Nový Huracán STO SC 10° Anniversario oslavuje 10-ročné jubileum pretekárskej divízie Lamborghini Squadra Corse.
Model Huracán sa s ikonickým motorom V10 chystá do dôchodku, keďže taliansky výrobca už testuje jeho nástupcu. Ten sa má svetu ukázať už budúci rok, pričom to bude podľa posledných správ plug-in hybridný osemvalec.
Kým sa tak stane, Lamborghini mám servíruje ďalšiu chuťovku aktuálneho vyhotovenia. Nesie označenie Huracán STO SC 10° Anniversario, vzišla z individuálneho programu Ad Personam Opera Unica, a ako názov naznačuje, oslavuje 10-ročné jubileum pretekárskej divízie Lamborghini Squadra Corse.
Model Huracán ako taký je už oficiálne vypredaný, z jedného zo zákazníckych modelov však automobilka spravila ešte väčšiu exkluzivitku. Novinka totiž vychádza z už i tak brutálneho variantu STO (Super Trofeo Omologato), ktorý prešiel dodatočnými optickými aj technickými vylepšeniami. Aktuálne posledné Lambo s atmosférickým motorom má ešte viac prepojiť svet motošportu s bežnými cestami, o čom svedčí prísne aerodynamicky navrhnutý exteriér, ktorého všetky ďalšie nadstavce boli vyrobené výlučne z uhlíkových vlákien. Platí to aj o prednej kapote, ktorú na rozdiel od bežných verzií Huracánu tvorí jeden karbónový panel.
Na pretekársku divíziu Squadra Corse nadväzujú nielen početne zastúpené aerodynamické prvky, ale aj farebná trikolóra – tá odkazuje na firemný prototyp pre slávne Le Mans, Lamborghini SC63. Hlavným lakom karosérie je špecifický zelený odtieň Verde Mantis, ktorému sekundujú veľké čierne plochy v odtieni Nero Noctis a napokon červené detaily. Podobnú farebnú schému evidujeme aj v interiéri, kde čiernemu čalúneniu sekunduje zelené prešívanie Verde Fauns. Kokpit je navyše osadený hliníkovým rámom, karbónovou podlahou a 4-bodovými bezpečnostnými pásmi.
Z motošportu si Huracán prevzal nielen aerodynamické doplnky exteriéru (SC 10° Anniversario tak sľubuje ešte vyšší prítlak), ale aj podvozkové komponenty – adaptívny podvozok totiž striedajú nové tlmiče odvodené z okruhových špeciálov, ktoré ponúkne mechanické nastavenie v štyroch smeroch. Výkon 5,2-litrového desaťvalca sa nezmenil (471 kW/640 koní a 565 Nm), nová je však výfuková sústava Akrapovič a ešte okruhové pneumatiky značky Bridgestone.