Prvé kusy chystá automobilka odovzdať zákazníkom v roku 2025.
Meno Henrik Fisker nie je v našich končinách veľmi známe, hoci jeho výtvor pozná celý svet. Dánsky automobilový dizajnér, ktorý žije v USA, totiž stál za zrodom plug-in hybridného modelu Fisker Karma. Tento unikátny stroj v roku 2011, keď sa však dostal na trh, nezaznamenal taký úspech, ako sa predpokladalo, a medzičasom zapadol prachom. Ostatne, automobilka Fisker Automotive už neexistuje, pretože ju nahradila značka Fisker Inc., založená v 2016.
Fisker už pred pár rokmi oznámil, že svoje pole pôsobnosti zameria na čisto elektrické vozidlá, čoho dôkazom je aj model Ocean. Teraz predstavili plne elektrický pick-up Alaska. Jeho futuristický dizajn, ktorému dominujú veľmi čisté až minimalistické línie, umocňuje korba, ktorá prichádza s unikátnym riešením. Aj vďaka tomu, že je súčasťou karosérie, sa dá jej priehradka zasunúť do podlahy, čím sa zväčší jej dĺžka z 1,37 až na 2,8 metra. Fisker hovorí, že ide o tzv. Houdiniho priehradku – v zmysle slávneho kúzelníka je možné ju nechať zmiznúť. Alaska tak vie odviesť naozaj dlhé predmety, prípadne jej korba vie poslúžiť ako miesto na spanie.
Na dĺžku auto meria 5,3 metra a v závislosti od výbavy ponúkne vo svojej podlahe batériu s kapacitou 75 alebo až 113 kWh. Vďaka tomu je deklarovaný dojazd na úrovni 370, respektíve až 547 kilometrov. Presné parametre z hľadiska výkonu nepoznáme, Fisker len uvádza, že podľa zvolenej verzie dokáže mohutný pick-up akcelerovať z 0 na 97 km/h len za 3,9 až 7,2 sekundy. Je teda zrejmé, že budú v ponuke viaceré výkonnostné varianty.
Ďalšie nevšedné riešenia sú v interiéri – nad hlavami zadných cestujúcich je sieť na uschovanie predmetov, obdobné držiaky sa nachádzajú aj na zadných stenách predných sedadiel. Netypický je aj držiak na rozmerné fľaše v rámci stredového tunela či konzola na tablet pred spolujazdcom. Prvé kusy chystá automobilka odovzdať zákazníkom v roku 2025, cenové relácie sa majú pohybovať na úrovni od cca 45-tisíc dolárov.