disponovať laserovou technológiou. Vo výsledku bude tak nový rad 7 pôsobiť opäť skôr agresívne než elegantne.
Na kompletnú oficiálnu sadu fotografií si musíme ešte chvíľu počkať, BMW však prednedávnom vypustilo do obehu nové kvalitné fotografie zakamuflovaného exemplára, ktorým začalo promovať technologický pokrok. Spomenúť tak môžeme novo-vyvinutý osemstupňový automat Steptronic, radový šesťvalcový benzínový motor, technológiu BMW TwinPower Turbo zaručujúcu väčšiu efektívnosť a výkonnosť, dvojnápravové vzduchové odpruženie s automatickou reguláciou vyrovnávania, parkovanie na diaľku pomocou nového kľúča BMW Display Key, systém Driving Assistant doplnený o prevenciu kolízie a varovanie o okolitej premávke/chodcoch, Driving Assistant Plus, ktorý bude disponovať asistovaným riadením a ovládaním smeru či systém Lane Departure Warning ako aktívna ochrana proti bočnej kolízii.
Takto pokračovať by som mohol pochopiteľne ďalej, podrobné fakty si ale nechajme na premiéru. Medzigeneračne dôjde k úbytku hmotnosti o 130 kilogramov. Tešiť sa môžeme na verzie 730i, 740i, 750i, ako i vyše 600-koňové 760i, teda 6,6-litrový dvanásťvalec. Chýbať nebude populárne 730d, ale ani 740d a 750d. Novinkou budú dve hybridné vyhotovenia - 730e a 740e, teda štvorvalec, respektíve šesťvalec v spojení s elektromotorom. No a samozrejme, najväčšie špekulácie stále pretrvávajú nad ostrou M7-čkou, na teraz sa však kompetentní stále prikláňajú k jej opätovnému zamietnutiu.
Pre viac fresh informácií zo sveta štyroch kolies sleduj AUTO.refresher.