Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. januára 2015 o 14:26
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!

TECH BMW
Uložiť Uložené

BMW do nového roku nevkročilo najlepšie. Na rozhraní rokov totiž došlo k predčasnému odhaleniu, aké v automobilke nemalo obdoby.

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!

Mníchovské BMW patrí k tým automobilkám, ktoré do poslednej chvíle taja a hlavne sa im aj darí tajiť svoje pripravované modely. Novinky zväčša podliehajú výraznej kamufláži, ktorú navyše v ich prípade zvyčajne tvoria vzory kruhov a oválov s rušivým efektom, čím je neraz ťažké odhadnúť i základne tvary karosérie. Nie je tomu inak ani v súčasnosti a ako automobiloví fanúšikovia, no hlavne béemvéčkári vedia, rok 2015 sa bude niesť v znamení úplne nového radu 5 a radu 7, ktorých podobne zamaskované prototypy behajú po cestách už nejaký ten piatok. Nič by na tom nebolo zaujímave a netradičné, keby sa na rozhraní rokov neobjavili autentické a pomerne kvalitné zábery väčšieho z menovaných modelov, BMW radu 7 generácie G11, bez štipky maskovania! To je pre Bavorov veľká rana pod pás, keďže ak si dobre pamätám, podobné a hlavne v takej veľkej miere predčasné odhalenie novinky zo stajne automobilky s vrtuľkou v znaku sme tu hádam ešte ani nemali. Do kariet značke nehraje ani fakt, že fotografie vznikli neďaleko sídla samotnej automobilky, čo predstavuje ešte väčšiu potupu a blamáž, za ktorú budú jednoznačne opäť "padať hlavy". Interné problémy však nechajme stranou, privítajme teda novú sedmicu.

Keďže špionážne fotografie sú naozaj kvalitné a exemplár sa nám ukázal prakticky z každej strany vrátane interiéru, všetko podstatné je odhalené. Už na prvý pohľad môžeme povedať, že ničím výnimočným nový rad 7 neprekvapí, niekto by dokonca povedal (podobných názorov je plný internet), že ide skôr o facelift ako novú generáciu. Pravda je však taká, že generácia s kódovým označením G11 je úplne nové vozidlo, ktoré síce očividne vychádza z dizajnovej línie predchodcu, kombinuje ju však s novým autom a štýlom súčasných modelov. Dovolím si povedať, že sedmička pôsobí o čosi štýlovejšie a emotívnejšie. BMW prebralo pár dizajnových detailov a drobností nepochybne aj z nedávno odprezentovaných vízií Gran Lusso Coupe a Vision Future Luxury.

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!
 

Prednú časť budú zdobiť tradičné ľadvinky vo väčších rozmeroch, z bokov sa na ne pripájajú rovnako rozmernejšie svetlomety zasahujúce viac do strán, navyše za príplatok budú disponovať laserovou technológiou. Vo výsledku bude tak spredu nový rad 7 pôsobiť opäť skôr agresívne než elegantne (i čierne disky sa k elegantnému auto moc nehodia). Bočný profil akoby z oka vypadol predchodcovi, nechýba hrubá chrómová lišta obopínajúca bočné presklenie. Vzadu evidujeme opäť horizontálne riešené svetlomety v jemne užšom vyhotovení, ktoré podčiarkuje hrubá lišta. Zadný nárazník obsahuje v závislosti od motorizácie rozmerné podlhovasté koncovky výfukov. Pohľad do interiéru naznačuje, že BMW sa nehodlá vzdať jednoduchosti, a tak sme svedkami na prvý pohľad klasických (strohších) tvarov. Novinkou je predovšetkým rozmerný displej multimediálneho systému, ktorý tvarom odkazuje najmä na rad 6. Aj vnútrajšok tak i napriek kompletnému prepracovaniu vo výsledku budí dojem predošlej generácie.

Zachytený exemplár predstavuje obľúbenú verziu 730d. Paleta motorov zatiaľ oficiálne zverejnená nebola, no nie je žiadnym tajomstvom, že medzigeneračne rad 7 veľké motorové zmeny nečakajú. Teda, ako sa to vezme. Medzičasom sme sa dozvedeli, že pod prednú kapotu sa nasťahuje v základe iba štvorvalec s objemom 2 litre, ktorý bude naladený na výkon 191 kW / 260 koní a bude tak zastrešovať novú verziu 730i. Divné... Nasledovať bude trojlitrový šesťvalec v 740i s výkonom 243 kW / 330 koní, ďalej osemvalec 750i s výkonom okolo 338 kW  460 koní. Vrcholom bude samozrejme 760i, teda 6,6-litrový dvanásťvalec počítajúci s výkonom pravdepodobne 441 kW / 600 koní. Dieselové verzie ostanú pravdepodobne bez zmien, popri 730d rátame s 740d a 750d. Novinkou budú ale dve hybridné vyhotovenia - 730e a 740e, teda štvorvalec, respektíve šesťvalec v spojení s elektromotorom. Ako vieme, BMW sa oficiálne opäť nechalo počuť o tom, že M7 nevznikne, nakoľko s daným modelom nerátajú, keďže podľa ich slov na to slúži dvorná Alpina s modelom B7.

Kedy dôjde k svetovej premiére novej generácie stále nevieme, no ako vidieť, novinka je viac-menej hotová, preto sa jej dočkáme určite najneskôr na autosalóne v Ženeve. Počkajme si však, ako zareagujú kompetentní na predčasný únik.

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!

Bavori dostali ranu pod pás. Úplne nové BMW radu 7 je predčasne odhalené!
Domov
Zdieľať
Diskusia