Emeyu poháňa dvojica elektromotorov, ktorých systémový výkon je na úrovni až 675 kW/918 koní a 985 Nm.
Automobilka Lotus prechádza posledné roky veľkou transformáciou, za čo môže najmä skutočnosť, že tradičný britský výrobca športových vozidiel prešiel pod krídla čínskeho koncernu Geely. Výsledkom je rýchlejší prechod na elektrický pohon. V roku 2021 síce Lotus odhalil nový športový model Emira s konvenčným pohonom, ale odvtedy hrajú prím elektromobily. Potvrdzuje to aj najnovší prírastok do portfólia, ktorý zastupuje práve predstavený počin pod názvom Emeya.
Ide o novú luxusnú vlajkovú loď značky, ktorá vstúpi na trh už budúci rok ako výkonné GT s čisto elektrickým pohonom. Z vizuálnej stránky sa nesie v rovnakom estetickom rukopise ako minulý rok predstavené SUV, akurát v tomto prípade sme svedkami nižšej stavby karosérie. Emeya je totiž 5-dverový liftback s bezrámovým riešením dverí a dynamickými krivkami. Hoci je vo veci elektromobil s váhou vyše 2,3 tony, Lotus vyzdvihuje ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 50 : 50, pričom má ponúknuť tradične výborné jazdné vlastnosti.
Emeyu poháňa dvojica elektromotorov, ktorých systémový výkon je na úrovni až 675 kW/918 koní a 985 Nm. Práve tieto parametre majú na svedomí, že elektrické GT zvládne vystreliť z 0 na 100 km/h len za 2,78 sekundy a uháňať maximálnou rýchlosťou 256 km/h. Ešte zaujímavejší je však údaj o pružnom zrýchlení – z rýchlosti 80 km/h na 120 dokáže Emeya akcelerovať pod dve sekundy.
Automobilka zatiaľ bližšie nešpecifikovala dojazd na jedno nabitie, ten však bude veľmi podobný ako pri SUV s názvom Eletre, kde Lotus hovorí o údaji 600 kilometrov. Novinka stojí na platforme Lotus Electric Premium Architecture, ktorá využíva až 800 V palubnú sieť. Emeya tak podporuje až 350 kW nabíjanie, ktoré zaručí dobitie akumulátora z 10 na 80 percent len za 18 minút. To je o to pozoruhodnejší čas, ak sa bavíme o naozaj veľkej batérii – 102 kWh.
Vecou štandardnej výbavy je vzduchový podvozok, karbón-keramické brzdy či hneď viaceré prvky aktívnej aerodynamiky. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, v kontexte veľkosti batérie, výkonu či prítomných technológií (napríklad až 55" head-up displej s prvkami rozšírenej reality) zďaleka nepôjde o lacnú záležitosť.