Horúca a pre náš trh mimoriadne dôležitá novinka sa objavila v predstihu na bežných cestách.
Autosalón v Ženeve skončil len v uplynulých dňoch a jeden z jeho najväčších trhákov je pripravený zaplaviť aj naše cesty. Dobre, nejde síce o vyslovene luxusné či exotické (po našom exkluzívne) vozidlo, nová Škoda Superb však patrí v našich končinách medzi jednu z najdôležitejších noviniek tohto roku, ak nie je úplne tá najdôležitejšia a vo výstavisku Palexpo to bolo jasné cítiť. Čudovať sa tomu nemôžeme, keďže za posledné mesiace išlo o mimoriadne sledovaný artikel nielen na weboch s automobilovou tématikou, čo ostatne potvrdili i naše nedávne články. Niežeby sme chceli novú vlajkovú loď českej automobilky spomedzi ostatných vozidiel obdobného druhu nejako špeciálne uprednostňovať, nedajbože budete našu aktivitu brať ako PR články, horúcu novinku a pilotný model nášho trhu sa však už podarilo začiatkom týždňa u nás, naozaj v predstihu, zachytiť!
Exkluzívne, ako jedni z úplne prvých na svete, vám teda prinášame jedinečné živé fotky sériovej verzie novučičkého Superbu z bežných ciest. Novinka sa objavila v historickom centre Prahy v čase, kedy tretia generácia mimoriadne obľúbeného automobilu ešte nezačala poriadne zaplavovať ani škodovácke showroomy. Za autentické fotografie vďačíme nášmu dlhodobo vernému fanúšikovi, ktorého kvalitné fotografie už nejaký ten piatok s pravidelnosťou pribúdajú do našej zbierky na stránke s exkluzívnymi automobilmi. Jirka "Sedli" Sedláček, známy český car spotter, totiž zachytil v hlavnom meste Českej republiky jeden z prvých produkčných exemplárov najnovšej Škody, a to len pár dní na to, ako bola 13. marca spustená sériová výroba v závode v Kvasinách. O tom, že Superb s poradovým číslom tri výrazne opeknel, nemôžeme pochybovať, veď sme sa na tom skoro jednoznačne zhodli už v podrobnom článku pri jeho predstavení. Pri pohľade na fotografie nižšie, si však svoje anketové hodnotenie zo spomínaného článku určite viacero z vás prehodnotí, najmä ak narážam na tých, ktorí udelili horšie známky. Zachytená novinka totiž vyzerá naozaj nádherne, čím vyvracia skutočnosť, že väčšina automobilových noviniek na štúdiových (teda dôkladne nasvietených) fotografiách vyzerá lepšie.
Významnú úlohu na celkovej kráse, okrem toho, že som kvalitné fotky ešte decentne upravil, zohráva mimoriadne atraktívny snehobiely lak, čierna panoramatická strecha, najvyšší rad predných svetlometov (bohužiaľ nie full-LED) zakladajúcich si na vnútorných detailoch a 19'' disky Phoenix. Očividne tak ide, minimálne zvonku, o nafullovaný exemplár, ktorý si bude asi líšiť od základných verzií. Približovať novinku si v podstate už nemusíme, zdôrazniť si však dovolím najmä predné svetlá so spomínanými detailmi - vnútro svetlometu zdobí český krištáľ a okrem LED-kového pásu v tvare L svieti aj vnútorných 7 rovnobežných línií, ktoré pri pohľade spredu svojím sklonom hrajú do kariet mriežkam v prednej maske. Vo všeobecnosti Superb pôsobí naozaj hodnotným a prémiovým dojmom (v porovnaní s Passatom však stráca v absencií full-LED svetlometov a strohším interiérom, najmä budíkmi), svedkami sme uhladenejšich kriviek, ktoré mierne nabrali na ostrosti. Na vozidle vyniká najmä výrazná bočná línia, podčiarkujúca celkovú eleganciu a rovnako aj zadná časť pôsobí omnoho vyváženejším dojmom, odhliadnuc od faktu, že vám možno zadok pripomína nejaké koncernové vozidlo.
Medzičasom spoznávame aj oficiálny cenník, teda zatiaľ len ten český, no ten sa od toho slovenského bude líšiť naozaj len v použitej mene. Medzigeneračne je Superb o čosi drahší, pod to sa však podpísal najmä fakt, že zhodné agregáty ponúkajú po novom citeľne väčší výkon. Základné vyhotovenie reprezentuje 1.4 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní a cenovkou od 599-tisíc českých korún (necelých 22-tisíc €*). Ide o najnižší stupeň výbavy Active, ktorý zahŕňa štandardne napríklad 16'' disky, dvojzónovú klimatizáciu Climatronic či infotainment v podobe 5'' farebnej obrazovky rádia Swing. Pokiaľ sa prelúskate cez motorovú paletu a jednotlivé stupne výbavy až na koniec, kde tróni známy strop v ponuke, teda verzie Laurin & Klement. Pokiaľ siahnete po tomto variante v spojení s motorom 2.0 TSI s výkonom 206 kW / 280 koní a 4x4, dostávame sa až na hodnoty od necelého 1,1 milióna českých korún (necelých 40-tisíc €*). Tam už však, ako môžete vidieť v priloženom cenníku, nájdete prakticky všetko čo (ne)potrebujete, vrátane 18'' diskov, spomínaných bi-xenónových svetlometov, dekoračných líšt v čiernom odtieni Piano s ambientným LED podsvietením či navigačného systéme Amundsen s veľkou dotykovou obrazovkou. Tak čo, bude horúce želiezko od Škody ešte väčším predajným hitom ako doteraz alebo nový Volkswagen Passat, pýšiaci sa titulom Auto roka 2015 nastavil latku ešte vyššie?
* Prepočítané pomocou súčasného (17.3.2015) menového kurzu EUR 1 = 27,308 CZK