Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
Tento článok je PR správa spoločnosti Shoptet.
16. augusta 2023, 14:33
Čas čítania 2:45
Sponzorovaný obsah

Ako ovplyvnila pandémia a vojna naše nákupy? Marekov biznis zachránilo predvídavé rozhodnutie

Ako ovplyvnila pandémia a vojna naše nákupy? Marekov biznis zachránilo predvídavé rozhodnutie
Zdroj: Pixabay/ Mohamed_hassan
ZAUJÍMAVOSTI NÁPADY NA PODNIKANIE PODNIKANIE
Uložiť Uložené

Podnikateľ Marek Kusenda tvrdí, že správanie zákazníkov sa za posledné roky drasticky mení.

Keď Marek Kusenda odišiel zo svojej práce v bankovníctve, jeho nová pozícia si ho v podstate našla sama. Popri športovaní a organizovaní paddleboardových akcií si uvedomil potenciál tejto oblasti a vytvoril si vlastný biznis, vďaka ktorému milovníci tohto športu nájdu všetko, čo potrebujú. Keď však prišla pandémia, zachránilo ho na prvý pohľad nenápadné rozhodnutie.

Kľúčové rozhodnutie

Predaj paddleboardov, pádiel, oblečenia a ďalšieho vybavenia na vodné športy sa mu pekne rozbehol. Keďže Marek sa tomuto športu venoval a bol súčasťou komunity, vedel, že milovníkov adrenalínu a športu máme na Slovensku viac ako dosť. Nohy mu však podrazila pandémia, ktorá prišla po dvoch rokoch podnikania.

„Bol to ťažký pocit. Všetko sme spravili správne, začali sme podnikať. A zrazu bol obchod zatvorený,“ spomína na toto obdobie Marek. Nakoniec sa ako zásadný ukázal tento predvídavý krok. „Vyplatilo sa, že som v jeden deň otváral kamenný obchod aj e-shop Neonmars, keďže počas pandémie sa do online priestoru presunuli aj zákazníci.“

Správanie zákazníkov sa dramaticky mení

Budovanie vlastného biznisu v čase, ktorý nebol pre podnikateľov práve priaznivý, Mareka aj veľa naučilo. „Čoraz viac počúvame zákazníkov, pravidelne vyberáme tovar do akciových ponúk, a aby sme boli stále o krok pred konkurenciou, dôkladne sledujeme aj iné e-shopy,“ vysvetľuje.

Nákupné správanie Slovákov sa totiž výrazne mení. Podľa majiteľa e-shopu Neonmars sa správanie najviac zmenilo za posledných päť rokov. „Najskôr boli zatvorené obchody a všetko sa pre pandémiu presunulo do online sveta. Ľudia boli doma a mali nižšie výdavky, čo spolu s nízkymi úrokmi podporilo spotrebu. V prípade voľnočasových aktivít v prírode, ktoré sa dali aj tak vykonávať, sa nakupovalo naozaj vo veľkom.“

Majiteľ e-shopu Neonmars Marek Kusenda.
Majiteľ e-shopu Neonmars Marek Kusenda. Zdroj: Neonmars

Neskôr však prišla vojna a inflácia, a zrazu je v rozpočte domácností peňazí „na zábavu“ menej. „Nákupné správanie sa teda mení a ide o skokové zmeny,“ vysvetľuje Marek Kusenda.

Zároveň pozoruje aj to, že nakupovať v online obchodoch sa stalo bežnou súčasťou našich životov. „Aj tí ľudia, ktorí prichádzajú k nám do predajne, väčšinou vytiahnu mobil, ukážu nám, čo si vybrali, a chcú sa radiť o konkrétnych modeloch.“ A zákazníci takisto dnes najviac vyhľadávajú akciové ponuky a lacnejšie kúsky.

Biznis s vlastnou dušou

Online obchod, ktorý mu v čase pandémie zachránil biznis, budoval a vylepšoval Marekov tím bez prestávky päť rokov. Ako platformu si zvolili Shoptet, ktorý ponúka e-shopy na prenájom a funguje na ňom približne 35 000 e-shopov. Vďaka jeho jednoduchosti sa v Neonmarse mohli sústrediť na podnikanie a nie na náročné technologické riešenie e-shopu.

E-commerce je veľmi dynamické odvetvie a aj Marek Kusenda potvrdzuje, že viesť vlastný obchod znamená nikdy nezaspať na vavrínoch. „Inak by vás rýchlo preskočila konkurencia. Vyžaduje si časté a rýchle zmeny, preto sa pravidelne zúčastňujem na rôznych e-shopových konferenciách a veľtrhoch,“ vysvetľuje.

Zároveň je však dôležité dať firme kúsok zo seba, určitú originalitu, ktorej vás na žiadnom veľtrhu nenaučia. „Ide o to, v čom ste výnimoční a čo konkurencia nemôže dorovnať alebo napodobniť. Takže Neonmars je stále signature obchod,“ dodáva.

Marek potvrdzuje, že viesť vlastný obchod znamená nikdy nezaspať na vavrínoch.
Marek potvrdzuje, že viesť vlastný obchod znamená nikdy nezaspať na vavrínoch. Zdroj: Neonmars

Cesta za hranice Slovenska

Vďaka Shoptetu sa mohol Neonmars jednoducho rozrásť aj do ďalších krajín. Milovníkom paddleboardovania a ďalších športov prináša produkty, ktoré nielen predáva, ale aj spolupracuje na ich vývoji.

„Aktuálne pôsobíme okrem Slovenska aj v Česku, Nemecku a v tomto roku sa nám podarilo otvoriť aj e-shop pre maďarský trh.“ Okrem rozširovania pôsobenia na webe pribúdajú aj ďalšie zlepšenia, ktorých zavedenie je vďaka Shoptetu jednoduché a zákazníkom uľahčuje nakupovanie.

Zlepšenia pre e-shop aj zákazníkov

„Naposledy sme umožnili predaj na splátky. Klienti si všetko ,vyklikajú‘ priamo online a my nebudeme vidieť ani zadávať, koľko zarábajú alebo koľko míňajú, a môžeme sa venovať tomu, čo nám ide najlepšie,“ hodnotí Marek Kusenda, ktorý aj takto reaguje na meniace sa nákupné správanie zákazníkov.

Zároveň však pripomína, že na správny chod e-shopu sú potrebné aj ďalšie doplnky, ktoré ho uľahčujú. Okrem platobnej brány je to napríklad balíkobot, ktorý pomáha expedovať balíky, či rozšírenie pre synchronizáciu skladov, ktorá je mimoriadne potrebná najmä pre tých, ktorí pôsobia na viacerých trhoch.

A vďaka Shoptetu sa všetky tieto vylepšenia dajú vložiť za pár minút a bez potreby vlastného IT technika, ktorý by ti s nastavením online obchodu pomáhal. A podnikateľ sa tak môže venovať obchodu a poradenstvu – tomu, pre čo podnikať aj začínal.

Naštartuj vlastné podnikanie so shoptetom
Vyskúšaj Shoptet aj ty.
Vyskúšaj Shoptet aj ty. Zdroj: Shoptet
Domov
Zdieľať
Diskusia