Na výber budú dve veľkosti batérie a tri výkonnostné verzie.
Po tom, ako minulý rok Volvo predstavilo svoju čisto elektrickú vlajkovú loď EX90, prichádza na rad opačný koniec portfólia – najmenší a súčasne aj cenovo najdostupnejší elektrický model. Nové EX30 má totiž stáť v základe len okolo 36-tisíc € a ponúknuť pritom prémiové atribúty. Malý crossover s dlhým rázvorom a krátkymi prevismi je v uhladenom štýle a minimalistickom dizajne, ktorý je pre severskú značku posledné roky špecifický.
Nechýba povestný svetelný podpis, dvojfarebné lakovanie a zaujímavo rozdelené zadné svetlá. Minimalizmus prevláda v interiéri. Centrom palubnej dosky je na výšku orientovaný displej multimediálneho prostredia s integrovaným prostredím Google, ktorý zároveň nahrádza budíky – tie v kokpite vôbec nie sú. Chýbajú aj fyzické tlačidlá, drvivá väčšina nastavení totiž prebieha priami cez displej. Atmosféru v interiéri dotvárajú prémiové materiály inšpirované škandinávskym štýlom.
Zákazníci budú mať na výber dve veľkosti batérie a tri výkonnostné verzie – Single Motor Standard Range, Single Motor Extended Range a Twin Motor Performance. Pri verzii s jedným motorom a predĺženým dojazdom sa má pritom dojazd pohybovať na úrovni okolo 480 kilometrov. Vyhotovenie Performance s dvoma elektromotormi má až 315 kW/428 koní. Takto výkonné XC30 dokáže akcelerovať na 100 km/h len za 3,6 sekundy, vďaka čomu sa stane najrýchlejšie zrýchľujúcim volvom všetkých čias.
Základné verzie ponúknu 134 kW nabíjanie, zatiaľ čo vyhotovenie s dvomi motormi zvládne 154 kW. V praxi by to malo znamenať, že akumulátor bude možné dobiť z 10 na 80 percent len za 25 minút. V základnom vyhotovení pritom Volvo použilo akumulátor LFP (využíva lítium-železo-fosfát), ktorý je lacnejší a menej náročný na zdroje.