Keďže z novej generácie sa stal elektromobil, v zmysle tradície sa volá E-3008.
Úplne nová generácia stredne veľkého SUV Peugeot je tou najväčšou novinkou značky na rok 2023. Pri modeli 3008 neostal medzigeneračne kameň na kameni. Jeho najnovšia interpretácia totiž radikálne mení dizajn, prichádza ako tzv. Fastback SUV, ktorý najprv staví výhradne na elektrický pohon a súčasne nastoľuje nové trendy v oblasti interiérov francúzskeho výrobcu. Signifikantným znakom novej generácie sú tri svetelné pazúry v rámci predných full-LED svetiel, ktoré za príplatok ponúknu aj adaptívnu Matrix-LED techniku.
Jedinečný vzhľad umocňuje maska, ktorá akoby plynulo prechádzala do nárazníka, zatiaľ čo vo zvýraznených blatníkoch sa nachádzajú veľmi netradične navrhnuté geometrické disky s rozmerom až 20". Zadné partie dostali naznačený spojler, rovnako zaujímavú grafiku svetiel a centrálne umiestnené označenie modelu. Keďže ide o elektromobil, v zmysle tradície sa volá E-3008.
S novou generáciou populárneho SUV prichádza aj nová koncepcia palubnej dosky. Riešenie i-Cockpit automobilka prvýkrát ukázala v roku 2010 prostredníctvom konceptu SR1 a v sériovej výrobe ho mal model 208. Nová tritisícosmička túto koncepciu palubnej dosky posúva ďalej, pretože na jej vrchu bude nový, až 21" zakrivený displej Panoramic, ktorý tvoria dve vyše 10" obrazovky. Doterajšie rozdelené obrazovky sa tak v zmysle súčasných trendov zlúčia do jednej širokouhlej. Peugeot však aj v tomto prípade ponecháva ďalšiu dotykovú lištu (tzv. i-Toggles) v strednej časti palubnej dosky, kde si bude možné podľa vzoru modelov 308 či 408 nakonfigurovať rôzne vyvolávacie funkcie, čiže skratky.
Priamo na čelo palubnej dosky sa presunie aj štartovacie tlačidlo a malý shift-by-wire volič prevodovky. Peugeot tak rozdelil palubnú dosku na 3 zóny – klenutý displej navrchu, základné ovládacie prvky uprostred a hŕstku fyzických tlačidiel na stredovom tuneli. Tvar palubovky je futuristický, čo umocňuje aj tradične malý volant so sploštenou spodnou a vrchnou časťou. Aj v tomto prípade však evidujeme modernejší dizajn a nové rozvrhnutie ovládacích prvkov po jeho stranách.
Peugeot súčasne stavia aj na kvalitnejšie materiály a až prémiový dojem z interiéru. Umocňuje to aj rozsiahle náladové osvetlenie či masívna strieborná lišta tiahnuca sa šírkou palubovky. Má ísť pritom o skutočný hliník, nie lakovaný plast.
Hneď v úvode predaja budú k dispozícii až tri elektrické verzie. Základ v ponuke zastupuje predný elektromotor s výkonom 214 koní, batéria s kapacitou 73 kWh a uvádzaný dojazd 525 kilometrov. Najsilnejšia verzia má až dva elektromotory, každý na jednej náprave, pričom systémový výkon je 326 koní. Dojazd v tomto prípade Peugeot neuvádza, no pokiaľ prahneš primárne po ňom, tak v tom prípade padne vhod tretí variant, ktorý má síce „len“ 231 koní, avšak vďaka veľkej, až 98 kWh batérii je udávaný dojazd na úrovni až 700 km.
Systém podporuje 11 kW, za príplatok 22 kW AC nabíjanie, zatiaľ čo DC nabíjanie zvládne s výkonom 160 kW. Ceny ešte nepoznáme, Peugeot však nový elektromobil E-3008 začne vyrábať ešte tento rok.