Full-size pick-up si od nasledujúceho roka bude musieť vystačiť s novým radovým šesťvalcom Hurricane.
V prípade amerických pick-upov sa stalo zvykom, že jednotlivé automobilky si na nasledujúci modelový rok pripravia rad noviniek. Výnimkou nie je ani RAM, ktorého pick-up 1500 patrí k najtradičnejším zástupcom segmentu a teraz ho spoznávame v modernizovanej podobe ako modelový rok 2025. S jeho príchodom sme svedkami vizuálnych zmien či nových technológií na palube, najväčšia pozornosť sa však sústreďuje pod kapotu, kde medzičasom dochádza k zásadným zmenám.
Americká automobilka spadajúca pod koncern Stellantis totiž už dávnejšie ohlásila, že osemvalcová verzia TRX skončí – RAM v decembri uzavrie produkciu svojho najbrutálnejšieho pick-upu, s koncom tohto roka sa pritom neskončí len púť úhlavného rivala modelu Raptor, ale aj ikonického osemvalca. Značky Dodge a RAM chystajú v rámci koncernu koniec slávnych motorov V8 HEMI, no a tak ako sa blíži koniec osemvalcových modelov Charger či Challenger, obdobný osud postihne aj pick-up. Po ukončení produkcie vyhotovenia TRX navyše motor V8 končí aj v „klasických“ verziách, kde ho od nasledujúceho roka nahradí nový 3-litrový radový šesťvalec Hurricane.
Dvakrát preplňovaný agregát bude na výber v dvoch výkonnostných verziách – 308 kW/420 koní a 635 Nm alebo ako silnejší derivát s výkonom až 397 kW/540 koní a 705 Nm. Práve druhý menovaný RAM 1500 zastúpi vôbec najvýkonnejší pick-up značky, ktorý sa bude súčasne odlišovať zadnou nápravou. Tá prešla modifikáciou kvôli prenosu vyššieho výkonu, k dispozícii pritom bude v konfigurácii so zadným pohonom alebo s pohonom oboch náprav.
Vynovený RAM 1500 dá o sebe vedieť ešte masívnejšou maskou, prepracovaným nárazníkom či užšími full-LED svetlami. Zmenami prešiel aj samotný nápis RAM, pričom v závislosti od verzie sa exteriér pick-upu odlišuje počtom plastových ochranných prvkov – čisto úžitkové verzie majú výrazné oplastovanie v spodnej časti karosérie, zatiaľ čo najsilnejšie verzie či elektrický derivát REV má celé nárazníky lakované vo farbe karosérie. V kokpite si napokon miesto našli väčšie obrazovky (12,3" budíky a na výšku orientovaný centrálny 14,5" displej) s novou generáciou infotainmentu a asistenčnými systémami.