Maison MIHARA YASUHIRO
Značka Maison MIHARA YASUHIRO vznikla v roku 1997 pod vedením návrhára Mihara Yasuhira, ktorý pretavil univerzitné vzdelanie v textilnom odbore do vlastného diela.
Yasuhiro bol pôvodne zameraný na obuv s hravým a odvážnym vzhľadom, vďaka ktorej sa rýchlo zaradil medzi najzaujímavejšie mená na módnej scéne. Neskôr sa začal venovať tiež ready-to-wear modelom oblečenia a doplnkov.
Charakteristickými prvkami značky sú vrstvenie, dekonštrukcia a nepredvídateľné detaily – klasické siluety sú narušené asymetriou, materiály sú opotrebované či prefarbené, podrážky obuvi pôsobia „roztopene“ alebo zničene.
Maison MIHARA YASUHIRO kombinuje streetwearový prístup a estetiku s avantgardnými prvkami a kvalitnými materiálmi, podobne ako väčšina japonských módnych značiek. Ak túžiš po kúsku, ktorý nesie príbeh, je originálny a poctivo vyrobený — či už ide o ikonický model tenisiek Peterson OG Sole alebo cool vrchné vrstvy, ide o správnu voľbu. Produkty nekonvenčnej značky nájdeš napríklad v ponuke online obchodu Antonioli.
KAPITAL
V zozname pokračujeme značkou, ktorú v našich zemepisných šírkach nosia napríklad Pil C alebo Yzomandias.
KAPITAL je fenomén, ktorý sa vymyká všetkým štandardom aj kategóriám. Značka vznikla v 80. rokoch v meste Kojima, čo je kolíska najlepšieho japonského denimu, a začínala ako malá dielňa zameraná na tradičné techniky farbenia. Dnes ide o módnu ikonu s globálnym dosahom na popkultúru, pričom spája remeselnú precíznosť, nekonvenčnú estetiku inšpirovanú robotníckymi odevmi a svojrázny humor.
Každý kúsok s logom KAPITAL pôsobí ako zberateľský artefakt – patchworkové džínsové bundy, vyšívané košele, baggy džínsy s nepravidelným prešívaním, tričká s grafickými motívmi či populárne šiltovky s nápismi.
Za značkou stojí otec (Toshikiyo Hirata) a syn (Kiro Hirata). Zatiaľ čo prvý prináša do návrhov úctu k remeslu a histórii, druhý pridáva nespútanú energiu a globálny vkus, ktorý si podmanil ulice od Tokia, cez Los Angeles, až po známe európske metropoly.
Široké spektrum oblečenia a doplnkov s rukopisom značky KAPITAL nájdeš v online obchode MR PORTER. Ceny sú priamoúmerne vysokej kvalite.
AURALEE
Tvoju pozornosť si zaslúži aj značka AURALEE, ktorú založil návrhár Ryota Iwai v roku 2015. Rešpekt si získala vďaka jedinečnému prístupu k minimalizmu – nie však chladnému, ale v príjemných farebných tónoch, s dôrazom na textúry, kvalitu materiálov a proporcie línií.
Iwai nepostavil úspech značky na výstrednosti a rozsiahlom použití loga, namiesto toho pracuje s luxusnými prírodnými tkaninami, ktoré vznikajú v spolupráci s japonskými aj európskymi dielňami s dlhoročnou tradíciou v remesle.
Každý kus oblečenia so štítkom AURALEE pôsobí na prvý pohľad jednoducho, avšak pri bližšom pohľade odhalíš dokonalé spracovanie a strih, ktorý vyzdvihuje svojho nositeľa. Značka predstavuje sezónne ready-to-wear kolekcie na týždňoch módy v Paríži a je považovaná za popredného predstaviteľa novej vlny „quiet luxury“.
Okrem vlastných modelov oblečenia nájdeš v ponuke AURALEE tiež tenisky vytvorené v spolupráci s New Balance. Skontroluj online obchode značky. Ak je Uniqlo synonymom dostupnej každodennosti a Comme des Garçons umeleckým experimentom, AURALEE stojí niekde uprostred.
SAINT Mxxxxxx
V mieste, kde sa stretáva high fashion so streetwearom, stojí značka SAINT Mxxxxxx ako symbol nekompromisnej individuality. Ide o projekt návrhára Yuta Hosokawa, ktorý vznikol v roku 2020 ako vedľajšia línia značky READYMADE®, ale rýchlo si získal obdiv medzi módnymi nadšencami, ktorí milujú chaos, punk, ale aj precíznosť.
Každý návrh je originálny — častokrát vyrábaný z recyklovaných materiálov, čo značke dodáva okrem umeleckého tiež ekologický rozmer. SAINT Mxxxxxx perfektne spája nostalgiu s rebéliou a ukazuje, že luxusná móda môže byť zároveň nedokonalá a autentická.
Vďaka spoločným projektom so značkami ako A Bathing Ape či Neighborhood® má v súčasnosti SAINT Mxxxxxx pozíciu jedného z najzaujímavejších mladých hlasov v odevnom priemysle. Produkty značky nájdeš napríklad v ponuke online obchodu MR PORTER.
Uniqlo
Záver zoznamu venujeme značke, ktorá podľa nás najlepšie vystihuje moderný japonský prístup k móde, keď spája jednoduchý vzhľad s funkčnosťou a kvalitou, navyše za veľmi výhodné ceny. Módny gigant Uniqlo, založený v roku 1984, premenil každodenné odevy na technologicky premyslené lifestylové kusy, ktoré budeš milovať.
Značka s obchodmi v celom svete (budúci rok otvorí prvý obchod v Prahe, pozn. redakcie) ponúka kvalitné oblečenie, ktoré je nadčasové, prístupné a pohodlné pre každého. Minimalistické strihy, perfektné spracovanie a dôraz na detaily robia z Uniqlo dokonalú mestskú aj športovú uniformu pre ľudí, ktorí chcú vyzerať dobre bez okázalosti.
Navyše, spolupráce s hviezdnymi menami high fashion ako sú Jil Sander, Christophe Lemaire, J. W. Anderson či Sarah Burton len potvrdzujú, že aj „basic“ môže byť štýlový a vyhľadávaný – a to všetko za ceny, ktoré nezruinujú ani študentský rozpočet.
Ak ťa oslovila značka Uniqlo, skontroluj najnovšiu ponuku v online obchode. My už máme dávno objednané.