Autosalón v Ženeve bude dejiskom, kde sa odohrá aj premiéra horúcej talianskej novinky, Lamborghini Huracán LP610-4. Pri tejto príležitosti sa na svetlo sveta dostali aj podrobné informácie a živé fotky.
Autosalón v Ženeve bude dejiskom, kde sa odohrá aj premiéra horúcej talianskej novinky, Lamborghini Huracán LP610-4. Pri tejto príležitosti sa na svetlo sveta dostali aj podrobné informácie a živé fotky.
Dobre, máte pravdu, Lamborghini Huracan sme spoznali ešte minulý rok počas sviatkov radosti a pokoja, či ako sa tým Vianociam hovorí. Okrem toho, nezabúdajme ani na skoro dvojročné čakanie na tento model, obohatené o kadejaké špekulácie. Tým pádom sa na autosalóne predstaví toto nové desaťvalcové Lambo už v okukaných tvaroch. Avšak, Taliani nám až teraz prinášajú podrobné informácie, čo sa technických parametrov týka.
Nové sú aj prvé "živé" fotografie, kde sa nám toto baby-lambo ukazuje. Dizajnovú stránku už však riešiť nebudem, i keď sa im opäť veľmi vydarila. Preto pre tých, ktorí z nepochopených dôvodov tohto krásavca prehliadli, odporúčam podrobný článok tu. Pod kapotou sa teda nachádza 5,2-litrový desaťvalec s výkonom 610 koní a 560 N.m. Poháňané sú už tradične všetky štyri kolesá, pričom celková sila je rozdelená v pomere 30:70 v prospech zadnej nápravy. V extrémnych situáciach je však na zadnú nápravu prenášaných plných 100% sily, respektíve 50% na prednú. Akcelerácia na 100 km/h trvá Huracanu len 3,2 sekundy, na 200-ke je za naozaj slušných 9,9 sekúnd. Maximálna rýchlosť sa pohybuje na hodnote 325 km/h, pričom priemerná spotreba by sa mala ustáliť na hodnote 12,5 l/100 km. Oproti Gallardu celková váha stúpla o 12 kg na 1422 kg, čo technici pripisujú väčšej výbave a lepším elektronickým systémom.
Huracan profituje z troch odlišných nastavení správania vozu. Vodič si totižto tlačidlom s názvom Anima môže ľubovoľne nastaviť odlišné režimy odozvy motora, prevodovky či tlmičov. Za príplatok sú v ponuke dokonca aj magneto-reologické tlmiče, ktoré je možno nastaviť v troch režimoch. Základom sú 20'' disky s pneumatikami Pirelli P Zero a obrovské karbon-keramické brzdy s rozmermi kotúčov 380 vpredu, respektíve 356 milimetrov vzadu. Zákazníci majú na výber len sedemstupňový dvojspojkový automat LDF, pričom manuál skončil, keďže bol vraj o neho minimálny záujem, len 2% majiteľov. Otázkou ostávajú verzie s pohonom výhradne zadnej nápravy, s istotou však príde otvorená verzia Spyder a to vraj už koncom tohto roka. Základná cena modelu Huracan bude stanovená na približne 188-tisíc libier.