Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
30. novembra 2014, 20:40

Šéfovia na zabitie sa vracajú a sú rovnako vtipní ako naposledy (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY KOMÉDIA

Ústredná trojica retardov - Chris Pine, večne nadržaná Jennifer Aniston či úžasný Christoph Waltz. Aj o tom boli Šéfovia na zabitie 2.

Nestáva sa často, že by sequel prekonal, alebo sa aspoň vyrovnal pôvodnému filmu (napísať do komentárov o Cameronovom T2 nestačí). Našťastie, Horrible Bosses, alebo ak chcete Šéfovia na zabitie, to dokázali. Sú rovnako vtipní, originálni, ba niekedy retardovaní až na facku, ako naposledy.

Vrátila sa ústredná trojica v zložení Nick (Jason Bateman), Kurt (Jason Sudeikis) a Dale (Charlie Day), čo poteší azda každého z vás. Dopĺňajú ich herecké hviezdy, pričom jednou z nich je aj Christoph Waltz, ktorý zostal tak trocha nevyužitý. Hrá bohatého podnikateľa a rozhodne sa obrať našich troch hrdinov. To sa im samozrejme nepáči, a tak sa rozhodnú uniesť jeho syna, aby s ním vybabrali. Z jednotky však vieme, že príliš dobrí zločinci nie sú. Potrebujú teda pomoc „Motherfuckera“ (ďalšia z hviezd, Jamie Foxx). Opakom úlohy Waltza je Chris Pine, ktorého je na plátne možno až príliš, aj keď si rolu výrazne užíva a taktiež vás zabaví. Ukáže sa aj na sexe závislá Jennifer Aniston, ktorú mohli pokojne tentokrát vynechať, avšak jednu skvelú scénu má aj ona. Ako ste si mohli domyslieť, všetci títo herci sú len akýmsi doplnkom. Trojica Nick, Dale a Kurt vás bude baviť po väčšinu času stráveného pri filme.

Aký je teda humor?  V skratke, je dobrý. Síce sa zopakuje nejaký ten vtípek z jednotky a niektoré sú aj predvídateľné, no ich spracovanie vás aj tak zaručene rozosmeje. Nepočítal som to, ale určite som sa zasmial oveľa viackrát, než v prípade takého Jump Street. Veľmi napomáha aj herecký výkon hlavnej trojice. Taký Charlie Day sa do roli idiota na entú jednoducho musel narodiť. Proste mu to všetko žeriete. Alebo je možno tak trochu cvok aj v skutočnom živote. Postava Jasona Batemana je zasa „otcovská“. Nebyť jeho, Kurt a Dale by boli v háji už dávno. Alebo by skončili vo väzení, ako bývalý Nickov šéf Kevin Spacey. Samozrejme, ani on nie je génius a svoje si s ním užijete. Nakoniec tu máme Kurta, tak trocha idiota a tak trocha premotivovaného podnikateľa. Všetci traja ale majú vo filme svoje lajny, niektoré vtipné nie sú vôbec, pri niektorých sa zase kvalitne nasmejete. Viem si predstaviť, aká sranda musela byť na natáčaní, obzvlášť, keď väčšina gagov je skôr situačného typu. Pri jednej situácii som už ale mal chuť naše hrdinské zločinecké trio pekne prefackať. Až tak uveriteľní, hlúpi a detinskí boli.

Inak ale nečakajte nič špeciálneho, pravdepodobne film časom aj tak vyšumí (ako väčšina komédií) a vy si veľa vtipov z filmu rozhodne pamätať nebudete. Waltz si rozhodne zaslúžil väčší priestor, Aniston tu byť nemusela, Jamie Foxx mohol mať lepšie vtipy a scenáru by taktiež neuškodila väčšia hĺbka. Stačilo by, aby koniec nebol taký predvídateľný. Nuž, stále sa však bavíme o žánri komédie, takže podobné chyby tvorcom dokážeme odpustiť. Nakoniec, ako sa vyjadril aj sám Chris Nolan: komédiu by v živote nechcel robiť. Rozosmiať diváka je to najťažšie v tomto remesle. O to ťažšie je ho rozosmievať po celú dobu stopáže, ktorá tentokrát činí niečo cez hodinu a trištvrte. Ideálna dĺžka, film nenudí a čas vám uplynie ako voda.

Horrible Bosses 2 sú príjemným oddychom a zároveň slušnou zábavou. V posledných rokoch je už problémom nájsť skutočne vtipnú komédiu. Nemusí byť inteligentná, nemusí mať extrémnu hĺbku, stačí, ak staví na osvedčené tváre s darom, aký sa často nevída. Rozosmiať pohybom, či samotným hlasom dospelé obecenstvo už chce niečo viac, ako vygooglené vtipy. Herci nesklamali, prostredie je príjemné a keď sa trojica bývalých ťažko pracujúcich zamestnancov chce postaviť na vlastné nohy, vtedy začne skutočná sranda. Ak máte možnosť zájsť do kina, zoberte priateľku či kamarátov a choďte sa zabaviť. 7/10

RECENZIA: Trojuholník smútku RECENZIA: Trojuholník smútku 30. septembra 2022, 13:30

PS: Neviem ako vám, ale mne tu Jonathan Banks (Breaking Bad) vyložene nesedel. A čo tak tretia časť? Myslím, že väčšina z nás by ju uvítala. Všetko, čo potrebujete vedieť o filmoch (a trochu navyše) dostanete na Filmkulte.