Ferrari predstavuje svoju vlajkovú loď SF90 v extrémnych verziách XX Stradale a XX Spider.
Program XX bol odjakživa určený pre tých najnáročnejších zákazníkov, ktorým značka Ferrari ponúkala svoje modely v extrémnych verziách určených výhradne na okruhy. Cieľom programu tak bolo čo najviac priblížiť sériovo vyrábané vozidlá pretekárskym, čo však malo za následok, že verzie XX neboli homologizované na jazdu na bežných cestách. To sa teraz mení, pretože Taliani práve predstavujú historicky prvé XX modely, s ktorými je možné jazdiť aj po verejných komunikáciách.
Ide o aktuálnu vlajkovú loď, ktorá prichádza vo vylepšenej podobe ako SF90 XX Stradale aj SF90 XX Spider. Vyhotovenie XX je tak k dispozícii pre obe karosárske verzie vrátane modelu, ktorý dokáže za 14 sekúnd zložiť/vyložiť strechu. Ich spoločným znakom je 4-litrový osemvalec Twin-Turbo, ktorého výkon však poskočil z 574 kW/780 koní na 586 kW/797 koní, silnejšie sú však aj elektromotory (zo 162 kW na 171).
Výsledný výkon celej sústavy je tak na úrovni až 758 kW/1 030 koní. Prítomný akumulátor s kapacitou 7,9 kWh vie za ideálnych podmienok zabezpečiť čisto elektrický dojazd približne 25 kilometrov, v tomto prípade má však elektrická sústava primárne iné posolstvo.
Elektromotory totiž majú pomáhať konvenčnej jednotke, čím je docielené lepšie pružné zrýchlenie aj rýchlejšia akcelerácia – novinky bez ohľadu na karosársku verziu dokážu akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 2,3 sekundy, rýchlosť 200 km/h sa objaví za 6,7 sekundy a ich maximálna rýchlosť je 320 km/h. Silu na kolesá prenáša 8-stupňová prevodovka F1 DCT. Okrem vyššieho výkonu verzie XX pridávajú aj ešte lepšie brzdy (zadné kotúče majú priemer až 390 mm) či nové elektronické systémy, ktoré monitorujú rýchlosť a nastavujú ideálny účinok bŕzd.
Nemalé vylepšenia evidujeme aj v oblasti aerodynamiky, ktorá má zaručiť lepšie obtekanie karosérie vzduchu aj vylepšené chladenie techniky či odvádzanie tepla od bŕzd. Po dlhých desiatkach rokov pritom Ferrari použilo aj rozmerné, fixne uchytené krídlo v zadnej časti – vďaka aerodynamickým zlepšeniam je pri rýchlosti 250 km/h generovaný prítlak na úrovni až 530 kilogramov. Automobilka plánuje vyrobiť 799 exemplárov verzie Stradale a 599 kusov vo vyhotovení Spider.