Vývojári z Bethesdy pripravujúci Starfield mali takmer hodinovú prezentáciu, po ktorej je jasné, že pôjde o gigantické vesmírne RPG, ktoré budeme hrať aj niekoľko rokov.
Legendárny herný vývojár Todd Howard spolu so svojím tímom zo štúdia Bethesda Game Softworks naplno odhalili očakávané epické RPG sci-fi Starfield. Vyvíjajú ho viac než 8 rokov a pôvodne malo vyjsť už v novembri 2022. Šéf Xboxu Phil Spencer prezradil, že pred tým, ako Microsoft kúpil Bethesdu, plánovali hru vydať oveľa skôr.
Nakoniec ju odložili o viac ako rok, aby zaručili, že vyjde v oveľa lepšom technickom stave ako ich predošlé hry. Tie sú známe množstvom bugov a iných chýb, ktoré ich sprevádzali pri vydaní. Zdá sa, že to výrazne pomohlo. Tvorcovia povedali, že ak by hra vyšla dnes, tri mesiace pred vydaním, aj tak by vyšla v lepšom technickom stave ako predošlé hry od Bethesdy.
Are we already getting Starfield remastered because damn...#Starfield #XboxShowcase pic.twitter.com/D54D0AHnNp
— Shinobi602 (@shinobi602) June 11, 2023
Keď Starfield vyjde na PC, Xbox Series S a X 6. septembra 2023, hráčov budú čakať desiatky až stovky hodín hrateľnosti, príbehu a objavovania rozsiahleho vesmíru. Vývojári vytvorili stovky planét, no väčšinu bude automaticky generovať systém, ktorý vyvinuli. Vďaka nemu sa planéty budú formovať vo chvíli, keď sa k nim hráči priblížia. Vytvoria sa nepriateľské základne, príroda okolo, živočíchy a náhodné udalosti.
Množstvo planét však vytvorili ručne. Na jednej takejto sa nachádza najväčšie mesto, aké sa kedy v ich hrách objavilo – New Atlantis. Hráči v ňom strávia množstvo času, dostanú v ňom úlohy, spoznajú nových členov svojej posádky a postavia si tam svoje vesmírne lode.
Tie bude možné vytvoriť podľa neobmedzenej fantázie každého z hráčov. Trochu to pripomína stavanie robotov a vozidiel z The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Tvorcovia Starfieldu v prezentácii na chvíľu ukázali, že vesmírne lode môžu vyzerať ako roboti podobný Transformerom.