Nová generácia sa bude vyrábať už výlučne len na Slovensku.
Deviatu generáciu celosvetovo najúspešnejšieho modelu strednej triedy, z ktorého sa za 50 rokov výroby predalo už vyše 30 miliónov exemplárov, odhalia koncom augusta. Nový Passat, ktorý vznikne len ako kombi Variant, Volkswagen ukázal na prvých oficiálnych fotografiách a poskytol prvé informácie, aj keď tvary exteriéru maskuje fólia.
Je evidentné, že tak ako nový Tiguan, aj Passat nadviaže na dizajnový jazyk súčasných elektromobilov z rodiny ID, čo potvrdzuje nielen predná maska, oblejšie tvary, ale aj tvar a štýl svetlometov. V štandardnej výbave budú full-LED svetlomety, za príplatok sa však do ponuky premiérovo dostanú aj vysokovýkonné iQ.Light HD Matrix-LED svetlá s dosvitom 500 metrov. Svetlá budú na oboch koncoch opticky prepojené svietiacou linkou.
Nová generácia zásadne narastie – rázvor náprav je väčší o 5 centimetrov, celková dĺžka karosérie sa však zväčší až o 14 centimetrov. Profitovať z toho majú najmä cestujúci vzadu, citeľne sa však zväčší aj batožinový priestor, ktorý ponúkne až 690 litrov.
Volkswagen odhalil aj tvar palubnej dosky. Nová architektúra interiéru modelu Passat Variant využíva spätnú väzbu od zákazníkov značky – cieľom je čo najintuitívnejšie ovládanie, preto automobilka vracia volant s fyzickými ovládacími prvkami, zatiaľ čo dotyková lišta pod stredovým displejom je podsvietená.
Nový infotainment má v spodnej časti obrazovky vždy vyvedenú lištu na obsluhu základných funkcií ventilácie, nebudú tak potrebné kroky navyše. Štandardom bude 12,9" displej, zatiaľ čo za príplatok Passat ponúkne až 15" dotykový displej. Volkswagen na želanie ponúkne nový head-up-displej premietajúci informácie na predné okno, a to vrátane prvkov rozšírenej reality.
Pretože všetky verzie budú mať už štandardne automatickú prevodovku DSG, namiesto konvenčnej páky na stredovom tuneli má nový Passat Variant ovládanie prevodovky páčkou na pravej strane stĺpika riadenia. Medzi ďalšie inovácie patrí technológia DCC Pro, teda nové dvojventilové adaptívne tlmiče, ktoré majú zaručiť väčší rozdiel medzi jednotlivými jazdnými režimami a súčasne ponúknuť ešte väčší komfort.
Jednou z nesporných výhod novej generácie v porovnaní s konkurenciou bude široká paleta pohonných jednotiek, ktorá stále počíta s konvenčnými motormi, a to vrátane 2-litrových štvorvalcov. Na výber bude agregát 2.0 TSI aj 2.0 TDI v rôznych výkonnostných stupňoch aj s pohonom oboch náprav.
Do ponuky sa však začlení aj mild-hybrid (eTSI) a plug-in hybrid (eHybrid), ktorého základom bude motor 1.5 TSI, premiérovo ponúkne aj DC nabíjanie a čisto elektrický dojazd by mal atakovať hranicu 100 km. Viac sa dozvieme koncom augusta. Sériová výroba už bude výlučne v závode v Bratislave.