Automobilka sa pripravuje na modernizáciu dizajnu značky.
S novým logom sa zákazníci začali stretávať postupne. Najprv sa objavilo v komunikačných materiáloch, následne sa začalo používať už aj na niektorých aktuálne vyrábaných autách a od roku 2024 sa logo začne objavovať aj na novopredstavovaných modeloch áut. Súčasťou hlavnej komunikácie bude aj využitie dvoch farebných odtieňov – smaragdovej a elektricky zelenej farby.
165 návrhov a viac ako rok práce
Jedným z dôvodov zmeny bola stratégia NEXT LEVEL ŠKODA Strategy 2030, ktorá automobilku posúva bližšie k elektrifikácii a digitalizácii. Táto stratégia definuje smerovanie značky do roku 2030. Elektrifikácii a digitalizácii sa tak musela prispôsobiť aj nová identita značky, spracovanie loga a celkový prístup k brandingu.
„Čoraz intenzívnejšie využívanie loga v rôznych digitálnych formátoch nás motivovalo vytvoriť jeho novú podobu v dvojrozmernej grafike, ktorá je na displejoch i v tlači ľahšie rozpoznateľná a výraznejšia ako doterajšie trojrozmerné vyhotovenie,“ vysvetľuje zmenu Roman Rajtár, vedúci marketingu Škoda Auto Slovensko.
Hlavným komunikačným nástrojom značky sa stane nápis Škoda. Nápis sa preto objaví nielen na zadnej časti áut, ako tomu bolo doposiaľ, ale už aj vpredu.
Nová podoba nápisu s integrovaným mäkčeňom je oveľa výraznejšia. „Mäkčeň bol pre nás výzvou, pretože z globálnej perspektívy zvykne byť pre väčšinu našich zákazníkov mätúci. V novej podobe bude integrovaný a splynie so symetriou loga, pričom zákazníci na domácom trhu a rovnako tak na niektorých ďalších trhoch ho v nápise aj tak rozpoznajú,“ komentuje Roman Rajtár.
Na tvorbe novej identity pracovala len úzka skupina ľudí viac ako jeden rok. Vzniklo 165 návrhov, ktorých tím vybral víťaznú trojicu. Finálna podoba potom vznikla na základe spätnej väzby 2 200 respondentov z Česka, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraela.
Do roku 2026 uvidíme 4 nové elektromobily a 2 inovované modely Enyaq
Ďalšou zásadnou zmenou okrem novej brandovej identity je aj portfólio ponúkaných modelov. Škoda plánuje výrazne rozšíriť svoju ponuku elektromobilov – predstaví malé elektrické SUV „Small“, model „Compact“ s oficiálnym názvom Elroq, priestranný model „Combi“ a sedemmiestne SUV „Space“. Vzhľad budúcich modelov určuje nový dizajnový jazyk českého výrobcu áut.
„Do roku 2026 budeme mať batériové elektrické vozidlá vo všetkých zákaznícky relevantných segmentoch. Naši zákazníci tak dostanú možnosť preskúmať svet štýlovo, bezpečne, s istotou a s dôrazom na trvalú udržateľnosť, v produktoch, ktoré odrážajú náš nový dizajn Modern Solid,” približuje Roman Rajtár.
Škoda do roku 2027 tak investuje do elektromobility až 5,6 miliardy eur.
V každom prípade, značka Škoda chce i v budúcnosti stavať na svojich hlavných prednostiach, a to sú dostupnosť, funkčnosť, priestrannosť a, samozrejme, priaznivý pomer ceny a kvality. Všetko to chce navyše prispôsobiť ešte širšiemu okruhu zákazníkov „everyday explorers”, ktorí majú záujem každý deň objavovať niečo nové. Práve touto cestou išiel aj úspešný projekt Najkrajšie zvuky Slovenska, ktorý sa opiera o bezemisnú budúcnosť, dôraz na zodpovedný prístup, prepojenie s prírodou a objavovanie nového a nepoznaného.
Prepojenie na elektromobilitu vychádza zo samotného ekologického postoja značky Škoda k prírode a okoliu, keďže elektrické autá sú tiché a lokálne bezemisné. Jednoducho –„keď chceš počuť svet, musíš ostať ticho”.
V aktuálnej prechodnej fáze budú v hlavnej ponuke autá s modernými a účinnými spaľovacími motormi a pokročilými plug-in hybridnými pohonmi. Čoskoro však bude Škoda ponúkať najširšie portfólio vo svojej histórii – nové generácie modelov Superb a Kodiaq, aktualizované modely Octavia, Kamiq a Scala a 6 nových elektromobilov.
Portfólio má ponúknuť to najlepšie z oboch svetov a v rôznych krajinách ideálny model Škoda pre všetky typy zákazníkov a na každú príležitosť.